Gå til innhold

Hvor mye "mat" er det i melka etter 13 mndr?


Gjest Undrende!

Anbefalte innlegg

Gjest Undrende!

Heisann!

Ammer fremdeles etter 13 mndr, og er veldig stolt av det!!

Min lille tulle går visst aldri lei av melken min...

Ammer flere ganger i døgnet. Hun spiser selvsagt vanlig mat. Melka får hun etter hvert måltid.

Men i perioder hvor hun har hatt vondt pga nye tenner eller hun har vært litt syk, har det vært vanskelig å få i henne annet enn kun morsmelk. Er det nok næring/mat i den etter så lang tid at hun greier seg med bare melk? Hva mener du?

Dessuten er det ikke snakk om voldsomme mengder lenger. Tror nok det er mer kosen enn næringa som gjør at hun vil ammes fremdeles. Har jeg vært borte noen timer begynner hun å lete under klærne mine for å finne puppene:-))

Det er i slike stunder jeg gruer til jeg skal avslutte ammingen! Men det er ikke på enda en stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bigmama37

Det er i hvertfall mye vitaminer i morsmelken, sier de på Helsestasjonen. Har kuttet ut etter 13 måneder selv, og guttungen har aldri vært så syk som etter det. Kanskje en ide å holde ut til over vinteren? Bare et råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du gir henne antistoffer i morsmelka. Som en liten daglig vaksine. Lurt nå om vinteren, mine unger har vært veldig lite syke, selv om de er barnehagebarn.

Du kan fortsette lenge enda!

Jeg ammer fotsatt minstemann på 25 måneder...

Jeg aner ikke hvor store mengder det er snakk om, det lurer jeg faktisk på selv. Men når han gidder, så må det jo være noe. Ved sykdom er det jo bra, for da får de ihvertfall i seg væske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære Undrende! Så flott at du fremdeles kan tilby henne morsmelk med nyttige immunstoffer nå når hun er litt syk og ikke får i seg så mye annet. Det er viktig at hun får i seg mye væske. Hvor mye annen væske hun trenger i tillegg til morsmelk kommer an på hvor hyppig hun ammes. Morsmelken inneholder mye væske i tillegg til salter, proteiner og fettstoffer mm. I utgangspunktet vil barn i 13 mnd alder ha behov for rundt 4 måltider i døgnet men klarer seg fint med mye væske i kortere sykdomsperioder. Lykke til videre med ammingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...