Gå til innhold

Til dere som har barn som bruker Ritalin :

Anbefalte innlegg

Ville bare fortelle hvordan vår hverdag har blitt lettet!

Vi har hatt problemer de siste måneder med at jenta vår på snart 12 år glemmer "skoletabletten" . Vi har prøvd det meste for å få det til å funke ; pipelett , "hjelp" av lærer , lagt den sammen med matpakken ...etc...uten hell.

Så vi bestemte oss for å prøve ut Concerta , som bare tas en gang til dagen ( om morgenen).

Det er bare helt topp for jenta vår , og fungerer kjempebra!

Så slipper vi å gå etter klokka og hun slipper de opp og/nedturene hvis det blir forsinkelser med Ritalinen.

Jenta vår kan ikke sammelignes med den hun "var" tidligerer. Og det beste er at hun selv føler seg bedre også ...

Bare en liten informasjon fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111151-til-dere-som-har-barn-som-bruker-ritalin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest annen adhd-mamma

Hei vin. Gutten min på 10 år har også nylig startet opp med Concerta, og det er stor forskjell fra Ritalin.

Han sa det så fint selv når jeg spurte om han merket noen forskjell: "Nei, jeg merker ikke noe, med de i klassen har sluttet å spørre om jeg har glemt å ta tabletten..."

Vi startet med den laveste dosen, 18 mg, og foreløpig skal vi ikke øke den. Vi ser det an fram til høsten når skolen begynner igjen. Nå i ferien går det jo greit med 18 mg.

De første dagene var det som å få en helt ny gutt hjem fra skolen, han var så høflig og hjelpsom at det var en fryd, men akkurat den biten har avtatt litt.

Anbefales alle som sliter med jo-jo effekten med Ritalin.

Hei vin. Gutten min på 10 år har også nylig startet opp med Concerta, og det er stor forskjell fra Ritalin.

Han sa det så fint selv når jeg spurte om han merket noen forskjell: "Nei, jeg merker ikke noe, med de i klassen har sluttet å spørre om jeg har glemt å ta tabletten..."

Vi startet med den laveste dosen, 18 mg, og foreløpig skal vi ikke øke den. Vi ser det an fram til høsten når skolen begynner igjen. Nå i ferien går det jo greit med 18 mg.

De første dagene var det som å få en helt ny gutt hjem fra skolen, han var så høflig og hjelpsom at det var en fryd, men akkurat den biten har avtatt litt.

Anbefales alle som sliter med jo-jo effekten med Ritalin.

Kjekt å høre at andre også har god effekt av den !

Eneste jeg reagerte på er at hun startet med 36 mg ; siden hun er ganske spinkel...

Men det har vel ingen betydningen siden effekten er god ;o) (?)

Lykke til videre !

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...