Gå til innhold

Å få vekk fettet...


SierDuDet

Anbefalte innlegg

...trenger faktisk ikke å være så vrient som mange av dere tror.

Mange leser reklamen man får i posten med stor interesse og bestiller resolutt noen piller som skal gjøre underverker, sørge for 10 kgs vektreduksjon på en uke, en ny kropp i løpet av en mnd, og Frøken Norge deltakelse iløpet av 6 mnd. Pillene funker selvsagt ikke, og dersom vidunderpreparatene i det hele tatt har noen som helst effekt så er det en effekt som vil påvirke deres hormonbalanse og stoffskifte, og dere ender opp med det stikk motsatte av målet: Dere vil gå opp i vekt.

Har dere noen gang sett en overvektig kvinne nå sine måle som følge av diverse vidunderkurer, piller eller Gud vet hva hun har dyttet i seg? Joda, dere har sikkert sett henne gå ned et par kg helt i starten, vann og muskler og alt det man IKKE skal miste forsvinner tross alt når kroppen ikke får mat, mens vår intelligente kropp febrilsk forsøker å lagre alt fettet som kommer.

Har dere sett disse preparatene funke på noen? Svaret er selvsagt nei.

Har dere derimot sett de samme jentene faktisk gå opp i vekt etter at de har avsluttet disse superkurene sine? Svaret er helt garantert ja. Man ser det hele tiden, og mye av grunnen til dette er at man ødelegger stoffskifte sitt, og stoffskifte er som dere helt sikkert vet veldig relevant i forhold til kroppens evne til å brenne fett.

Hva med GI, null karbyhydratdietter og alt annet som er så "inn" for tiden? Er det virkelig nødvendig å kunne noe om GI? Eller å tyne seg på en Fedondiett?

Jeg mener nei. Med mindre dere skal stille i en fitness eller bodybuilderkonkurranse så har dere overhodet ikke noe behov for å bli fanatiske i forhold til GI, veie all maten dere dytter i dere med galskap i blikket, og få dårlig samvittighet etter en is eller tre.

Det eneste ord som glykemisk index bidrar til er å skremme livet av dere, og gjøre noe som i utgangspunktet skal være lett svært vanskelig. Blir ting for vanskelig mister man motet og begynner å gi faen. Dere bruker tross alt lengre tid til å uroe dere over hva dere skal spise, ikke skal spise, hva som inneholder hva, hvor høy GI den banan hadde, osv, enn dere bruker på faktisk å gjøre noe aktivt for å få den kroppen dere vil ha.

Ingen orker det kjøret der i en lengre periode. Selv proffer gjør det bare i kortere perioder i forbindelse med konkurranser og den slags.

Slanking er også et fryktelig ord, svært negativt ladet, og en helt feil framgangsmåte i forhold til det å kvitte seg med fettet for å få den kroppen man vil ha.

Det som skal til er ikke 2 mnds "slanking" før sommern, før bryllupet man skal i eller før sydenturen, men en forandring av livsstil. Det er det det hele dreier seg om. Hva man gjør 360 dager i året, og ikke hva man gjør disse 60 dagene før sommereferien skyter inn.

Så hvordan bør man gjøre det?

Her er noen enkle råd, så enkle at en hver idiot kan følge dem, og de gir resultater for alle.

1. Ikke forvent at bare kostholdet, uansett hvor ekstremt viktig denne delen av prosessen er, skal sørge for at dere får kroppen dere ønsker. Begynn og tren! Dere trenger ikke nødvendigvis å begynne på et helsestudio dersom ordet skremmer vannet av dere, men rett og slett finne en form for aktivitet som dere føler appellerer. En joggetur, en runde på ergometersykkelen, en sykkeltur i skogen, en gåtur i rask gange, turer i svømmehallen, fotballbanen, eller hva som helst.

2. Sørg for å bedrive denne artige aktiviteten dere fant i punkt 1, minst 3 ganger i uka.

3. Selv om dere ikke er ute etter muskler er helsestudio å anbefale. Mer muskler vil øke forbrenningen og dere er på rett vei. For kvinnfolk er det ingen grunn til å fly rundt å være redde for å "bli for store". Det skjer ikke. Det skjer heller ikke gutter, dog er det ofte ikke gutta som er livredde for dette.

4. Kostholdet er viktig. Svært viktig. Det mest essensielle er å spise nok mat. Mange slankere gjør den grusomme feilen at de knapt dytter i seg noe som helst, og kroppen vil sakte men sikkert gå i en forsvarsposisjon hvor den begynner å lagre fett. Kanskje går man ned noen kg i vekt, men dette er fortrinnsvis muskler og vann. Ergo vil man når man slutter med galskapen øke like forbanna raskt tilbake til utgangspunktet, og det er meget mulig at det ikke vil stoppe der. Mange vil tross alt etter hvert få stoffskifte problemer, og dette er som folk med stoffskifteproblemer kan fortelle dere, ikke juleaften.

Fedondietten, altså en diett med så godt som null karbohydrater, vil også meget mulig gjør alt grusomt for dere når dere er ferdig med dietten. Ingen har godt av lengre perioder uten karbohydrater. Selv profesjonelle følger denne dietten bare i svært korte perioder i ny og ne.

Mange vil gå på en smell her etter hvert, noe også mange såkalte eksperter i det siste har advart mot. Det forundrer meg f.eks. ikke om Carl I Hagen ruller om ett år. Vent å se.

Små måltider, ca hver 3. time, er noe å trakte etter. Sunn, proteinrik føde, gjerne mye kylling med ris, tunfisk, fisk, kjøtt, osv.

Det er urutinert å basere måltidene på brød med geitost eller syltetøy. Dette er knapt mat og vi i Skandinavia er vel ganske alene med å i det hele tatt regne brød som måltid, og ikke bare noe man har _ved_siden_av_måltidet_.

Brød er søppel. Spis det maks en gang per dag!

6. Drikk mye vann. Så mye som mulig. Gjør det til en vane og drikk et glass vann hver gang dere er i nærheten av en kran. Etter hvert blir det å drikke en vanesak.

7. Siste måltidet før treninga bør tas ca 2 timer før økta.

8. Første måltidet etter treninga bør tas rett etter at man har trent.

9. Siste måltidet før man legger seg bør tas ca 2 timer før man legger seg. Ikke klokka 19 som jeg har lest her at noen har hørt at er riktig tidspunkt for siste måltidet. Joa, legger man seg klokka 21 så er ikke dette så dumt, men det å tro at dette med et gitt klokkeslett er en gylden regel vitner om idioti.

10. Unn dere noe godt i ny og ne. Hele poenget med dette opplegget er at det er noe man bør gjøre hele året. Ikke 2 mnd før sommern. Ergo skal ikke dette være et tiltak. Man skal rett og slett forandre livsstilen sin, for godt. Etter hvert går det av seg selv.

11. Ikke tro på parasitter som GR og Fedon. De er ute etter pengene deres, ikke noe annet. Joa, GR er selvsagt inne på noe, men hun gjør ting vanskelig for dere og lærer dere intet annet enn elementære kunnskaper og noe vi i utgangspunktet burde fått inn med morsmelka.

12. Ikke få dårlig samvittighet om dere dytter i dere en sjokolade eller en bøtte med is. Av en eller annen grunn får folk dårlig samvittighet for en vaniljeis mens de ikke får det av en Youghurt. Er det fordi vi har lært av Youghurt er sunt? Det kan i hvert fall ikke være fordi det er spesielt mye sunnere enn isen.

Alle skal unne seg noe godt i ny og ne. Det er som sagt ikke hva man gjør "i jula" som gjelder, men hva man gjør mellom "nyttår og jul".

13. Gå mer. Hvorfor kjøre bil til jobben hvis det tar 20 minutter å sykle? Kjøp en regndress og bruk sykkelen i alt slags vær, i hvert fall om våren og sommern. Hva med å ta trappen istedet for heisen? Hva med å gå de 1000 meterene fra butikken istedet for å ta bilen?

Små ting hjelper. Man forbrenner tross alt hele dagen, selv når man ligger på sofaen og sover middag.

14. Ta en dag hvor dere kan unne dere noe godt. F.eks. lørdagen. Ikke tenk på hva man bør drikke av øl og vin men drikk det dere liker. Det blir fanatisk om man skal tenke på alt man dytter i seg og glemme å leve. Spis den Snickersen om dere har lyst, men ikke gjør det hver dag.

15. Bruk speilet aktivt. Sjekk buksestørrelsene. Passer plutselig buksa nå? Spesielt de av dere som trener vekter vil kanskje merke at dere faktisk går opp noen kg. Dette er ikke nødvendigvis fordi dere gjør noe feil, men fordi muskler veier mer enn fett. Vekta lyver altså. Den sier også fint lite om hva du har mistet, muskler eller vann, fett eller muskler.

Bruk speil og gjerne målebånd. Hva med å måle livvidden (på det tykkeste stedet i slapp tilstand), overarmer, lår, bryst, en gang i mnd, skrive opp resultatene og se framgangen med egne øyne?

16. Sist men ikke minst: Ta tiden til hjelp! Ikke ha som mål å gå ned 15 kg før sommern er over. Ha som mål å gå ned 15 kg før neste sommer. Ting tar tid.

Og for dere som kvier dere til å gå inn på et helsestudio fordi det bare er perfekte kropper og frøken Norge kandidater der. Makan til tull! 99 % av de som er der er der i samme ærend som dere. Det er mange år siden helestudioene var forbehold gorillaer og fotomodeller, men sikkert for mange en grei unnskyldning for ikke å gidde.

Dette er svært enkle råd, skrevet på enkel norsk uten noe som helst snakk om GI eller andre faguttrykk som bare vil forvirre svært mange, men det funker.

Det eneste dere kan gjøre i starten er å sjekke hva maten dere spiser inneholder av fett, karb og proteiner. Ikke for å være fanatisk, ikke på noen måte, men for å vite hva dere skal spise.

Sunn mat kan faktisk være godt!

Hva får dere igjen for dette? Tja, en finere kropp. Følger dere de barnslig enkle punktene over så kan jeg garantere at dere vil gå ned i vekt. Dere vil føle dere bedre. Bli mer våkne, opplagte, rett og slett piggere, dere vil etter hvert slippe å puste og pese fordi dere går opp en trapp eller en liten bakke, og dere kan riste på hodet over alle idiotene som fortsatt sverger til de tre pillene de leser om i Norge Magasinet og som lover 20 kilos vektnedgang i uka, større pupper og en rumpe som kan knipe en spade i to.

Og alt dette vil bidra til at dere vil føle dere bedre.

Så hvorfor ikke prøve det en stund? Ett års tid, se hva som skjer fram mot neste sommer?

Det er ganske enkelt, egentlig. Man må bare være tolmodige og bruke hue litte granne. De fleste er tross alt utstyrt med litt sunn fornuft selv om denne ofte forsvinner som følge av et kosthold som ikke ligner noe som helst, så prøv dette en stund. Kanskje til og med fornuften kommer tilbake.

Enkelt og grei om man vil noe. De som ikke vil får selvsagt fortsette med pillene sine, dog er det vel her en viss fare for at man aldri vil se ut som den man vil med mindre man har som mål å delta på Ricky Lake show.

Alle kan få den kroppen de vil ha. Det koster bare litt innsats og litt tid.

Lurer på om noen gadd å lese alt det her.

Amen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sara khan

Takk for gode råd!

Jeg trengte å høre dette..er den eneste blant venninnene som prøver å gå mot strømmen angående disse diettene som er så "in" for tiden.

En ting jeg lurte på; jeg sykler mye,både sommer og vinter,men nå om sommeren sykler jeg mest ute.

Det blir ca 3 sykkelturer á 30 minutter. Sykler til jeg blir varm og andpusten,men overdriver ikke.

Hvorfor blir jeg mer sulten en dag jeg sykler 3 ganger,enn en jeg sykler en tur på 1.5 time?

Et lite spørsmål bare,siden du synes å kunne så mye om kosthold og trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trur eg?

Takk for gode råd!

Jeg trengte å høre dette..er den eneste blant venninnene som prøver å gå mot strømmen angående disse diettene som er så "in" for tiden.

En ting jeg lurte på; jeg sykler mye,både sommer og vinter,men nå om sommeren sykler jeg mest ute.

Det blir ca 3 sykkelturer á 30 minutter. Sykler til jeg blir varm og andpusten,men overdriver ikke.

Hvorfor blir jeg mer sulten en dag jeg sykler 3 ganger,enn en jeg sykler en tur på 1.5 time?

Et lite spørsmål bare,siden du synes å kunne så mye om kosthold og trening.

Detsier seg kanskje selv? Jo mer kalorier du bruker dess sultnere blir du. Kroppen har behov for å fylle på med næring etter behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sommerbrun

Hei SDD, enig med det meste av dine råd.

En ting jeg personlig kan anbefale for dem som vil ned i vekt er kardiotrening før frokost. Jeg kjører en time ergometersykkel hver morgen. Beste måten å bli kvitt fett på.

Før kjørte jeg hardtrening med gjennomsnittlig 90% intensitet i 60-90 min hver ettermiddag. Grua meg til hver trening. Det hjalp jo godt for låra da, men lite for fettforbrenninga.

Nå kjører jeg moderat fart og gruer meg ikke lenger til økta. Det bare frisker opp.

Men kroppen må strammes opp i tillegg. Begynner snart på treningsstudio. Gleder meg til å få litt muskler som synes, selv om jeg er godt voksen dame. Spreke og veldreide damer er vel ikke å forakte selv om dem er over 40?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei SDD, enig med det meste av dine råd.

En ting jeg personlig kan anbefale for dem som vil ned i vekt er kardiotrening før frokost. Jeg kjører en time ergometersykkel hver morgen. Beste måten å bli kvitt fett på.

Før kjørte jeg hardtrening med gjennomsnittlig 90% intensitet i 60-90 min hver ettermiddag. Grua meg til hver trening. Det hjalp jo godt for låra da, men lite for fettforbrenninga.

Nå kjører jeg moderat fart og gruer meg ikke lenger til økta. Det bare frisker opp.

Men kroppen må strammes opp i tillegg. Begynner snart på treningsstudio. Gleder meg til å få litt muskler som synes, selv om jeg er godt voksen dame. Spreke og veldreide damer er vel ikke å forakte selv om dem er over 40?? ;)

Jeg skal ut og ta en sykkeltur nå, men måtte ha et knekkebrød med cottage cheece først. Var så sulten! Forbrenner jeg noe fett likevel? Wasa sport knekkebrød til og med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Higgins

Mulig jeg har misforstått "alt", men jeg trodde ikke F.Lindbergs kostråd gikk på minst mulig karbohydrater.....men langsomme karbohydrater (karbh med lav glykemisk verdi).

Du er jo selv inne på dette med at brød er søppel, og spise hyppige, proteinrike måltider....rett fra Fedons bok, det! Og han anbefaler jo sunt fett, og mindre av karbohydratene som gir store blodsukkersvingninger (høy glykemisk verdi) f.eks for mye av poteter, brød, sukker, etc. Ikke bare pga vekta, men for de helsemessige gevinstene med et stabilt blodsukker. (Poengterer at han ikke sier at vi alle skal utelate brød/poteter helt, og at vi aldri skal unne oss noe!)

Etter mitt skjønn, er hans anbefalninger gode råd. Spise nok, spise godt og sunt.

Måtte bare forsvare ham litt. Virker ikke som du har merket at det er Atkins som er helt "anit-karb".

Ellers skrev du jo masse fornuftig.

Med hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 6-7 kg NÅ

Hei

Virker som du har peiling på trening og ernæring, kan du svare meg på spm over vedr. ergometersykkel ??

Ka virke som 20-45 minutter på en slik sykkel før frokost vil gjøre underverker på fettforbrenning.??? Eller hva ?

Takk for at du deler dine erfaringer og synspunkter med oss forresten, jeg er enig med deg vedr. slanking og livsstil.....

Jeg er 165 høy og veier 65 kg, og ønsker å gå ned 6-7 kg relativt kjapt, jeg skal trimme på en slik sykkel antageligvis hver morgen, men kan du anbefale meg en diett som gjør at jeg ikke mister forbrenningen og går ned disse kg.

jeg skal jo holde vekta vedlike ved hjelp av trening og et passe sunt kosthold..... men først og fremst skal jeg ned disse kg. og jeg er utålmodig, jeg MÅ se resultater med en gang for å holde motivasjonen i gang....

Takker for svar :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, solid innlegg, gutten min! Du får alle jentene på din side! Ikke enig med alt, men stort sett. 1xfaen og 3xidiot kunne du spart oss for. Og ikke brød??? Jo, spis mye brød, mener jeg og mange! Og mye vann?? Lite vann gir mer fettforbrenning i forhold til karbohydratforbrenning, hevdes det! Og hvorfor studio i dyre dommer når det er hundre andre fine måter å røre seg på?

Er ny her inne, men det ser ut til å foregå mye bra og mye litt mer så som så. Og svar gis.

Hilsen tynn som ei

barnål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meggie

Enig i hovedprinsippene dine.

Men som alt annet som har med mennesker å gjøre. må man ta høyde for at vi er forskjellige.

Hovedpoenget er å finne en sunn livstil man kan holde over lang tid. Hele livet.

Eksempelvis; er man fryktelig glad i en kakebit til kaffen om ettermiddagen,hjelper det ikke å forby det.

Da er det bedre å stramme inn andre steder. Velge magrere pålegg/middag e.l

Det er helheten som er viktig.

Og regelmessighet.

Karbohydrater er viktig og nyttig for kroppen,men det er forskjell på dem. De langsomme karbohydratene er best. Mat som holder deg mett lenge.

sjokolade,kaker og annet søtt er alltid lurt å spise i forbindelse med et måltid.

Jeg pleier alltid å hvertfall spise et knekkebrød med proteinrikt pålegg,eller _noe_ før sjokoladen. Da går ikke sukkret rett i topplokket på meg.

Og til trening: ALL TRENING HJELPER. All bevegelse er bra!

Det finnes alt for mange som setter lista for høyt og dermed ender opp med å ikke trene i det hele tatt!

Orker man bare 20 minutter om dagen,så er det faktisk 20 minutter bedre enn ingenting.

Min erfaring er at jo mer man trener jo mindre restriktiv og nøye må man være på kostholdet.

Man kan unne seg mer.

Trener man lite,så må man rett og slett stramme mer inn.

Uansett hvor travelt man har det for å få vekk fettet bør man aldri spise mindre enn 1000 kalorier.

Det skulle vært LOVPÅLAGT at alle mennesker MÅTTE ha i seg et minimum av næring pr dag!

Jeg våger å påstå at selv den mest anorektiske eller stoffskifteskadede person VIL gå ned i vekt på 1000-1200 kalorier og normal aktivitet.

Ikke ett halvt kilo om dagen kanskje,men det er jo heller ikke reell vektnedgang,kun vann og muskler.

Oi,dette ble langt,og unyttig.

Mitt ønske er bare å inspirere folk som vil slanke seg "fort & gæli" å ta til fornuften.

Akkurat som du gjorde.

god sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei SDD, enig med det meste av dine råd.

En ting jeg personlig kan anbefale for dem som vil ned i vekt er kardiotrening før frokost. Jeg kjører en time ergometersykkel hver morgen. Beste måten å bli kvitt fett på.

Før kjørte jeg hardtrening med gjennomsnittlig 90% intensitet i 60-90 min hver ettermiddag. Grua meg til hver trening. Det hjalp jo godt for låra da, men lite for fettforbrenninga.

Nå kjører jeg moderat fart og gruer meg ikke lenger til økta. Det bare frisker opp.

Men kroppen må strammes opp i tillegg. Begynner snart på treningsstudio. Gleder meg til å få litt muskler som synes, selv om jeg er godt voksen dame. Spreke og veldreide damer er vel ikke å forakte selv om dem er over 40?? ;)

"En ting jeg personlig kan anbefale for dem som vil ned i vekt er kardiotrening før frokost. Jeg kjører en time ergometersykkel hver morgen. Beste måten å bli kvitt fett på."

Veldig enig. Selv om jeg aldri selv har kommet meg opp av senga og prestert trening før frokost, så er det liten tvil om at det ikke finnes bedre fettforbrenningstrening dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har misforstått "alt", men jeg trodde ikke F.Lindbergs kostråd gikk på minst mulig karbohydrater.....men langsomme karbohydrater (karbh med lav glykemisk verdi).

Du er jo selv inne på dette med at brød er søppel, og spise hyppige, proteinrike måltider....rett fra Fedons bok, det! Og han anbefaler jo sunt fett, og mindre av karbohydratene som gir store blodsukkersvingninger (høy glykemisk verdi) f.eks for mye av poteter, brød, sukker, etc. Ikke bare pga vekta, men for de helsemessige gevinstene med et stabilt blodsukker. (Poengterer at han ikke sier at vi alle skal utelate brød/poteter helt, og at vi aldri skal unne oss noe!)

Etter mitt skjønn, er hans anbefalninger gode råd. Spise nok, spise godt og sunt.

Måtte bare forsvare ham litt. Virker ikke som du har merket at det er Atkins som er helt "anit-karb".

Ellers skrev du jo masse fornuftig.

Med hilsen

Du har rett. Jeg blander sammen noen navn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Virker som du har peiling på trening og ernæring, kan du svare meg på spm over vedr. ergometersykkel ??

Ka virke som 20-45 minutter på en slik sykkel før frokost vil gjøre underverker på fettforbrenning.??? Eller hva ?

Takk for at du deler dine erfaringer og synspunkter med oss forresten, jeg er enig med deg vedr. slanking og livsstil.....

Jeg er 165 høy og veier 65 kg, og ønsker å gå ned 6-7 kg relativt kjapt, jeg skal trimme på en slik sykkel antageligvis hver morgen, men kan du anbefale meg en diett som gjør at jeg ikke mister forbrenningen og går ned disse kg.

jeg skal jo holde vekta vedlike ved hjelp av trening og et passe sunt kosthold..... men først og fremst skal jeg ned disse kg. og jeg er utålmodig, jeg MÅ se resultater med en gang for å holde motivasjonen i gang....

Takker for svar :-)))

Helt sant. Kliner du til med 40 minutters sykling før frokost, 4 ganger i uka, så vil dette gjøre underverker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, solid innlegg, gutten min! Du får alle jentene på din side! Ikke enig med alt, men stort sett. 1xfaen og 3xidiot kunne du spart oss for. Og ikke brød??? Jo, spis mye brød, mener jeg og mange! Og mye vann?? Lite vann gir mer fettforbrenning i forhold til karbohydratforbrenning, hevdes det! Og hvorfor studio i dyre dommer når det er hundre andre fine måter å røre seg på?

Er ny her inne, men det ser ut til å foregå mye bra og mye litt mer så som så. Og svar gis.

Hilsen tynn som ei

barnål

Jeg er ikke helt med i forhold til hvorfor du anbefaler brød, ei heller hva du mener med at lite vann øker forbrenningen.

Ellers burde jeg kanskje spart meg for en idiot og en faen, dog kunne det gått langt verre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i hovedprinsippene dine.

Men som alt annet som har med mennesker å gjøre. må man ta høyde for at vi er forskjellige.

Hovedpoenget er å finne en sunn livstil man kan holde over lang tid. Hele livet.

Eksempelvis; er man fryktelig glad i en kakebit til kaffen om ettermiddagen,hjelper det ikke å forby det.

Da er det bedre å stramme inn andre steder. Velge magrere pålegg/middag e.l

Det er helheten som er viktig.

Og regelmessighet.

Karbohydrater er viktig og nyttig for kroppen,men det er forskjell på dem. De langsomme karbohydratene er best. Mat som holder deg mett lenge.

sjokolade,kaker og annet søtt er alltid lurt å spise i forbindelse med et måltid.

Jeg pleier alltid å hvertfall spise et knekkebrød med proteinrikt pålegg,eller _noe_ før sjokoladen. Da går ikke sukkret rett i topplokket på meg.

Og til trening: ALL TRENING HJELPER. All bevegelse er bra!

Det finnes alt for mange som setter lista for høyt og dermed ender opp med å ikke trene i det hele tatt!

Orker man bare 20 minutter om dagen,så er det faktisk 20 minutter bedre enn ingenting.

Min erfaring er at jo mer man trener jo mindre restriktiv og nøye må man være på kostholdet.

Man kan unne seg mer.

Trener man lite,så må man rett og slett stramme mer inn.

Uansett hvor travelt man har det for å få vekk fettet bør man aldri spise mindre enn 1000 kalorier.

Det skulle vært LOVPÅLAGT at alle mennesker MÅTTE ha i seg et minimum av næring pr dag!

Jeg våger å påstå at selv den mest anorektiske eller stoffskifteskadede person VIL gå ned i vekt på 1000-1200 kalorier og normal aktivitet.

Ikke ett halvt kilo om dagen kanskje,men det er jo heller ikke reell vektnedgang,kun vann og muskler.

Oi,dette ble langt,og unyttig.

Mitt ønske er bare å inspirere folk som vil slanke seg "fort & gæli" å ta til fornuften.

Akkurat som du gjorde.

god sommer :)

Jeg er enig med deg i det faktum at man må trives, og tilpasse seg etter det, men jeg vil nok aldri si meg enig i at det er "greit" å dytte i seg en kakebit eller en sjokkis hver dag dersom man har som intensjon å gå ned i vekt.

Spesielt ikke dersom man plages med vekten sin. Da bør man holde seg unna den slags, i hvert fall på ukedagene.

Ellers er jeg selvsagt enig i at litt er bedre enn ingenting, at vi alle er forskjellige, osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...