Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått et opplegg for sommeren. Skal snakke med fastlegen min en gang i uka mens psykiateren min er på ferie. Og så jobber jeg 50%. Får injeksjoner med Risperdal hver 14. dag og har omsider fått vival mot uro og spenninger. Så hvorfor er jeg like deprimert? Jeg mistrives med å være alene, og jeg jobber idiotisk nok bare kvelder og helger. Så jeg er alene og passiv hele dagen. Har ingen tiltakslyst til å finne på noe, så jeg blir bare liggende og gnage videre på depresjonen. Dette livet er ikke bra for meg, men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Er redd jeg nærmer meg ny innleggelse eller ny overdose, for jeg mistrives så veldig med livet mitt. Alle andre jobber jo på dagen, så det er ingen jeg kan møte heller. Og om jeg uansett ville orke det? Har bare lyst til å dope meg ned og glemme alt. Heldigvis har jeg den muligheten nå som jeg har fått sterke medisiner. Men om det er så bra for meg? Sikkert ikke. Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111301-vanskelige-dager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det et psykiatrisk dagsenter der du bor?

(Hør eventuelt i kommunen)

Hva med en dagavdeling?

Hva med en støttekontakt eller en person som kan bli med deg å gå noen turer etc. på dagen?

Hør på frivillighetssentralen, mange som vil ha en turkamerat som melder seg der.. Trenger ikke forplikte deg til mer enn du orker. Å komme seg ut litt og å lee på kroppen kan hjelpe litt..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111301-vanskelige-dager/#findComment-660175
Del på andre sider

Gjest cerruti 1881

Er det et psykiatrisk dagsenter der du bor?

(Hør eventuelt i kommunen)

Hva med en dagavdeling?

Hva med en støttekontakt eller en person som kan bli med deg å gå noen turer etc. på dagen?

Hør på frivillighetssentralen, mange som vil ha en turkamerat som melder seg der.. Trenger ikke forplikte deg til mer enn du orker. Å komme seg ut litt og å lee på kroppen kan hjelpe litt..

Hei!

Du kan ikke ta deg en tur på biblioteket og låne noen bøker da? Det har faktisk hjulpet meg i en periode nå.

Kan anbefale Yalom m dobbeltspill i sjeledypet og Karin Fossum, de gales hus.

Ellers er de jo veldig flinke på biblioteket. Synes det er beroligende i seg selv å vandre stille rundt å se på ulike bøker, lese blader og aviser.

Men det er viktig å finne noe som fenger deg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111301-vanskelige-dager/#findComment-660952
Del på andre sider

Hei!

Du kan ikke ta deg en tur på biblioteket og låne noen bøker da? Det har faktisk hjulpet meg i en periode nå.

Kan anbefale Yalom m dobbeltspill i sjeledypet og Karin Fossum, de gales hus.

Ellers er de jo veldig flinke på biblioteket. Synes det er beroligende i seg selv å vandre stille rundt å se på ulike bøker, lese blader og aviser.

Men det er viktig å finne noe som fenger deg.

Lykke til!

Biblioteket liker jeg også godt.. :)

Stille og rolig, kan kikke litt på forskjellige bøker, lytte til noen cd'er. Lese aviser, eller fordype seg i noe..

Ellers kan man spørre om å få lufte naboens hund om man er i form til det..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111301-vanskelige-dager/#findComment-660971
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...