Gjest det sitter i hodet Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Jeg har da ikke sagt at overvektige ser jævlige ut? Hvor har du det ifra? Vi kan vel allikevel være enige om at en overvektig kropp er i forfall? Du er jo i risikogruppen for mange andre sykdommer som følge av det, og det er jo langt i fra sunt. Ellers har du rett i at jeg ikke skjønner hvordan man kan proppe seg med usunn mat dersom du har det så fælt som du sier. Dere skjønner vel sammenhengen mellom maten og overvekten? Har du hørt om destruktiv adferd? En alkoholiker SKJØNNER at han ikke bør drikke så mye alkohol,men tror du h*n drikker fordi han _bare_ synes det er godt? Jeg tvangsspiser fordi jeg har en klump inni meg jeg må bedøve,en smerte jeg må fornumme.Minner jeg må glemme. Noen ganger spiser jeg mat med zalo,eller vaskemidler på,for at det skal smake vondt og gjøre vondt. Andre ganger spiser jeg råtten mat. Eller grisemat. Jeg spiser fordi det demper følelser jeg ikke er i stand til å takle. Ikke fordi maten smaker godt. Jeg har det vondt. Et menneske som har det vondt,og lider,tenker ikke på at kroppen er i forfall. Fordi hvor ille man enn ser ut så føler man seg TUSEN ganger verre inni. Spiseforstyrrelser dreier seg ikke om forfengelighet. Men destruktivitet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111305-slankeoperasjon/page/2/#findComment-661768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Garfunkel Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Har du hørt om destruktiv adferd? En alkoholiker SKJØNNER at han ikke bør drikke så mye alkohol,men tror du h*n drikker fordi han _bare_ synes det er godt? Jeg tvangsspiser fordi jeg har en klump inni meg jeg må bedøve,en smerte jeg må fornumme.Minner jeg må glemme. Noen ganger spiser jeg mat med zalo,eller vaskemidler på,for at det skal smake vondt og gjøre vondt. Andre ganger spiser jeg råtten mat. Eller grisemat. Jeg spiser fordi det demper følelser jeg ikke er i stand til å takle. Ikke fordi maten smaker godt. Jeg har det vondt. Et menneske som har det vondt,og lider,tenker ikke på at kroppen er i forfall. Fordi hvor ille man enn ser ut så føler man seg TUSEN ganger verre inni. Spiseforstyrrelser dreier seg ikke om forfengelighet. Men destruktivitet. Dersom det sitter i hodet, så bør man vel behandle hodet da, og ikke utføre en operasjon? Den destruktive atferden vil vel ikke forsvinne av seg selv bare ved å ta en operasjon? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111305-slankeoperasjon/page/2/#findComment-661778 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soria Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Har du hørt om destruktiv adferd? En alkoholiker SKJØNNER at han ikke bør drikke så mye alkohol,men tror du h*n drikker fordi han _bare_ synes det er godt? Jeg tvangsspiser fordi jeg har en klump inni meg jeg må bedøve,en smerte jeg må fornumme.Minner jeg må glemme. Noen ganger spiser jeg mat med zalo,eller vaskemidler på,for at det skal smake vondt og gjøre vondt. Andre ganger spiser jeg råtten mat. Eller grisemat. Jeg spiser fordi det demper følelser jeg ikke er i stand til å takle. Ikke fordi maten smaker godt. Jeg har det vondt. Et menneske som har det vondt,og lider,tenker ikke på at kroppen er i forfall. Fordi hvor ille man enn ser ut så føler man seg TUSEN ganger verre inni. Spiseforstyrrelser dreier seg ikke om forfengelighet. Men destruktivitet. Tror du det nytter å forklare for disse som har bestemt seg for at det er så enkelt? Jeg tror ikke de har evnen til å sette seg i andres situasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111305-slankeoperasjon/page/2/#findComment-661780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest det sitter i hodet Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Dersom det sitter i hodet, så bør man vel behandle hodet da, og ikke utføre en operasjon? Den destruktive atferden vil vel ikke forsvinne av seg selv bare ved å ta en operasjon? Det har du rett i. Jeg går i behandling og er ikke aktuell for en slankeoperasjon. Jeg veier heller ikke "mer" enn 20 kilo for mye og kan lett gå ned disse. Jeg tror ikke på slankeoperasjoner nettopp fordi jeg egentlig nekter å tro at noen mennesker med VILJE vil seg selv så vondt at de spiser seg fete. Jeg tror det ligger en psykisk årsak til ekstrem fedme uansett. Jeg blir så lei meg av sneversynte mennesker som ikke kan aksepetere å si " Jeg forstår ikke det disse menneskene sliter med,og nettopp derfor vil jeg ikke dømme dem" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111305-slankeoperasjon/page/2/#findComment-661783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Garfunkel Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Tror du det nytter å forklare for disse som har bestemt seg for at det er så enkelt? Jeg tror ikke de har evnen til å sette seg i andres situasjon. Det er jo nettopp det jeg sier hele tiden. Jeg forstår ikke hvordan det er, men jeg prøver å skjønne det. Forklar gjerne om du kan. Jeg klarer dessverre bare ikke forstå hvordan man kan la seg bli så overvektig, og hvordan operasjon kan være det beste alternativet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111305-slankeoperasjon/page/2/#findComment-661786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest det sitter i hodet Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Tror du det nytter å forklare for disse som har bestemt seg for at det er så enkelt? Jeg tror ikke de har evnen til å sette seg i andres situasjon. Du sa det jeg tenker; Det er en stor egenskap å kunne sette seg inn i andre menneskers situasjon uten å fordømme. Å være ydmyk nok til å forstå og godta at man ikke alltid skjønner alt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111305-slankeoperasjon/page/2/#findComment-661789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Garfunkel Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Det har du rett i. Jeg går i behandling og er ikke aktuell for en slankeoperasjon. Jeg veier heller ikke "mer" enn 20 kilo for mye og kan lett gå ned disse. Jeg tror ikke på slankeoperasjoner nettopp fordi jeg egentlig nekter å tro at noen mennesker med VILJE vil seg selv så vondt at de spiser seg fete. Jeg tror det ligger en psykisk årsak til ekstrem fedme uansett. Jeg blir så lei meg av sneversynte mennesker som ikke kan aksepetere å si " Jeg forstår ikke det disse menneskene sliter med,og nettopp derfor vil jeg ikke dømme dem" Er ikke det ganske sneversynt av deg, når du antar at alle som er overvektige er det av samme grunn som du er det? Selv om det er psykiske årsaker til dine 20 kilo med overvekt (som ikke er så mye sammenlignet med hva de som opereres bærer på) så trenger jo ikke det gjelde alle? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111305-slankeoperasjon/page/2/#findComment-661791 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soria Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Det er jo nettopp det jeg sier hele tiden. Jeg forstår ikke hvordan det er, men jeg prøver å skjønne det. Forklar gjerne om du kan. Jeg klarer dessverre bare ikke forstå hvordan man kan la seg bli så overvektig, og hvordan operasjon kan være det beste alternativet. Som du allerede har fått høre, det sitter i hodet. Spiseforstyrrelse er en psykisk lidelse som krever behandling og en slankeoperasjon er en hjelp for å kunne starte på veien tilbake til fysisk helse. Det psykiske må behandles før eller samtidig om det skal nytte. Jeg har hatt det den andre veien, veldig undervektig. Jeg gjorde alt jeg kunne for å bryte ned kroppen. Alt usunt. Etterhvert som jeg ble bedre var det ganske ille å se i speilet en kropp som var dobbelt så gammel som jeg er. Med behandling ble jeg bedre og nå spiser jeg sunt og trener. Men den gangen ønsket jeg bare å være destruktiv. Jeg har også en periode gått på medisiner som ga oksehunger. Da klarer man ikke annet enn å spise, tenker ikke på annet. Jeg la på meg tre kilo i uka. Heldigvis fikk jeg byttet før det gikk for langt. En spiseforstyrrelse er oksehunger. Jeg har smakt på bare litt på hvordan det er, og det er ille. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111305-slankeoperasjon/page/2/#findComment-661799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest det sitter i hodet Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Er ikke det ganske sneversynt av deg, når du antar at alle som er overvektige er det av samme grunn som du er det? Selv om det er psykiske årsaker til dine 20 kilo med overvekt (som ikke er så mye sammenlignet med hva de som opereres bærer på) så trenger jo ikke det gjelde alle? Jeg sier ikke at alle er overvektige av samme grunn som meg. Men JA,jeg tror det er en årsak! Det er ikke mangel på viljestyrke,eller fordi de ikke gidder å "ta seg sammen" som er årsaken til fedme. Alvorlig overvekt har alltid en årsak. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111305-slankeoperasjon/page/2/#findComment-661803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Garfunkel Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Som du allerede har fått høre, det sitter i hodet. Spiseforstyrrelse er en psykisk lidelse som krever behandling og en slankeoperasjon er en hjelp for å kunne starte på veien tilbake til fysisk helse. Det psykiske må behandles før eller samtidig om det skal nytte. Jeg har hatt det den andre veien, veldig undervektig. Jeg gjorde alt jeg kunne for å bryte ned kroppen. Alt usunt. Etterhvert som jeg ble bedre var det ganske ille å se i speilet en kropp som var dobbelt så gammel som jeg er. Med behandling ble jeg bedre og nå spiser jeg sunt og trener. Men den gangen ønsket jeg bare å være destruktiv. Jeg har også en periode gått på medisiner som ga oksehunger. Da klarer man ikke annet enn å spise, tenker ikke på annet. Jeg la på meg tre kilo i uka. Heldigvis fikk jeg byttet før det gikk for langt. En spiseforstyrrelse er oksehunger. Jeg har smakt på bare litt på hvordan det er, og det er ille. Det er jo litt rart å skulle operere på et ellers friskt organ (mage/tarm eller hva de nå gjør inni der) når sykdommen sitter i hodet? Og dersom det er så åpenlyst at dette sitter i hodet, hvorfor har ikke legene gjort mer for å sørge for at overvektige får behandling hos psykolog/psykiatere? Leger anbefaler jo stadig vekk mer mosjon og mindre mat, ikke turer til psykologen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111305-slankeoperasjon/page/2/#findComment-661813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfi Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 "Jeg er en av dem som var så heldig å få dekket en slik operasjon gjennom rikstrygdeverket." Helt greit, og når dette er eneste utvei, og eneste måten du/der klarer å gå ned i vekt på - ja så gå for det. "Sykelig overvekt er en sykdom." Ikke alltid, men er det påvist at fedmen er sykdom, så ok. De fleste spiser for mye, og gidder knapt å røre på seg. "Hvis noen du kjenner fikk kreft ville du fortelle dem at de var late og at de måtte se å bli kvitt det ?" Unnskyld meg, men er du fullstendig dum i hodet. Du kan da ikke sammenligne kreft med fedme. De som får kreft, kan da ikke slanke bort dette, eller spise riktig for å bli kvitt kreft. "Det er ganske latterlig å tro at overvektige mennesker aldri har prøvd å bli tynne. Tror du noen VIL være sånn ? Sykelig overvekt er en sykdom, og den kan føre til døden. For mange er en slankeoperasjon eneste alternativ. Hva tror du det koster samfunnet hvis alle de overvektige må leve på trygd ? Er det ikke da bedre å koste på 100 000 for en operasjon og få oss ut i arbeid igjen ?" Jo det er bedre å koste på dere en operasjon, men det beste hadde vært om dere ikke hadde spist så mye i utgangspunktet (snakker ikke om de som har påvist sykdom - flesteparten skylder på sykdom, men det er ikke påvist) "Hvis du vil sette deg litt inn i hva dette dreier seg om kan du kikke inn på min webside. Jeg håper virkelig du kan lære noe der." Kan ha en viss medfølelse (uten å ha giddet å sett på siden) MEN, jeg må si det er mange andre mennesker jeg syntes mer synd på, og som etter min mening burde fått støtte FØR noen som spiser seg smellfeite. "Unnskyld meg, men er du fullstendig dum i hodet. Du kan da ikke sammenligne kreft med fedme. De som får kreft, kan da ikke slanke bort dette, eller spise riktig for å bli kvitt kreft." Poenget var at vi begge trengte hjelp fordi vi har en sykdom. Jeg synes du har en veldig nedlatende holdning og det vitner om lite evne til empati. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111305-slankeoperasjon/page/2/#findComment-661823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FatWoman Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Det er jo nettopp det jeg sier hele tiden. Jeg forstår ikke hvordan det er, men jeg prøver å skjønne det. Forklar gjerne om du kan. Jeg klarer dessverre bare ikke forstå hvordan man kan la seg bli så overvektig, og hvordan operasjon kan være det beste alternativet. For meg er operasjon det beste alternativet, NETTOPP fordi jeg ikke klarer å slanke meg på noen annen måte. Du sier du ikke skjønner hvordan vi kan la oss forfalle slik. Det er lett for deg og si som ikke vet hva dette går ut på. Du kommer nok aldri til å skjønne det heller hvis du ikke kommer i samme situasjon selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111305-slankeoperasjon/page/2/#findComment-661846 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FatWoman Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 "Jeg er en av dem som var så heldig å få dekket en slik operasjon gjennom rikstrygdeverket." Helt greit, og når dette er eneste utvei, og eneste måten du/der klarer å gå ned i vekt på - ja så gå for det. "Sykelig overvekt er en sykdom." Ikke alltid, men er det påvist at fedmen er sykdom, så ok. De fleste spiser for mye, og gidder knapt å røre på seg. "Hvis noen du kjenner fikk kreft ville du fortelle dem at de var late og at de måtte se å bli kvitt det ?" Unnskyld meg, men er du fullstendig dum i hodet. Du kan da ikke sammenligne kreft med fedme. De som får kreft, kan da ikke slanke bort dette, eller spise riktig for å bli kvitt kreft. "Det er ganske latterlig å tro at overvektige mennesker aldri har prøvd å bli tynne. Tror du noen VIL være sånn ? Sykelig overvekt er en sykdom, og den kan føre til døden. For mange er en slankeoperasjon eneste alternativ. Hva tror du det koster samfunnet hvis alle de overvektige må leve på trygd ? Er det ikke da bedre å koste på 100 000 for en operasjon og få oss ut i arbeid igjen ?" Jo det er bedre å koste på dere en operasjon, men det beste hadde vært om dere ikke hadde spist så mye i utgangspunktet (snakker ikke om de som har påvist sykdom - flesteparten skylder på sykdom, men det er ikke påvist) "Hvis du vil sette deg litt inn i hva dette dreier seg om kan du kikke inn på min webside. Jeg håper virkelig du kan lære noe der." Kan ha en viss medfølelse (uten å ha giddet å sett på siden) MEN, jeg må si det er mange andre mennesker jeg syntes mer synd på, og som etter min mening burde fått støtte FØR noen som spiser seg smellfeite. Kan ha en viss medfølelse (uten å ha giddet å sett på siden) MEN, jeg må si det er mange andre mennesker jeg syntes mer synd på, og som etter min mening burde fått støtte FØR noen som spiser seg smellfeite. - shandy Herregud jeg er helt oppgitt, at det går ann å være så jævla trangsynt. Du vet nok heller ikke hva du snakker om. Greit at jeg har spist meg feit men når jeg har prøvd og gjøre noe med det i årevis uten å ha klart å slanke meg så MÅ jeg ha en operasjon ellers så dør jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111305-slankeoperasjon/page/2/#findComment-661854 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Garfunkel Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 For meg er operasjon det beste alternativet, NETTOPP fordi jeg ikke klarer å slanke meg på noen annen måte. Du sier du ikke skjønner hvordan vi kan la oss forfalle slik. Det er lett for deg og si som ikke vet hva dette går ut på. Du kommer nok aldri til å skjønne det heller hvis du ikke kommer i samme situasjon selv. Nei, jeg kommer jo heller aldri til å skjønne det, ettersom ingen klarer å fortelle hvordan det lar seg gjøre å spise seg i hjel uten å makte å sette en stopper for det før det er for sent. Fint om du kan forklare hvordan det er mulig, jeg lytter gjerne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111305-slankeoperasjon/page/2/#findComment-661862 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Kreft kan man jo faktisk ikke gjøre noe med på egenhånd. Det sier seg jo selv. Overvekten kan du jo ordne selv dersom du spiser mindre og trener mer. Jeg forstår jo at enkelte har sykdommer som gjør dem overvektige, men det gjelder langtifra alle. De fleste er overvektige som følge av for lite mosjon og for mye mat. Det kan rettes på på en langt billigere måte enn operasjon. Hørt om psykisk sykdom? Spiseforstyrrelser? Og ja, tvangsspising er en spiseforstyrrelse, ikke latskap! Som alle andre spiseforstyrrelser handler det egentlig ikke om maten, men følelser man desperat forsøker å døyve fordi de er for vanskelige å takle på noen annen måte, eller andre psykiske faktorer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111305-slankeoperasjon/page/2/#findComment-662103 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Har du hørt om destruktiv adferd? En alkoholiker SKJØNNER at han ikke bør drikke så mye alkohol,men tror du h*n drikker fordi han _bare_ synes det er godt? Jeg tvangsspiser fordi jeg har en klump inni meg jeg må bedøve,en smerte jeg må fornumme.Minner jeg må glemme. Noen ganger spiser jeg mat med zalo,eller vaskemidler på,for at det skal smake vondt og gjøre vondt. Andre ganger spiser jeg råtten mat. Eller grisemat. Jeg spiser fordi det demper følelser jeg ikke er i stand til å takle. Ikke fordi maten smaker godt. Jeg har det vondt. Et menneske som har det vondt,og lider,tenker ikke på at kroppen er i forfall. Fordi hvor ille man enn ser ut så føler man seg TUSEN ganger verre inni. Spiseforstyrrelser dreier seg ikke om forfengelighet. Men destruktivitet. Det sitter i hodet sier du. Så hva vil da en slankeoperasjon hjelpe deg, og andre i samme situasjon? Tror du trenger annen hjelp til å få bukt med problemene dine, og det gjelder nok sikkert mange andre (som deg)også. Jeg skjønner det bare ikke. En ting er vel at du er så langt nede at du ikke lenger bryr deg om utseendet. Men hvordan i himmelens navn kan du orke å spise mat med zalo, og andre vaskemiddler på? For ikke å snakke om bedervet mat? Hvilken glede/tilfredstillelse har du av det? Ja jeg må virkelig bare spørre. Vann fyller også et tomrom, prøv heller det, enn såpe og fordervet mat. Uff a meg sier jeg bare. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111305-slankeoperasjon/page/2/#findComment-662129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Det sitter i hodet sier du. Så hva vil da en slankeoperasjon hjelpe deg, og andre i samme situasjon? Tror du trenger annen hjelp til å få bukt med problemene dine, og det gjelder nok sikkert mange andre (som deg)også. Jeg skjønner det bare ikke. En ting er vel at du er så langt nede at du ikke lenger bryr deg om utseendet. Men hvordan i himmelens navn kan du orke å spise mat med zalo, og andre vaskemiddler på? For ikke å snakke om bedervet mat? Hvilken glede/tilfredstillelse har du av det? Ja jeg må virkelig bare spørre. Vann fyller også et tomrom, prøv heller det, enn såpe og fordervet mat. Uff a meg sier jeg bare. Jeg tror hun skjønner at hun har problemer, og at de tingene hun gjør ikke er smarte... Men - hva en slankeoperasjon fixer? Den redder liv! Hvis man da samtidig med eller før en slik operasjon får psykisk hjelp med å komme slike problemer til livs, så vil man klare å komme ned i vekt via operasjonen, og unngå å gå opp igjen fordi man ikke lenger har en trøblete psyke. Du kunne også klart å finne en hyggeligere måte å uttrykke din manglende forståelse om du hadde giddet å prøve. Og tro meg, det ville vært langt enklere for deg en "bare å slanke seg ved å spise sunt og bevege seg mer" for en som er meget (sykelig) overvektig (med BMI godt over 30)... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111305-slankeoperasjon/page/2/#findComment-662137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Tror du det er bare å slanke seg? Du vet nok ikke hva du snakker om. Du skulle bare visst hvor mye penger jeg har brukt på slankepiller, pulver o.s.v. Har slanket meg i MANGE år, har gått ned sikkert over 100 kg tilsammen og har gått opp igjen like mye.(Sikkert enda mer) Nå er jeg så heldig at jeg får en slankeoperasjon, og er sjeleglad for det. For hvis jeg skal bli kvitt mine sykdommer så er en slankeoperasjon det eneste som hjelper. Så ikke kom her å si at det er BARE å slanke seg. "Du skulle bare visst hvor mye penger jeg har brukt på slankepiller, pulver o.s.v." Og dette er selvsagt grunnen til at du går opp og ned i vekt og etter hvert ødelegger forbrenningen din. Jeg vet ikke noe om deg, men slankepulver, piller og den slags søppel har ingenting for seg, så sant dui kke har lyst til å ødelegge stoffskiftet ditt. Det har derimot et godt kosthold og trening. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111305-slankeoperasjon/page/2/#findComment-662145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Garfunkel Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Jeg sier ikke at alle er overvektige av samme grunn som meg. Men JA,jeg tror det er en årsak! Det er ikke mangel på viljestyrke,eller fordi de ikke gidder å "ta seg sammen" som er årsaken til fedme. Alvorlig overvekt har alltid en årsak. Klart det er en årsak til at man er overvektig. Det skjer som regel ikke helt av seg selv. For meg virker det bare som en haug med unnskyldninger dere kommer med for å slippe å spise fornuftig og trene regelmessig. Og hvorfor anbefaler legene akkurat dette til dere, fremfor å skrive en henvisning til psykolog dersom det sitter i hodet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111305-slankeoperasjon/page/2/#findComment-662358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spessa Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Klart det er en årsak til at man er overvektig. Det skjer som regel ikke helt av seg selv. For meg virker det bare som en haug med unnskyldninger dere kommer med for å slippe å spise fornuftig og trene regelmessig. Og hvorfor anbefaler legene akkurat dette til dere, fremfor å skrive en henvisning til psykolog dersom det sitter i hodet? Jeg har faktisk vært hos psykolog uten at det hjelper. Det nytter visst ikke å forklare noe til dere trangsynte mennesker som ikke skjønner en dritt om hvordan vi har det. Hvis dere tror at det BARE er å spise mindre og trene mer så tror dere fullstendig feil. Jeg for min del kan ikke trene så mye da jeg har ryggproblemer og vondt i knær og hofter.Jeg har det som en alkoholiker, det er like vanskelig for meg og slutte å spise som det er for en alkoholiker å slutte og drikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111305-slankeoperasjon/page/2/#findComment-662391 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.