Gå til innhold

Slankeoperasjon

Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk vært hos psykolog uten at det hjelper. Det nytter visst ikke å forklare noe til dere trangsynte mennesker som ikke skjønner en dritt om hvordan vi har det. Hvis dere tror at det BARE er å spise mindre og trene mer så tror dere fullstendig feil. Jeg for min del kan ikke trene så mye da jeg har ryggproblemer og vondt i knær og hofter.Jeg har det som en alkoholiker, det er like vanskelig for meg og slutte å spise som det er for en alkoholiker å slutte og drikke.

Du sammenligner deg med en alkoholiker. Dersom du står for den sammenligningen, hvorfor kan ikke du gjøre som alkoholikere gjør da? De slutter å drikke når de innser at de har et problem? Du trenger selvsagt ikke slutte å spise, men du kan slutte å spise usunt. Jeg sier ikke at det er lett, men det er da fullt mulig.

Dersom du har rygg og kneproblemer så blir det vanskelig å trene, men jeg er sikker på at dersom du virkelig var motivert, så kunne du finne en løsning på det også.

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Garfunkel

12

• Gemini

5

• Soria

3

• Dorthe

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest FatWoman

"Du skulle bare visst hvor mye penger jeg har brukt på slankepiller, pulver o.s.v."

Og dette er selvsagt grunnen til at du går opp og ned i vekt og etter hvert ødelegger forbrenningen din.

Jeg vet ikke noe om deg, men slankepulver, piller og den slags søppel har ingenting for seg, så sant dui kke har lyst til å ødelegge stoffskiftet ditt. Det har derimot et godt kosthold og trening.

Hadde du vært som meg hadde nok du også prøvd både pulver og annet tull for å prøve å slanke deg.

Hvis det forebygger diabetes og andre sykdommer og plager så kan det også være økonomisk lønnsomt i et samfunnsperspektiv å behandle overvektige personer på statens regning.

Uansett er det ikke slike løsninger man prøver først. En satser på de små tiltakene først og fører ikke det fram vurderer man slikt.

Det er ikke noe HVIS det forebygger diabetes og andre vektrelaterte sykdomstilstander, det er jo opplagt at det gjør det, da alle med en særlig høy overvekt (BMI over 30) er mer utsatt for slike sykdommer enn slankere personer. Den økte risikoen er en direkte følge av overvekten.

Og - selvsagt er andre løsninger (sunn slanking med mosjon) forsøkt før man i det hele tatt vil kunne få en anbefaling/henvisning fra (fast-)lege til en slik operasjon.

Du sammenligner deg med en alkoholiker. Dersom du står for den sammenligningen, hvorfor kan ikke du gjøre som alkoholikere gjør da? De slutter å drikke når de innser at de har et problem? Du trenger selvsagt ikke slutte å spise, men du kan slutte å spise usunt. Jeg sier ikke at det er lett, men det er da fullt mulig.

Dersom du har rygg og kneproblemer så blir det vanskelig å trene, men jeg er sikker på at dersom du virkelig var motivert, så kunne du finne en løsning på det også.

Og de fleste alkoholikere som klarer å slutte å drikke kan ikke røre en dråpe alkohol resten av livet om de vil unngå å havne "på kjøret" igjen.

Hvordan vil du anbefale at en som har overspising som sin sykdom/tilstand skal løse det?

Det er nemlig DER problemet ligger, man KAN IKKE slutte å spise, men lære å spise sunt.

Hvis du kan finne på et opplegg som lærer alle alkoholikere å kunne drikke med måte, så skal jeg kjøpe argumentet ditt om at det er så enkelt og ikke noe problem...

Og de fleste alkoholikere som klarer å slutte å drikke kan ikke røre en dråpe alkohol resten av livet om de vil unngå å havne "på kjøret" igjen.

Hvordan vil du anbefale at en som har overspising som sin sykdom/tilstand skal løse det?

Det er nemlig DER problemet ligger, man KAN IKKE slutte å spise, men lære å spise sunt.

Hvis du kan finne på et opplegg som lærer alle alkoholikere å kunne drikke med måte, så skal jeg kjøpe argumentet ditt om at det er så enkelt og ikke noe problem...

Alkoholikere kan aldri drikke alkohol igjen, men de kan finne andre ting å drikke i stedet. På samme måte kan overvektige finne andre ting å spise. Hvorfor ikke døyve den indre smerten med en gulrot fremfor en sjokolade?

Annonse

Du vil virkelig ikke forstå du...

Klart jeg vil forstå, men jeg har enda ikke hørt noen gode forklaringer. Ikke får jeg svar på mine spørsmål heller.

Jeg kan forstå at alkoholikere blir avhengige av rusen, men hvilken rus kan man oppnå med fast food og sjokolade, som man ikke kan få av sunn mat?

Hadde du vært som meg hadde nok du også prøvd både pulver og annet tull for å prøve å slanke deg.

"Hadde du vært som meg hadde nok du også prøvd både pulver og annet tull for å prøve å slanke deg."

Nei, jeg ville ikke det. Jeg ville tross alt vært så fornuftig at jeg hadde satt meg inn i hva man bør gjøre for å bli kvitt sin overvekt. Satt meg inn i hvordan kroppen fungerer, hva slags mat man bør spise og hvordan man burde trene.

Jeg ville selvsagt også lest om slankeprodukter og den slags ubrukelige produkter, jeg ville da lært av det jeg her leste, kombinert med det jeg leste om kroppen generelt, at denne typen produkter ikke vil føre til annet enn ødelagt forbrenning og derav en ond sirkel som ville ført meg inn i enda mer overvekt og en enda mer problematisk situasjon.

Ergo ville jeg aldri gjort som deg.

Det er ikke meningen å være spydig, men har man et problem så bør man sette seg inn i hvordan dette problemet best kan løses, det gjelder overvekt og alt annet her i livet, og da burde man i ditt tilfelle ikke ende opp med å sløse bort penger på produkter som bare gjør vondt verre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...