Gå til innhold

Hvordan si nei til gave (brukt)?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke signatur
Skrevet

Svigermoren min ville gi oss en koffert sist vi var der. Ødelagt, men ellers ok. Jeg vil ikke ha en koffert med ett hjul; den blir dessuten tung og velter da om man triller den. Nå fikk hun jammen lurt den med meg.. og den står og tar plass. Jeg sa altså neitakk til den, så hvordan havnet den her? Hva sier dere om noen i familien vil gi dere noe, men dere ikke vil ha det...?

Skrevet

Ville sagt det som det var. Den blir for tung å håndtere med ett hjul og vil da bare bli stående i et skap å støve ned.

Spør på loppemarked/bruktmarked om noen vil ta den i mot. Kanskje noen kan fikse på den eller ha bruk for den slik den er.

Skrevet

En koffert kan du da stue inn i kjeller eller på loft... Det hadde vært verre om det var en fæl spisestue eller et teppe! ;o)

Hun ønsker helt sikkert bare å være snill mot dere. Syns det var litt søtt jeg. Den kan da umulig ta så stor plass at det er plagsomt?

Gjest Stjernemor
Skrevet

Si at du har prøvd den og at den var vanskelig å håndtere. Spør om HUN vil ha den tilbake for å gi den til andre, eller om du skal kjøre den på søpla.

Gjest Søppeldynga
Skrevet

En må øve seg på å si nei til slikt. Har ikke plass til, bruk for, passer ikke inn - det er mye en kan si istedenfor at en ikke VIL ha det.

Jeg tok i mot en sliten hagebenk av svigerfar en gang. Som jeg visste jeg ikke ville ha. Men greide ikke si nei. Den sto og ødela hagen i to år før jeg kastet den. Han trodde selvfølgelig vi var glade for den.

Den historien lærte meg å si i fra. Vil ikke folk ha det selv, så må de jo skjønne at ikke andre nødvendigvis kan ta imot dere overflødige ting og tang.

For noen er det en sleip måte å bli kvitt ting. Slipper å dra på dynga. Det er en UTING å gi bort ting som ikke er helt i orden.

Skrevet

Vi tar imot og kastar det vi ikkje vil ha (eller gjer til Fretex). På den måten slepp i alle fall dei å kaste...

Ei løysing viss du får spm. er å seie at den vart meir øydelagt og ikkje kunne brukast.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...