Gå til innhold

Nikotin-tyggegummi - hva er vitsen?

Anbefalte innlegg

Gjest anti-røyker
Skrevet

Hei,

Dette er noe jeg lurer svært på. Er ikke-røyker, Så dere får unnskylder meg om dette er helt ute på viddene..

Man hører jo om nikotin-tyggegummi, plaster, osv..Hvis dette inneholder nikotin(?), og man bruker det for å slutte å røyke. Da må man jo fortsatt være nikotin-avhengig når man slutte med disse tingene. Eller?

Jeg forstår liksom ikke helt vitsen.

Skrevet

Ikke vet jeg, men det kan jo hende at det at man slipper tjære i lungene oppleves som en fordel.

Gjest muligens slik?
Skrevet

Ikke vet jeg, men det kan jo hende at det at man slipper tjære i lungene oppleves som en fordel.

Man venner seg vel av med vanen å ha en røyk i hånden.. Mange savner å ha en røyk i hånda, vet jeg. Så kan man trappe ned etter hvert...

Skrevet

Det er ingen vits. Eg har slutta ei veke no, og nikotinabstinensane har eg ikkje merka noko til i det heile tatt. Å bruka nikotinplaster/tyggegummi gjer det berre verre å slutte. Å slutte å røyke er enkelt dersom ein har den rette innstillinga, ikkje brukar substitutt, og ikkje brukar viljestyrkemetoden.

Skrevet

Det er ingen vits. Eg har slutta ei veke no, og nikotinabstinensane har eg ikkje merka noko til i det heile tatt. Å bruka nikotinplaster/tyggegummi gjer det berre verre å slutte. Å slutte å røyke er enkelt dersom ein har den rette innstillinga, ikkje brukar substitutt, og ikkje brukar viljestyrkemetoden.

Så det går greit, altså? Jeg er på vei å slutte selv. Skal lese den boka straks baben er ferdig med den.

Jeg holdt opp 7 måneder forrige år. Det var faktisk ingen problem å være uten røyk - jeg hadde bare positive opplevelser.... med ett unntak: vekten. Jeg la på meg så jævlig at jeg bestemte meg for å begynne igjen. Jeg begynte altså igjen bare på grunn av vekten.

Nå har jeg en backup-plan, som blant annet inkluderer herr Fedon :)

Skrevet

At forfatteren bagatelliserer vektøkning, var en nedtur dog .....

Alle vet at røyk øker forbrenningen og stimulerer tarmfunksjonen ... eller no. Og alle vet at de fleste legger på seg etter røykeslutt - og ikke alle tar av seg kiloene igjen.

Og hver eneste jævla gang legger jeg på meg - 10 kilo nå sist. Det er så usannsynlig tragisk - spesielt fordi jeg klarer å slutte å røyke.

Men denne gangen .... De 10 kiloene er borte, nå forsøker jeg igjen *forbanna*

Skrevet

Så det går greit, altså? Jeg er på vei å slutte selv. Skal lese den boka straks baben er ferdig med den.

Jeg holdt opp 7 måneder forrige år. Det var faktisk ingen problem å være uten røyk - jeg hadde bare positive opplevelser.... med ett unntak: vekten. Jeg la på meg så jævlig at jeg bestemte meg for å begynne igjen. Jeg begynte altså igjen bare på grunn av vekten.

Nå har jeg en backup-plan, som blant annet inkluderer herr Fedon :)

Det går heilt merkeleg fint. Eg er heilt sikker på at eg aldri kjem til å røyke igjen. Det har jo ingen hensikt!

No har det gått ei veke... Eg la på meg to kilo dei første tre dagane - no er dei borte igjen. Min kjære gjekk ned dei 4 første dagane, så gjekk ho litt opp, men er på veg ned att.

Skrevet

At forfatteren bagatelliserer vektøkning, var en nedtur dog .....

Alle vet at røyk øker forbrenningen og stimulerer tarmfunksjonen ... eller no. Og alle vet at de fleste legger på seg etter røykeslutt - og ikke alle tar av seg kiloene igjen.

Og hver eneste jævla gang legger jeg på meg - 10 kilo nå sist. Det er så usannsynlig tragisk - spesielt fordi jeg klarer å slutte å røyke.

Men denne gangen .... De 10 kiloene er borte, nå forsøker jeg igjen *forbanna*

Eg trur på at ein kan halda vekta ved å spise riktig og røre på seg - og ikkje eta for å kompensere for røykesuget.

Røykesuget skjønar eg ingenting av - det har eg overhodet ikkje merka noko til. Ikkje ein gong i helga då vi var på hyttetur/fest med 8 andre - og 7 av dei røyka...

Skrevet

Eg trur på at ein kan halda vekta ved å spise riktig og røre på seg - og ikkje eta for å kompensere for røykesuget.

Røykesuget skjønar eg ingenting av - det har eg overhodet ikkje merka noko til. Ikkje ein gong i helga då vi var på hyttetur/fest med 8 andre - og 7 av dei røyka...

"Eg trur på at ein kan halda vekta ved å spise riktig og røre på seg - og ikkje eta for å kompensere for røykesuget."

Røre på seg???? MÅ man det? :) Pokker å ....

Gjest anti-røyker
Skrevet

Fantatisk - Herved erklærer jeg deg som ikke-røyker.

Men det har du sikkert allerede gjort selv :)

Håper det går like greit fremover.

Skrevet

"Eg trur på at ein kan halda vekta ved å spise riktig og røre på seg - og ikkje eta for å kompensere for røykesuget."

Røre på seg???? MÅ man det? :) Pokker å ....

Hehe... ja... Dei seier det... :-/

For min del hjelper det å ikkje ta bilen til jobben, men i staden gå det kvarteret til og frå toget. Då er det mindre hyggeleg at nsb innfører sumartid og eintimes-rute på toget etter 0900 frå 15. juni... Arrggh.

Skrevet

Fantatisk - Herved erklærer jeg deg som ikke-røyker.

Men det har du sikkert allerede gjort selv :)

Håper det går like greit fremover.

:-)

Ja, ikkje-røykar har eg vore sidan eg stumpa den siste Blue Masteren... Og eg har ingen grunn til å byrja igjen. Det finst ingen gode grunnar til å røyke, og det er så deilig å ha innsett det.

Skrevet

"Røykesuget skjønar eg ingenting av - det har eg overhodet ikkje merka noko til.""

Kanskje du har en hjerneskade? Nei, du MÅ ha hjerneskade

:)

Skrevet

"Røykesuget skjønar eg ingenting av - det har eg overhodet ikkje merka noko til.""

Kanskje du har en hjerneskade? Nei, du MÅ ha hjerneskade

:)

Det er også en mulighet! Eller kanskje eg er mislykket?

Skrevet

Det er også en mulighet! Eller kanskje eg er mislykket?

Mitt røykesug brukte jeg en måned eller to for å bli kvitt

Skrevet

Eg har som sagt ikkje kjent det enda. Når det ikkje har meldt seg etter ei veke, når kjem det då?

Skrevet

Forresten: Det forklarer kanskje årsaka til at du blei så feit? ;-)

Skrevet

Forresten: Det forklarer kanskje årsaka til at du blei så feit? ;-)

Nå er jeg selvsagt direkte lekker :)

Skrevet

Nå er jeg selvsagt direkte lekker :)

Mmm.. nikotinflekkete hender, grå hud og dårleg ånde er driiitlekkert! ;-)

Skrevet

Mmm.. nikotinflekkete hender, grå hud og dårleg ånde er driiitlekkert! ;-)

Sukk, så tungnem du er. Nå er jeg slank og muskuløs (øøøhh), og snart legger jeg røyken på hylla.

See? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...