Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har et par i kikkerten:

http://www.akam.no/tester/fujifilm_finepix_s602z/index.html

http://www.akam.no/tester/canon_powershot_g3/index.html

Lurer også på det nye G5 til Canon, men har ikke sett noen test på det.

Noen som har erfaringer med disse? Andre jeg bør vurdere?

Har aldri hatt et digitalt kamera, men har et Nikon speilrefleks med 28, 50 og 100 mm objektiver fra før. Bruker som regel manuelle innstillinger på dette.

Mht bestilling på nett; noen som har tips om gode/dårlige forhandlere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111413-valg-av-digitalt-kamera/
Del på andre sider

Fortsetter under...

G3 er et super kamera og er "higly recommended" i amerikanske tester. G5 er samme kamera, men de har skviset inn 1 mill. mere pixler på samme billedbrikken. (Dette fikk bare "recommended")

Derfor så skrives det litt om billedstøy, og da spesielt hvis man kryper over 100 ISO.

Jeg måler og leser til øyet blir stort og vått når det gjelder disse kameraene. Flere som tester sier ; spar penger og gå for G3. Billedkvaliteten i de fleste tester er bedre på G3.

Olympus kommer med et interessant kamera senere, som heter E1. Det er helt ny optikk og billedbrikke. Men dette blir sikkert over 20 STORE lapper med linse og blits.

G3 er et super kamera og er "higly recommended" i amerikanske tester. G5 er samme kamera, men de har skviset inn 1 mill. mere pixler på samme billedbrikken. (Dette fikk bare "recommended")

Derfor så skrives det litt om billedstøy, og da spesielt hvis man kryper over 100 ISO.

Jeg måler og leser til øyet blir stort og vått når det gjelder disse kameraene. Flere som tester sier ; spar penger og gå for G3. Billedkvaliteten i de fleste tester er bedre på G3.

Olympus kommer med et interessant kamera senere, som heter E1. Det er helt ny optikk og billedbrikke. Men dette blir sikkert over 20 STORE lapper med linse og blits.

Takk for informativt svar, Doff. :)

G3'n har vært førstevalget mitt, greit å få bekreftelse fra andre tester enn de norske. Kameraet har riktignok fått litt minus for autofokusen, men da jeg uansett foretrekker manuell innstilling kan jeg ikke tenke meg at dette blir noe problem.

Den nye Olympusen kommer ikke på tale, har problemer nok med å skrape sammen til G3'n!

G3 anbefales!

Jeg er godt fornøyd med mitt kamera.

mvh Ano

Heisan ano'n! :grafs:

Jadda, jeg hadde jo egentlig _nesten_ bestemt meg for dette, var bare litt redd jeg skulle gå glipp av andre go'biter, liksom. Neste måned er det i hus!

Du skal få æren av å lose meg gjennom koble-kameraet-til-pc'n-prosedyren. Det kommer til å bli en sann prøvelse for oss begge. ;)

Heisan ano'n! :grafs:

Jadda, jeg hadde jo egentlig _nesten_ bestemt meg for dette, var bare litt redd jeg skulle gå glipp av andre go'biter, liksom. Neste måned er det i hus!

Du skal få æren av å lose meg gjennom koble-kameraet-til-pc'n-prosedyren. Det kommer til å bli en sann prøvelse for oss begge. ;)

Det blir å gå helt fint, for det er ganske så enkelt å koble kameraet til.

Står også enkelt forklart i bruksanvisningen, men jeg hjelper deg gjerne hvis du vil det.

Ano

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...