gullfisk Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Hei igjen agh! Gjorde et forsøk og kom til at "prinssene" var ca. 4 ganger flere enn "prinsene". Leste du mitt hovedinnlegg, ville du sett at kanskje adopterte gutter kan tro at jenter er det adoptanter helst vil adoptere og på mange måter verdsetter høyere ved bl.a. en måte å omtale/beskrive jentene på i forhold til guttene. Hva mener du om det? Jeg gjorde et søk på prins og prinsesse på henholdsvis adopsjonsforum og på foreldre småbarn. Det er et betydelig misforhold mellom hvor mange som kaller barna sine for prins/prinsesser på adopsjon i forhold til på småbarn, der de går mye under betegnelser som poden, tulla, pjokken, frøkna osv. Hvilke tanker tror du barn som vokser opp hos sine biologiske foreldre gjør seg angående dette? Jeg som selv ikke er adoptert og er voksen, føler nå at jeg er sikkert mye mindre verdt og mindre elsket enn hvis mine foreldre hadde adoptert meg. Da ville de sikkert kalt meg for prinsesse. Så vidt jeg kan huske gikk jeg mest under betegnelsen gullet, og av og til kaklehøna, men prinsesse hadde jo helt klart vært en sterkere signaleffekt på at jeg var ønsket. Kanskje jeg var for stygg til å hete prinsesse? Jeg har ikke tenkt på det før jeg begynte å lese på DOL. Denne signaleffekten til DOL må ikke undervurderes. Kanskje vi kan få inn i reglementet at ved omtale av barn, skal kun betegnelsene prins/prinsesse brukes . Ja, jeg kjeder meg. Og som svar på ditt spørsmål, jeg tror de færreste gjør seg noen som helst tanker omkring dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111425-adopsjon-av-prinsesser-ogprinser/page/2/#findComment-665571 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest beriket Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Jeg gjorde et søk på prins og prinsesse på henholdsvis adopsjonsforum og på foreldre småbarn. Det er et betydelig misforhold mellom hvor mange som kaller barna sine for prins/prinsesser på adopsjon i forhold til på småbarn, der de går mye under betegnelser som poden, tulla, pjokken, frøkna osv. Hvilke tanker tror du barn som vokser opp hos sine biologiske foreldre gjør seg angående dette? Jeg som selv ikke er adoptert og er voksen, føler nå at jeg er sikkert mye mindre verdt og mindre elsket enn hvis mine foreldre hadde adoptert meg. Da ville de sikkert kalt meg for prinsesse. Så vidt jeg kan huske gikk jeg mest under betegnelsen gullet, og av og til kaklehøna, men prinsesse hadde jo helt klart vært en sterkere signaleffekt på at jeg var ønsket. Kanskje jeg var for stygg til å hete prinsesse? Jeg har ikke tenkt på det før jeg begynte å lese på DOL. Denne signaleffekten til DOL må ikke undervurderes. Kanskje vi kan få inn i reglementet at ved omtale av barn, skal kun betegnelsene prins/prinsesse brukes . Ja, jeg kjeder meg. Og som svar på ditt spørsmål, jeg tror de færreste gjør seg noen som helst tanker omkring dette. Hei du Mitt svar til ditt siste og konkluderende avsnitt: Bortsett fra de som blir omtalt og betegnet. Det er vel ikke de (adopterte)som skriver her på DOL? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111425-adopsjon-av-prinsesser-ogprinser/page/2/#findComment-665580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DOL-prinsen Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Jeg gjorde et søk i Kvasir og fant 7930 prinser og 15900 prinsesser, så dette er bare en gjenspeiling av kultur og språkbruk som gjelder. Har du ikke noe som "beriker" dette forumet? Alt du i din verden finner som er negativt kan ikke relateres til adopsjon, men det er kanskje fint å ha en knagg å henge alt slikt på? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/111425-adopsjon-av-prinsesser-ogprinser/page/2/#findComment-666855 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.