Gå til innhold

Amming og hyppighet - 12 uker gammel baby

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat som min datter og på helsestasjonen sa de at det var tilstrekkelig og vektøkningen var som før. Nå er hun 18 uker og spiser 9-10 ganger i døgnet. Behovet varierer og melken varierer også. Hvis barnet virker fornøyd og legger på seg som forventet, så er vel alt som det skal være?

Ammingen stabiliserer seg nonelunde rundt den alderen, det er nok det som har skjedd :-)

Dersom hun sover godt om natta ville jeg ikke ha bekymret meg.

Dersom du allikevel bekymrer deg kan du se etter 4-6 våte tissebleier hver dag (=nok væske) og ev. veie på helsestasjonen.

Ammingen stabiliserer seg nonelunde rundt den alderen, det er nok det som har skjedd :-)

Dersom hun sover godt om natta ville jeg ikke ha bekymret meg.

Dersom du allikevel bekymrer deg kan du se etter 4-6 våte tissebleier hver dag (=nok væske) og ev. veie på helsestasjonen.

Jeg veide henne faktisk i dag, og hun har fin vektøkning. Men det er bare de par - tre siste dagene nå hun har begynt å spise sjeldnere, så det er vel uansett for tidlig å se på vekta dersom det er for lite. Får følge med litt.

Om natta sover hun som en engel, som regel. Og er stort sett glad og fornøyd ellers. Så jeg kan ikke klage! :o)

• 3 uker senere...
Gjest Persille

Datteren min spiser mindre på dager hvor det er veldig varmt, det virker som om hun rett og slett ikke orker...

Men siden hun ikke lider noen nød ernæringsmessig, og ikke gir uttrykk for at hun er sulten, så gjør det ikke meg noe... Hun sier jo i fra når hun er sulten, så da får det heller være noen få dager med mindre mat enn ellers =)

Men hun får litt vann på flaske om jeg synes det er lite bleieskift, for hun må jo ha i seg veske. Hun liker det ikke da, mammas mat er jo best, men jeg klarer å lure inn noen dråper...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...