Gå til innhold

Hvor mange dager?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dersom du pleier å ha en "vanlig" syklus på 28 dager, så vil jeg mene du er gått over tiden nå. Hvis det er om du kan ta graviditetstest nå, du lurer på, så kan du det. Jeg tok test dagen før jeg ventet mens, og den viste positivt da jeg var gravid.

Takk for svar! Men er det ikke mulig at denne syklusen bare er litt lengre enn vanlig? Har litt ustødig økonomi nå, så har ikke så lyst til å kjøpe gravitest akkurat nå..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111493-hvor-mange-dager/#findComment-661928
Del på andre sider

Takk for svar! Men er det ikke mulig at denne syklusen bare er litt lengre enn vanlig? Har litt ustødig økonomi nå, så har ikke så lyst til å kjøpe gravitest akkurat nå..

Hei igjen! Jo, selvsagt går det jo an at du er forsinket uten at du behøver å være gravid. Jeg kan bare snakke ut fra egen erfaring, og jeg har nesten kunnet stille klokka etter syklusen min, som alltid har vært 28 dager. Så jeg ville ant ugler i mosen hvis jeg gikk over.

Men du _kan_ jo kjenne etter kjennetegn som ømme bryster f. eks. Det kan være et tegn på graviditet, hvertfall kjente jeg det rimelig tidlig i graviditeten.

Men du bør uansett ikke vente for lenge før du tester da. Kjekt å vite vet du! :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111493-hvor-mange-dager/#findComment-661936
Del på andre sider

Da får du se på symptomer. Brystvortene har en tendens til å strutte hele tiden når man er gravid. Hjalp det? :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111493-hvor-mange-dager/#findComment-661937
Del på andre sider

Hei igjen! Jo, selvsagt går det jo an at du er forsinket uten at du behøver å være gravid. Jeg kan bare snakke ut fra egen erfaring, og jeg har nesten kunnet stille klokka etter syklusen min, som alltid har vært 28 dager. Så jeg ville ant ugler i mosen hvis jeg gikk over.

Men du _kan_ jo kjenne etter kjennetegn som ømme bryster f. eks. Det kan være et tegn på graviditet, hvertfall kjente jeg det rimelig tidlig i graviditeten.

Men du bør uansett ikke vente for lenge før du tester da. Kjekt å vite vet du! :o)

Takk for svar begge to! Jeg hadde flere dager hvor jeg var kvalm stort sett hele tiden, vært litt "uggen" i magen også.. Brystvortene er ømme idag ihvertfall, de er sånn øm "av og på" liksom.. Ellers har jeg ikke kjent noe til hverken mens-smerter eller ustabilt humør enda.. Er ikke kvalm nå lenger, det var bare noen dager. Bruker jo ikke prevensjon nå, sluttet på p-piller for ca 4 måneder siden, etter beskjed fra legen. Har vært litt treg med å finne et alternativ ja.. Er sannsynligheten stor for at det bare er litt uregelmessighet tro?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111493-hvor-mange-dager/#findComment-661991
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar begge to! Jeg hadde flere dager hvor jeg var kvalm stort sett hele tiden, vært litt "uggen" i magen også.. Brystvortene er ømme idag ihvertfall, de er sånn øm "av og på" liksom.. Ellers har jeg ikke kjent noe til hverken mens-smerter eller ustabilt humør enda.. Er ikke kvalm nå lenger, det var bare noen dager. Bruker jo ikke prevensjon nå, sluttet på p-piller for ca 4 måneder siden, etter beskjed fra legen. Har vært litt treg med å finne et alternativ ja.. Er sannsynligheten stor for at det bare er litt uregelmessighet tro?

Jeg vedder...en tier...på at du er gravid :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111493-hvor-mange-dager/#findComment-662011
Del på andre sider

Jeg tror uansett det ville være for tidlig å merke symptomer som kvalme eller ustabilt humør. Det oppstår som regel litt lengere ut i svangerskapet. Men det fins sikkert unntak da.

Men ømme bryster kan komme tidlig, men brystene kan jo være ømme uten at en er gravid også...

Man kan vel også noen ganger kjenne at det "strekker" seg litt i magen, men det er kanskje ikke så tidlig som nå.

Men dette er ikke lett for oss å si så mye om. Det enkleste ville være om du tar en test. De er ikke så dyre. Lurt å investere i det, så slipper du å lure mer.

Lykke til! Ville det forresten være fullstendig krise om du er blitt gravid?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111493-hvor-mange-dager/#findComment-662013
Del på andre sider

Jeg tror uansett det ville være for tidlig å merke symptomer som kvalme eller ustabilt humør. Det oppstår som regel litt lengere ut i svangerskapet. Men det fins sikkert unntak da.

Men ømme bryster kan komme tidlig, men brystene kan jo være ømme uten at en er gravid også...

Man kan vel også noen ganger kjenne at det "strekker" seg litt i magen, men det er kanskje ikke så tidlig som nå.

Men dette er ikke lett for oss å si så mye om. Det enkleste ville være om du tar en test. De er ikke så dyre. Lurt å investere i det, så slipper du å lure mer.

Lykke til! Ville det forresten være fullstendig krise om du er blitt gravid?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111493-hvor-mange-dager/#findComment-662014
Del på andre sider

Jeg vedder...en tier...på at du er gravid :-)

En tier.. hehe.. jo, vi får se da :) Krise ville det vel egentlig ikke være da.. men vil jo helst vente noen år til. Er 20 år med 5 år langt forhold, så vi skulle vel alltids klart oss. Men har en liten klump i magen nå ja.. Hvis jeg ikke har fått den på søndag så tester jeg, høres ikke det greit ut? :) Har liksom innbildt meg at vi ikke kan bli gravid nå, av en eller annen grunn. Sikkert fordi jeg var så uforsiktig med prevensjon da jeg var 15-16 og ikke ble det da. Men det kan jo ha vært "flaks" da?! Vi har ihvertfall hatt det veldig "gøy" denne måneden, så sjansen er vel der.. Er så vanskelig det med symptomer, både brystene og brystvortene har jo en tendens til å være både ømme og struttende i tide og utide når man ikke er gravid også. Har nettopp tatt 2 harde antibiotikakurer også, så er jo litt engstelig for at et evt foster kan bli skadet av det. Koselig å snakke med dere :) Bør vel komme meg i seng etterhvert, skal på jobb imorgen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111493-hvor-mange-dager/#findComment-662052
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...