Gå til innhold

Har du opplevd å miste håret?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg har opplevd det.

På grunn av cellegiftbehandling ved kreftsykdom.

Dette er 10 år siden, og alt håret på hodet og alt hår ellers på kroppen ble borte.. Det eneste som var igjen var 2 øyevippehår på venstre øye.

Mistet ikke alt på en gang, dette gikk temmelig gradvis. Var tidlig hos frisør å klippet meg helt kort, og det er noe jeg vil anbefale...

Overgangen er allikevel stor, men ved å forandre frisyre, syntes jeg det var litt lettere å akseptere det, når håret begynte å falle av.

Fikk også tilpasset 2 parykker som jeg hadde klare i tilfelle det skjedde "over natten" (Dette ble anbefalt på Radiumhospitalet.)

Jeg fikk en reaksjon ved å bli kvalm og kaste opp, den 1. gangen en hårtufse satt igjen i børsten.

Men etter det synes jeg det var, ikke akkurat greit, men jeg viste at dette kom jeg ikke unna.....

Snakket med venner om hva som var i ferd med å skje, og jeg hadde en datter som den gang var 3,5 år, som jeg forberedte godt, og for henne var det helt naturlig, at mamma mista håret fordi hun fikk sterke medisiner.

Det blir faktisk, når den første reaksjonen, som selvsagt varierer fra person til person, er bearbeidet, helt naturlig... Og håret kom igjen - flottere og med masse fine krøller.

Lykke til begge to....det går nok veldig bra, dette!

Gjest emmelin

Ja, jeg har opplevd det.

På grunn av cellegiftbehandling ved kreftsykdom.

Dette er 10 år siden, og alt håret på hodet og alt hår ellers på kroppen ble borte.. Det eneste som var igjen var 2 øyevippehår på venstre øye.

Mistet ikke alt på en gang, dette gikk temmelig gradvis. Var tidlig hos frisør å klippet meg helt kort, og det er noe jeg vil anbefale...

Overgangen er allikevel stor, men ved å forandre frisyre, syntes jeg det var litt lettere å akseptere det, når håret begynte å falle av.

Fikk også tilpasset 2 parykker som jeg hadde klare i tilfelle det skjedde "over natten" (Dette ble anbefalt på Radiumhospitalet.)

Jeg fikk en reaksjon ved å bli kvalm og kaste opp, den 1. gangen en hårtufse satt igjen i børsten.

Men etter det synes jeg det var, ikke akkurat greit, men jeg viste at dette kom jeg ikke unna.....

Snakket med venner om hva som var i ferd med å skje, og jeg hadde en datter som den gang var 3,5 år, som jeg forberedte godt, og for henne var det helt naturlig, at mamma mista håret fordi hun fikk sterke medisiner.

Det blir faktisk, når den første reaksjonen, som selvsagt varierer fra person til person, er bearbeidet, helt naturlig... Og håret kom igjen - flottere og med masse fine krøller.

Lykke til begge to....det går nok veldig bra, dette!

1000 takk for oppmuntrende og rørende svar. Takk for at du delte dette.Det er nyttig for meg å vite hva som "kan komme" av reaksjoner hos min mor. Syns det er så fælt for henne...men som du sier, det vokser faktisk ut igjen en dag. :-)

Håper du er helt frisk i dag og har det bra! :-))

Alt godt og klem fra Emmelin

1000 takk for oppmuntrende og rørende svar. Takk for at du delte dette.Det er nyttig for meg å vite hva som "kan komme" av reaksjoner hos min mor. Syns det er så fælt for henne...men som du sier, det vokser faktisk ut igjen en dag. :-)

Håper du er helt frisk i dag og har det bra! :-))

Alt godt og klem fra Emmelin

Heisan!

Jada, jeg er frisk av kreften, og faktisk er det en stor del av de som rammes som blir helt friske!!!

Jeg har fått en varig skade etter cellegiftkuren, som gjør at jeg er lettere handicapet, men dette er veldig skjelden, så ikke bli engstelig!!!

Det er ikke til å legge skjul på at det er tøft å få stillet diagnosen, veldig tøft.

Ikke bare for den som er syk, men for alle rundt også. Men, ikke vær redd for å snakke om det, også med moren din.

Forresten et lite tips ang ditt spørsmål i et annet innlegg: En god dusjsåpe og bodylotion er deilig å få, ikke kjøp det moren din vanligvis liker, hun liker det garantert ikke senere!

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...