Gå til innhold

ringte for å be oss sende gave

Anbefalte innlegg

Gjest ikke signatur

Har skrevet før.. synes det er så vanskelig. Jeg sendte nettopp gaver til barna til svigerinnen min. I dag ringte den ene for å minne oss på at h*n har bursdag og ville ha pakke... Jeg hadde bestemt meg for at vi ikke skulle gi dem bursdagsgaver, siden vi gir jul og de ikke sender oss et kort en gang. Så hva nå? Mannen min sa vi skulle sende noe.. Så det må jeg i morgen. Så da må jeg jo også huske på de andre, og så har vi det gående. Er ikke smålig; tenker på barna. Men vi har ikke så god råd heller. Og moren deres bryr seg ikke om å gi oss (barna) noe. Vanskelig.. Hva hadde dere gjort? Jeg lurer på om moren ba *** om å ringe, eller om h*n gjorde det selv? Moren har før ringt for å si vi burde sende gaver... Selv om de altså ikke gjør det. Og jeg vet det er tanken som teller, og jeg må tenke på barna...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111504-ringte-for-%C3%A5-be-oss-sende-gave/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Håpløse folk

Spør 'kjerringa' HVORFOR hun mener dere skal sende gaver når HUN ikke gjør det?

For et menneske. Du får ringe henne før neste bursdag for å ,minne henne på det, under påskudd at dine unger ikke er så fremmelige som hennes. Hehe.

Gjest Jaja jeje

Hvis dere gir til jul og aldri får igjen, så SLUTTER dere å gi selvfølgelig. Hvis barna spør hvorfor de ikke får mer, så kan du si at det er fordi moren deres ikke gir tilbake, og at dere bare har råd til å gi til dem som dere får igjen fra. Si at det er slik det er i de fleste familier. Alle dere kjenner iallefall. Men hvis de begynner å kjøpe presanger til dere, så vil dere selvfølgelig begynne å kjøpe igjen. Si at det ikke er dere det står på.

Gjest ikke signatur

Hvis dere gir til jul og aldri får igjen, så SLUTTER dere å gi selvfølgelig. Hvis barna spør hvorfor de ikke får mer, så kan du si at det er fordi moren deres ikke gir tilbake, og at dere bare har råd til å gi til dem som dere får igjen fra. Si at det er slik det er i de fleste familier. Alle dere kjenner iallefall. Men hvis de begynner å kjøpe presanger til dere, så vil dere selvfølgelig begynne å kjøpe igjen. Si at det ikke er dere det står på.

Jeg vil gjerne slutte å sende til dem, men mannen min synes vi skal gi dem noe siden det er barna til søstera hans. Så får se om jeg sender noe nå.. føler jeg må, men gidder egentlig ikke. Sendte jo nettopp noe. Synes uansett det er frekt å ringe for å minne oss på bursdager.. Nå var det et barn på 10 som ringte da, men moren har også ringt før.

Gjest Sett i gang

Jeg vil gjerne slutte å sende til dem, men mannen min synes vi skal gi dem noe siden det er barna til søstera hans. Så får se om jeg sender noe nå.. føler jeg må, men gidder egentlig ikke. Sendte jo nettopp noe. Synes uansett det er frekt å ringe for å minne oss på bursdager.. Nå var det et barn på 10 som ringte da, men moren har også ringt før.

Be mannen din ordne opp. Det er søstera hans!

Svigerinna mi ba sønnen ringe og spørre om han kunne sove her når de trengte barnevakt. Jeg ba henne ringe selv, for som jeg sa, det er ikke alt du kan si til et barn. Og det er allikevel vi voksne som må diskutere det sa jeg. Men hun VISSTE at det var vanskelig å si nei når barnet ringte.

Sleipe folk må SNAKKES tilrette. Fort som svint.

Annonse

Gjest ikke signatur

Be mannen din ordne opp. Det er søstera hans!

Svigerinna mi ba sønnen ringe og spørre om han kunne sove her når de trengte barnevakt. Jeg ba henne ringe selv, for som jeg sa, det er ikke alt du kan si til et barn. Og det er allikevel vi voksne som må diskutere det sa jeg. Men hun VISSTE at det var vanskelig å si nei når barnet ringte.

Sleipe folk må SNAKKES tilrette. Fort som svint.

Takk for svar:) Men det er vanskelig for mannen min å si nei.. Han vil jo sende dem gaver. Skal nok snakke med ham..

Gjest ikke signatur

Rufsetufsas forslag synes jeg var bra eller send et par sokker eller truser. Da gir du liksom et hint i hvertfall. Synes jo litt synd på han som ringte jeg da.

Ja... det er nettopp det! Synes synd på barna.. Klart de vil ha gaver, og når de i tillegg venter...

Takk for svar:) Men det er vanskelig for mannen min å si nei.. Han vil jo sende dem gaver. Skal nok snakke med ham..

Hvis mannen din vil sende gaver og du ikke, så får han da for pokker ordne det praktiske rundt alle disse gavene selv, ikke sende deg ut som tjener for å ordne hans ærend...

Gjest ikke signatur

Hvis mannen din vil sende gaver og du ikke, så får han da for pokker ordne det praktiske rundt alle disse gavene selv, ikke sende deg ut som tjener for å ordne hans ærend...

Jo... men så kjøper han for for mye, og det har vi ikke råd til..

Annonse

La være å ordne opp i hans dumme "synes jeg må kjøpe gaver" ideer i alle fall...

Det er jo latterlig å gi gaver år etter år når man ikke får noen når egne barn har sine dager...

Eller så glemmer han hele greia. Bare la være å minne ham på det.

Hvis du overlater saken til ham, kanskje han også etter hvert føler det samme som deg, at det er urimelig at han stiller opp og sender gaver, når dere ikke får noe igjen. Sånn som det er nå, merker han jo lite til det.

Ellers kan du være så frekk å ringe til moren til barnet å si følgende; det blir ekstra dyrt å sende ting i posten. Enn om vi blir enige om en sum vi bruker på ungenes bursdag hvert år, f.eks 300 som vi fordeler på de vi har ( i tilfellet de har to og dere tre eller lignende), også kjøper vi foreldre gavene og sier det er fra de andre. så kan vi heller legge på en femtilapp ekstra til jul somvi har spart i porto? på den måten må hun selv kjøpe gaver, og dere bruker penger på deres egne barn istedet. Frekt å spørre etter gaver synes jeg, og moren burde så absolutt få høre det. Ellers får dere si at dere slutter med bursdagspresang når barnet er 10 år eller noe....(jeg hadde blitt pissed, og sikkert sagt ifra ved å spørre om å få snakke med mor)

Gjest Ta igjen

Det ER vanskelig å si nei. For alle. Men det er hans familie, så hovedansvaret må være hans. Hvis ikke du kan overta uten for store kvaler da. Det er jo opp til deg.

Men å si nei er en treningssak, som alt annet. Første gangen er den verste. Etter litt trening sier enn hva en mener uten å tenke seg om, og da unngår en slike betente byller somd et dere har her. Hadde dere sagt ifra første gangen dere gav og ikke fikk, så ahdde det ikke vært noe problem. Hadde bare vært å spurt om hun mente dre skulle slutte med presanger til barna alt nå, siden hun ikke hadde gitt. ER vel ingen annen måte å takle slik oppførsel på. Det er ikke DERE som har gjort noe galt, så hvorfor nøle med å si ifra. Det er jo henen som burde bli flau. Hun utnytter deres dumsnillhet.

Husk det neste gang dere føler dere dårlig behandlet, av denne damen eller andre.

Gjest Like for like

Ja... det er nettopp det! Synes synd på barna.. Klart de vil ha gaver, og når de i tillegg venter...

VENTER ikke dine barn på gaver da? Du synes jo bare synd på andres barn du! Legg av deg den selvutslettende atferden først som sist. Det er den andre dama som oppførere seg som ei ,merr,, og så skal du ta skyld for hvordan henens unger føler det?

DU oppdrar dine, hun sine. Tenk MEST på dine egne barn du, så går det n ok bedre.

MAnnen din sin familie er mannen dins ansvar. Gi beng! ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...