Gå til innhold

pokker og..svigermor igjen....

Anbefalte innlegg

..huff, her sitter jeg når jeg egentlig burde sovet....men jeg er bare så pizzed og frustrert over svigermor...nå har hun nok en gang gitt blaffen i hva vi har sagt og latt ungene på3 og 6 år se på Harry Potter....

...ho saboterer våre grenser for banra, ikke rart ho er favoritten til ungene...sier vi nei så sier ho ja...ber vi ho holde tett om noe, så forteller ho det til resten av slakta...trodde ho tok poenget sist vi hadde en runde....

Faan altså, jeg føler meg oversett og neglisjert og gjort til en hundelort som ungene ikke trenger å høre på...

...gritt å la dem se Harry Potter for så å sende dem hjem til meg med mareritt om natta....

Blir sååå provosert...

...trengte å lufte ut...noen som kan fortelle meg hva jeg skal gjøre for å få kjerringa til å forstå???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111507-pokker-ogsvigermor-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ja de svigermødrene...

Lot hun dem se Harry Potter når de er så små?? Hadde blitt pisseforbanna jeg!! Nytter det ikke å si noe? Si klart og tydelig at det er du som bestemmer, og hun skal ikke motarbeide deg! Frekt! Med vilje eller er hun bare sånn? Snakk med henne, eller la mannen din si noe! Filmen har scener som ikke egner seg for så små!

Lot hun dem se Harry Potter når de er så små?? Hadde blitt pisseforbanna jeg!! Nytter det ikke å si noe? Si klart og tydelig at det er du som bestemmer, og hun skal ikke motarbeide deg! Frekt! Med vilje eller er hun bare sånn? Snakk med henne, eller la mannen din si noe! Filmen har scener som ikke egner seg for så små!

Vi har snakket om filmen før og "blitt enige" om at den ikke er noe for dem å se...jeg sa at det bekymret meg mer at de hadde sett filmen enn at de kom sent hjem...da sa hun bare at hun trodde det gikk bra...."trodde"!!! Er ikke det litt av en sjanse å ta med mine barn da??

Nei, jeg er så sint nå at jeg får ikke sove...og dette er ikke første gangen heller...Det er vel det værste...

...Jeg kommer til å ringe midt på natta hvis en av dem våkner midt på natta og drømmer...

Vi har snakket om filmen før og "blitt enige" om at den ikke er noe for dem å se...jeg sa at det bekymret meg mer at de hadde sett filmen enn at de kom sent hjem...da sa hun bare at hun trodde det gikk bra...."trodde"!!! Er ikke det litt av en sjanse å ta med mine barn da??

Nei, jeg er så sint nå at jeg får ikke sove...og dette er ikke første gangen heller...Det er vel det værste...

...Jeg kommer til å ringe midt på natta hvis en av dem våkner midt på natta og drømmer...

Så du kan ikke stole på henne? Vanskelig... Og utrolig kjedelig. Be mannen din snakke med henne, og si hva konsekvensene kan bli om barna ser noe som er skummelt/svigermoren din ikke gjør som avtalt. Forstår du er sint! Du kan jo ikke slappe av når de er hos henne da, når hun styrer på med sitt.

Så du kan ikke stole på henne? Vanskelig... Og utrolig kjedelig. Be mannen din snakke med henne, og si hva konsekvensene kan bli om barna ser noe som er skummelt/svigermoren din ikke gjør som avtalt. Forstår du er sint! Du kan jo ikke slappe av når de er hos henne da, når hun styrer på med sitt.

For øyeblikket er gubben en pudding...kommer nok ikke til å si sin mor imot....(hva er det med gutter og mor???)

Nei, jeg kjører til henne i morra når ungene er levert i barnehagen og sier min hjertes mening om å overse oss på den måten...NOk er nok!!!

Gjør det (ring om de våkner), ikke bare si det nå som du irriterer deg...

Neste gang hun evt. tråkker over dine grenser så får hun i det minste passe de natta over da, så hun får se at ting får konsekvenser ;-)

Annonse

For øyeblikket er gubben en pudding...kommer nok ikke til å si sin mor imot....(hva er det med gutter og mor???)

Nei, jeg kjører til henne i morra når ungene er levert i barnehagen og sier min hjertes mening om å overse oss på den måten...NOk er nok!!!

Godt! Og gjør det!

Godt! Og gjør det!

Skulle ønske jeg var så tøff...men jeg har det problemet at jeg alltid begynner å grine når jeg blir sint og skal "få det ut"...

..men nå har det bygd seg opp over lenger tid...

..vil ikke være ei "sånn" svigerdatter...men jeg har da "ei sånn" svigermor...

Skulle ønske jeg var så tøff...men jeg har det problemet at jeg alltid begynner å grine når jeg blir sint og skal "få det ut"...

..men nå har det bygd seg opp over lenger tid...

..vil ikke være ei "sånn" svigerdatter...men jeg har da "ei sånn" svigermor...

Er det noen trøst at andre (les: jeg) også ofte begynner å grine når man blir sint? ;-)

Er det noen trøst at andre (les: jeg) også ofte begynner å grine når man blir sint? ;-)

Ja, det er det trøst i...(",)...

..men det virker vel ikke så veldig tøft å stå der og stotre og ikke få frem de gode argumentene som jeg jobber med akkurat nå???...

...er mest glad i å skrive jeg, da får en sagt det en vil uten at andre ødelegger og uten at snørra renner...

..og så kan en slippe å være tilstede...

Ja, det er det trøst i...(",)...

..men det virker vel ikke så veldig tøft å stå der og stotre og ikke få frem de gode argumentene som jeg jobber med akkurat nå???...

...er mest glad i å skrive jeg, da får en sagt det en vil uten at andre ødelegger og uten at snørra renner...

..og så kan en slippe å være tilstede...

Kanskje en løsning - det å skrive? Si at du ikke klarer å få sagt det du har på hjertet, men klarte å få skrevet ned noen tanker om det. Og at du setter stor pris på om hun kan lese dette og virkelig ta det du skriver på alvor...

Og tro meg - jeg vet at det ikke er enkelt å snakke med svigermor når det blir slik (selv om jeg ikke har barn har jeg da klart å få svigermor "på nakken", ifbm. bryllupet vårt i fjor...).

Jeg er nok fortsatt ikke yndlings-svigerdattera, men det kan jeg leve med, fikk i alle fall rensa lufta litt.

Kanskje en løsning - det å skrive? Si at du ikke klarer å få sagt det du har på hjertet, men klarte å få skrevet ned noen tanker om det. Og at du setter stor pris på om hun kan lese dette og virkelig ta det du skriver på alvor...

Og tro meg - jeg vet at det ikke er enkelt å snakke med svigermor når det blir slik (selv om jeg ikke har barn har jeg da klart å få svigermor "på nakken", ifbm. bryllupet vårt i fjor...).

Jeg er nok fortsatt ikke yndlings-svigerdattera, men det kan jeg leve med, fikk i alle fall rensa lufta litt.

jeg er ikke ute etter å bli hennes favoritt...hun må ta til takke med meg..for de andre er svigersønner...hehe...

..men det er kjedlig..trodde nemlig at jeg hadde værdens beste svigermor inntil for to år siden...ho kom vel i overgangsalderen...og ble den hun er i dag..

..nei,jeg skal ta mot til meg imårra...og si hva jeg mener...jeg har tidd lenge nok..

Ikke la henne ha ungene på besøk uten at en av dere er der for en laaaaaang stund. Si ifra så bestemt at hun nesten begynner å grine at det er DU som bestemmer ALT over dine barn (og mannen din litt) og at hun bare har med å høre på det DU sier ang dem. Ring henne opp når barna får mareritt og si hun får komme og trøste. Og ang hemmeligheter - la henne høre det av andre neste gang, for du har sluttet å si noe som helst....Lykke til.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...