Gå til innhold

Er dette en normal reaksjon på å være nedstemt over lengre tid?

Anbefalte innlegg

Gjest sol&sommer :-)

Selv utenom dype depressive perioder har jeg ikke et stemningsleie som er normalt. Jeg er lettere nedstemt 75% av tida. Ligger i nedre del av "lettere depresjon".

Det tar på å gå slik over tid. Når jeg har gått slik over en tre-fire ukers periode har jeg en dag eller to der jeg knekker helt sammen. Er helt nedbrutt.

Har det kjempevondt inni meg. Ikke noen selvmordstanker eller lignende. Bare ren smerte. Klarer da selvfølgelig ikke å gjøre noe. Er helt hvit i ansiktet og ser direkte syk ut. Etter en dag eller to er det verste over og jeg er tilbake ved utgangspunktet. Er det flere som har det slik?

Prøver å bli sikker på hva denne "sykdommen" min består av.

Fortsetter under...

Gjest Meg også

ER du kvinne så kan et par dager hver måned henge sammen med mensen. PMS.

Jeg er deprimert på den lette, langvarige måten du beskriver. Men et par dager hver måned i forbindelse med mensen tror jeg at jeg er i ferd med å dukke helt under. PMS'en blir nok forverret ved at grunntilstanden er så dårlig humørmessig.

Jeg blir også VELDIG mye mer nedstemt ved den minste fysiske skavank. Litt vondt i ryggen eller en forkjølelse kan sende meg rett i bånn. Før så merket jeg knapt slike lidelser.

Gjest sol&sommer :-)

ER du kvinne så kan et par dager hver måned henge sammen med mensen. PMS.

Jeg er deprimert på den lette, langvarige måten du beskriver. Men et par dager hver måned i forbindelse med mensen tror jeg at jeg er i ferd med å dukke helt under. PMS'en blir nok forverret ved at grunntilstanden er så dårlig humørmessig.

Jeg blir også VELDIG mye mer nedstemt ved den minste fysiske skavank. Litt vondt i ryggen eller en forkjølelse kan sende meg rett i bånn. Før så merket jeg knapt slike lidelser.

Har også registrert dette. I går var jeg dårlig, i dag fikk jeg menstrusjonen.

Psykiateren min sier at hun ikke har noe tro på at det er PMS, så har liksom slått det litt i fra meg.Men det er egentlig ikke så nøye hva hun mener om dette. Det viktigste er jo at jeg tør å stole pån min egen vurdering. Og at jeg tar hensyn til meg selv disse dagene. Å skulle lære meg å fungere disse dagene ser jeg som fånyttes. Har det så vondt at jeg knapt greier å leve!!!

Annonse

Gjest Meg også

Har også registrert dette. I går var jeg dårlig, i dag fikk jeg menstrusjonen.

Psykiateren min sier at hun ikke har noe tro på at det er PMS, så har liksom slått det litt i fra meg.Men det er egentlig ikke så nøye hva hun mener om dette. Det viktigste er jo at jeg tør å stole pån min egen vurdering. Og at jeg tar hensyn til meg selv disse dagene. Å skulle lære meg å fungere disse dagene ser jeg som fånyttes. Har det så vondt at jeg knapt greier å leve!!!

Før så hadde jeg det vondt FØR mensen, men i et års tid nå så har dette blitt forskjøvet til å komme ETTER mensen isteden. Derfor skjønte jeg ikke hva det var før mønsteret hadde gjentatt seg noen ganger.

Det går et par dager etter blødningen stanser, og så går jeg RETT i bånn i et par dager. Men siden det gjentar seg og gjentar seg hver måned nå, så MÅ det ha med hormoner og mens å gjøre, samme hva legen eventuelt sier.

Det er osmdu sier, VI kjenner best vår egen kropp og får leve etter det!

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det høres ut som du er behandlet, men ikke tilstrekkelig.

En har etterhvert blitt stadig mer klar over hvor viktig det er for fremtiden at depresjoner behandles aggressivt og lenge nok. Hvis ikke får en ofte slike kroniske resttilstander som du beskriver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...