Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nei, det svir bare litt en stund, tror jeg.

Hvorfor kaller du forresten kreket for "søtnos"?

En nabo da jeg var liten puttet forresten katter i sementblanderen og snurret den rundt...

Vel .. søtnos er jo veldig søt da, og egentlig ganske så snill også. Og hun har fått lov til å vandre her pga jentene .... men det var helt til han prøvde seg på kaninen - mellom føttene på oss. Jeg klandrer nå ikke katten, det er jo bare sånn de er ...

men i min hage får hun ikke komme lengre ... og i og med at hun ikke brød seg om skiltet jeg satte opp "katter har ikke adgang her" så måtte jeg prøve no annet ... ;)

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Zirine

32

• rufsetufsa

20

• Retz

10

• soleil

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Vel .. søtnos er jo veldig søt da, og egentlig ganske så snill også. Og hun har fått lov til å vandre her pga jentene .... men det var helt til han prøvde seg på kaninen - mellom føttene på oss. Jeg klandrer nå ikke katten, det er jo bare sånn de er ...

men i min hage får hun ikke komme lengre ... og i og med at hun ikke brød seg om skiltet jeg satte opp "katter har ikke adgang her" så måtte jeg prøve no annet ... ;)

Ja, du får prøve med spruteflaska. Et annet forslag: pepper først, og spruteflaske etterpå..? Flink?

Hvis "hun" har prøvd seg på kaninen er det vel heller en "han"?

Prøv å fang krypet og dypp den i en bøtte iskaldt vann, det sies at de da sjelden kommer tilbake...

Annonse

Veldig :)

Hva med pepper I spruteflasken? :)

Genialt!

Men om det er kaninen som er problemet, kan du kjøpe deg en stor kanindrakt. Du kler på deg denne og skremmer katta og viser dermed at det er kaninene som har makta.

Hjelper ikke d e t, kan du prøve pepper-spruteflaska.

Bra forslag? :-)

Hvis "hun" har prøvd seg på kaninen er det vel heller en "han"?

Prøv å fang krypet og dypp den i en bøtte iskaldt vann, det sies at de da sjelden kommer tilbake...

Det er riktig - søtnos er en HANN.

En bøtte med iiiiiskaldt vann er ikke skadelig ..... hmmmm *gni hender* :)

Forresten Lillemus - lykke til fremover.

KATTETISS - EDDIK

Katter misliker lukta av eddik. Spray på ufortynnet eddik der du vet at kattene vanligvis markerer. De går deretter store omveier, sier en gårdbruker som har prøvd rådet med vellykket resultat.

KATTETISS - KAMPHORATUM

Katter misliker lukten av kamfer. Smør med kamphoratum eller mentholatum der du vil de skal slutte å markere. Da finner de seg andre områder for sitt revir.

KATTETISS - TIGERBALSAM

Katter liker ikke lukten av tigerbalsam. Hvis du smører litt av dette på dører og andre steder du vet at kattene vanligvis markerer, vil de finne seg andre steder å gå.

Du må kamptrene Gnukka og Kukka, ser du, Zirine. Få fram killerinstinktet i dem. Ja.

Kan de knurre?

Nei Retz, de er bare søt og små. Nå må du holde kjeft om alle dine bissarre metodene på hvordan vi skal ta den katta. Enten kommer du hit og gjør arbeidet sjøl, eller så gir du meg et godt råd ... eller så holder du kjeft.

*komme i forkjøpet*

Ellers? Kan jeg by på et glass rødvin?

Annonse

KATTETISS - EDDIK

Katter misliker lukta av eddik. Spray på ufortynnet eddik der du vet at kattene vanligvis markerer. De går deretter store omveier, sier en gårdbruker som har prøvd rådet med vellykket resultat.

KATTETISS - KAMPHORATUM

Katter misliker lukten av kamfer. Smør med kamphoratum eller mentholatum der du vil de skal slutte å markere. Da finner de seg andre områder for sitt revir.

KATTETISS - TIGERBALSAM

Katter liker ikke lukten av tigerbalsam. Hvis du smører litt av dette på dører og andre steder du vet at kattene vanligvis markerer, vil de finne seg andre steder å gå.

vent, vent ... ikke så fort, jeg må skrive ned!!!

Få kattene vekk fra blomsterbeddet!

Drypp Bergamotolje eller peppermynteolje på en trebit og la den ligge i beddet. Katter liker ikke lukten og holder seg borte. Du kan også plante peppermynte eller lavedel for å holde kattene unna. Men det tar jo en stund før plantene har blitt så store at de blomstrer.

Få kattene vekk fra blomsterbeddet!

Drypp Bergamotolje eller peppermynteolje på en trebit og la den ligge i beddet. Katter liker ikke lukten og holder seg borte. Du kan også plante peppermynte eller lavedel for å holde kattene unna. Men det tar jo en stund før plantene har blitt så store at de blomstrer.

Jeg plante?? haha

vent, vent ... ikke så fort, jeg må skrive ned!!!

Hvis du har en plass på eiendommen som katter foretrekker, og plager deg med uling og lukt, strø Hjortetakksalt på stedet, så holder de seg unna. Lurer du på om dette rådet kan stemme, så stikk nesen ned i hjortetakksaltbøssa og ta et skikeklig snufs. Kattene har jo som kjent bedre luktesans enn du:-)

(Tenker du noterer flittig nå, ja..)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...