Gå til innhold

Ikke tid til pupp


carol

Anbefalte innlegg

Min lille datter på 9 måneder har det svært travelt for tiden, hun har virkelig fått taket på krabbingen og klarer også å reise seg opp og stå alene. Problemet er at hun ikke klarer å konsentrere seg om puppen, hun vil bare opp, opp, opp hele tiden. Jeg har begynt å jobbe igjen, og ammer henne derfor bare tre ganger om dagen, morgen, ettermiddag og kveld. I tillegg får hun ett brødmåltid, ett måltid grøt og middag med bare vann til drikke. Jeg vil så gjerne fortsette med ammingen lenge enda, kan jeg håpe på at hun vil få tilbake interessen for puppen etter en stund ? Er det noen triks jeg kan bruke for å få henne mer interessert? Jeg har prøvd både ligge- og sittestillinger, og mørke rom uten at det har nyttet. Jeg er svært takknemmelig for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir provosert av sånne svar som at hun er klar for avvenning og at det ikke er noe vits når å presse henne når hun ikke er interessert.

Stå på hvis du vil. Fortsett med å ha det mørkt og rolig.

Det er en fase som går over, ta tida til hjelp. Jeg tror de aller fleste barn har en sånn fase, og jeg har inntrykk av at mange kutter ut amminhgen da. Akkurat nå oppdager hun omgivelsene rundt seg. Etterhvert vil hun roe seg igjen.

Jeg ammer fotsatt min yngste på 25 måneder....og den lille villmannen er helt rolig under ammestundene!

Sånn har det ikke alltid vært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære carol. Denne situasjonen er noe mange foreldre opplever. Dette kan være en forbigående fase etter at hun har oppdaget nye ferdigheter som opptar henne. Interessen for brystet kan fort dukke opp igjen. Det er foreslått å amme henne når hun er mere søvnig og det er en god ide hvis det ikke er prøvd ut. Ellers høres det ut som du har prøvd det meste. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk til AH, salome og pipi, jeg trengte egentlig bare å høre at dette var vanlig og en periode som kan gå over. Jeg merker jo også at de gangene hun klarer å slappe av, så koser hun seg veldig med puppen. Jeg ønsker jo først og fremst å amme for _hennes_ skyld, ikke min egen, og det er overhodet ikke snakk om å presse henne. Jeg er av den oppfatning at amming er bra for barnet i lang tid, og at de problemene som dukker opp underveis er mulig å overvinne med litt innsats. Så vi prøver videre med godt mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tilføye til svaret mitt under at jeg er veldig enig med

salome. Jeg ammet sønnen min til han var 28 mnd. I perioder med tannutbrudd ol var han lite interessert i pupp på dagtid. Jeg ammet han da om kveld/ natt når han var passe halvsøvnig. Senere ble puppen vår beste kos.

Men det var ikke alltid like artig når to-åringen ropte ut på bussen: Pupp, pupp, pupp!

Som sagt lykke til med din amming. Datteren din er sikkert inne i en veldig aktiv periode, hvor hun trenger litt hjelp til å roe seg ned til å få lyst på puppen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen av de andre her sier så er det veldig vanlig med en slik periode. Jeg har selv ammet i totalt ca 72 mndr så langt (5 barn) så litt erfaring har jeg da. Alle mine har hatt en slik periode i den alderen, men har roet seg igjen etter en tid. Minstemann er kommet inn i denne perioden nå (han blir snart 8 mndr), men jeg har ikke noen planer om å slutte å amme av den grunn for jeg vet jo at dette er noe som går over snart. Synes ikke du skal slutte å amme hvis du har lyst til å fortsette. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...