Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Vi har et stort problem som vi ikke vet hvordan vi skal håndtere.

Min manns største sønn på 12 år bæsjer i buksa og moren som han bor hos til daglig går ikke til legen med gutten, selv om vi har mast om dette i noen år nå. Min mann tok han med seg til legen for ca. 5 år siden og fikk noen skjemaer som skulle fylles ut hver dag, men moren fulgte ikke opp dette.

Vi har han kun hos oss annenhver helg og ikke i uka da de bor 1 1/2 time unna oss, derfor er det vanskelig å få gått til legen med ham selv. Han blir veldig vrang og kranglete hver gang han har gjort i buksa og det går da utover min manns yngste sønn på 10 år og min sønn på 8 år. Det er stort sett på den måten vi skjønner at han har gjort i buksa og så kjenner vi jo selvfølgelig lukta.

Han nekter alltid for at han har gjort i buksa og vil ikke gå og vaske seg, men vi gjør klar dusjen og sender han på badet. Dette er forferdelig slitsomt og må jo være grusomt for han selv også. Vi er også redde for at han vil bli mobbet av andre barn hvis de finner ut at han gjør dette.

Nå skal han snart på leirskole og hva vil skje da??? Vi bestilte time til legen hans like etter nyttår, men moren sa at hun ville vente litt til og prate mer med ham. Hun sier at han har blitt bra, men vi har jo merket det nå i ferien at det ikke er bra med bæsjinga.

Vil også legge til at han er aldri langt unna et toalett når dette skjer og det hender også at vi minner ham på og ta en tur på do, men det hjelper ikke. Han er en veldig aktiv gutt som går mye på langrenn, spiller fotball og sykler. Hvis han ikke har noe å gjøre blir han også kranglete, for da kjeder han seg.

Hva skal vi gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112011-12-%C3%A5ring-g%C3%A5r-ikke-p%C3%A5-do/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Ta på han bleie! La han fortstå at det vil få konsekvenser for han om han bæsjer i buksa.

Ja, vi har også tenkt på det, men hva gjør vi når moren ikke vil gjøre dette? Han er jo hos henne til daglig, vi har han kun annenhver helg.

Min mann skal ta fri fra jobben en dag og følge ham til legen der han bor for nå synes vi dette har gått altfor langt. Vi har også merket nå i ferien at han er blitt en veldig utrygg gutt og både han og broren forteller at han får veldig mye kjeft p.g.a dette av moren og spesielt av stefaren.

En som har foreldreansvar men som ikke følger opp banra sine når de har slike problemer må da være en barneværnssak?

Har ikke så veldig lyst til å blande inn barnevernet, men vi har tenkt den tanken også.

Nå skal mannen min ta fri fra jobben når de er ferdig med ferien sin og følge ham til legen selv. Da skal vi be legen sende moren et brev og blir det ikke fulgt opp må vi kreve at vi får den daglige omsorgen så gutten kan få oppfølging.

• 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...