enit77 Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Jeg har i flere år nå hatt drømmer/tanker om at jeg er blitt seksuelt misbrukt. Har alltid hatt vansker med å klemme min far. Føles galt på en måte. Får dårlig samvittighet. Vil ikke tenke sånn om han. Men jeg tenker altså mye på det. Tenker på det når jeg f.eks bøyer meg ned..tror han kanskje "ser" på meg. Har hatt disse "fornemmelsene" i noen år nå. Bare lurer på hva det kan være. Om jeg bare innbiller meg dette, eller om det kan ligge noe i det. Har tenkt om jeg kan ha blitt misbrukt av noen i familien. Det er sånne rare følelser. Vet ikke hvorfor jeg tenker så mye på dette. Har ingen konkrete "minner" e.l., bare en følelse. Har som sagt mange drømmer om det. Er det mulig å finne ut av hva dette er? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112032-misbrukt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slitern Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Ja, det er mulig å finne ut hva dette er ved å gå i terapi. Ofte er drømmer et uttrykk for underbevisstheten vår. Men det er viktig også å være kritisk til ens egne tanker noen ganger slik at usannheter ikke kommer fram. En psykolog vil kunne hjelpe deg. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112032-misbrukt/#findComment-667023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym1784 Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Hei! Jeg må si at du e skremmelig lik meg. Jeg gikk rundt å tenkte at: "jeg må ha blitt voldtatt av min slektning menst jeg sov", for jeg følte så intenst at jeg hadde blitt "tuklet" med. Jeg føler det kun i underbevisstheten min, og jeg holder på å bli gal av og til. Men, så måtte jeg spørre meg: "Ville ikke slektningen min ha tatt på meg utenom også, dersom dette hadde vært sannhet?". Du føler sikkert redsel og usikkerhet på hva som er rett og galt...Men, jeg kan si det så pass at jeg er enig med det innlegget SLITERN har skrevet, at du må ta kontakt med noen i helsevesenet innen psykiatrien. De vil kunne hjelpe deg. Dette kan nemlig være en vrangforestilling. Du kan tenke på noe du ikke liker, og som du synes er avskyelig, og selv om du ikke føler at du tenker på det så mye, så kan det ulme når det blir natt og du drømmer. Og da kan du føle at det er så EKTE at du ikke vet hva du skal tro. Forhåpentligvis så er dette kun en tvangsforestilling...Du innbiller deg ting som ikke har skjedd. Ikke freak ut før du har snakket med helsepersonell om dette...Det finnes en veldig effektiv medisin for slike nevroser, og den medisinen heter ZYPREXA. Bivirkningene er desverre: tretthet, økt apetitt...osv. Men, søk hjelp...jeg veit at dette kan gå en fra vettet. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112032-misbrukt/#findComment-667387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cerruti 1881 Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Ja, det er mulig å finne ut hva dette er ved å gå i terapi. Ofte er drømmer et uttrykk for underbevisstheten vår. Men det er viktig også å være kritisk til ens egne tanker noen ganger slik at usannheter ikke kommer fram. En psykolog vil kunne hjelpe deg. Lykke til! Hei!! Høres ikke noe særlig ut å ha disse tankene.. Men ta kontakt med helsevesenet,- i en slik situasjon må man trå varsomt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112032-misbrukt/#findComment-667819 Del på andre sider Flere delingsvalg…
enit77 Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Hei! Jeg må si at du e skremmelig lik meg. Jeg gikk rundt å tenkte at: "jeg må ha blitt voldtatt av min slektning menst jeg sov", for jeg følte så intenst at jeg hadde blitt "tuklet" med. Jeg føler det kun i underbevisstheten min, og jeg holder på å bli gal av og til. Men, så måtte jeg spørre meg: "Ville ikke slektningen min ha tatt på meg utenom også, dersom dette hadde vært sannhet?". Du føler sikkert redsel og usikkerhet på hva som er rett og galt...Men, jeg kan si det så pass at jeg er enig med det innlegget SLITERN har skrevet, at du må ta kontakt med noen i helsevesenet innen psykiatrien. De vil kunne hjelpe deg. Dette kan nemlig være en vrangforestilling. Du kan tenke på noe du ikke liker, og som du synes er avskyelig, og selv om du ikke føler at du tenker på det så mye, så kan det ulme når det blir natt og du drømmer. Og da kan du føle at det er så EKTE at du ikke vet hva du skal tro. Forhåpentligvis så er dette kun en tvangsforestilling...Du innbiller deg ting som ikke har skjedd. Ikke freak ut før du har snakket med helsepersonell om dette...Det finnes en veldig effektiv medisin for slike nevroser, og den medisinen heter ZYPREXA. Bivirkningene er desverre: tretthet, økt apetitt...osv. Men, søk hjelp...jeg veit at dette kan gå en fra vettet. Lykke til! takk for råd! skal oppsøke hjelp og finne ut av dette. håper du har rett at d bare er en nevrose.. klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112032-misbrukt/#findComment-667850 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.