Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan noen gi meg råd, eller har erfaring med avslutning av Seroxat. Har gått på det i nesten 2 år, men har nå bestemt meg at det får være slutt. Ønsker og gjøre dette uten og ha snakket med legen og psykologen, vet det er dumt, men vil så gjerne prøve, da jeg har mange bivirkninger, og mest av alt, så mange vonde og håpløse tanker om livet.

Håper noen med erfaring kan gi meg råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112049-nedtrapping-seroxat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg vil ikke anbefale deg å slutte med Seroxat, selv om livet suger. I alle fall ikke slutte av deg selv. Dette kan nemlig gi enda verre virkninger, ved at du faller fort ned i en depresjon.

Jeg selv var slik som deg, jeg ville ikke ha medisin, og sluttet av meg selv, uten å fortelle det til verken lege eller den jeg går hos ved psykiatrisk poliklinikk.

Selvfølgelig ble de ganske skuffa og kanskje litt irriterte at jeg ikke tok imot det tilbudet de gav meg, men jeg mener at: Enhver av oss har rett til å bestemme over seg selv, og ved å ta valget med å slutte med medisin, så er det rett nok at jeg takker NEI TAKK til et tilbud som kan hjelpe, men jeg tenker også på meg selv.

Ej veldig god medisin mot depresjoner som du kanskje har (noe jeg tolket utifra innlegget ditt) er Efexor.

Etter å ha sluttet av meg selv med Seroxat så fikk jeg tilbud om en annen medisin, og denne hjalp.

Spør legen din om du kan bytte medisin.

Jeg også følte at jeg ikke fikk hjelp av Seroxat, så jeg så ikke pointet med å gå på den, men Efexor gav veldig god virkning...

Dersom du slutter brått med Seroxat så vil du nok merke at du dette fort ned. For du skjønner...du har fått medisinen fordi hjernen din produserer for lite av et stoff som heter serotonin, som gjør at vi ikkje blir så veldig deprimerte...Altså....det er antaglig flere stoff som hjernen ikke prod. mindre av også, men desse husker jeg ikke hva het.

Men, rådfør dei alltid med lege før du slutter, viss ikke så blir du veldig deprimert igjen. Og da merker jo legen det uansett, for da må du evnt. spørre om ny medisin senere en gang...

Tro meg, de merker det fort!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112049-nedtrapping-seroxat/#findComment-667392
Del på andre sider

Gjest Serox-HAT

Mikekey! Du må ikke finne på å slutte brått med SEROXAT.

Jeg hadde ikke de skarve kronene til egenandelen og greide ikke kjøpe nye. Dette var for 7 1/2 år siden da Seroxat var den nye lykkepillen.

Jeg fikk grusomme abstinenser. Først skjelvinger og tåkesyn, samt en stigende depresjon. Disse ble bare verre dag to, og da skalv jeg så fælt og var så kvalm at jeg ikke greide lukke øynene. Jeg sov ikke på tre netter, og under hele denne tiden ble skjelvinger, kramper, oppkast bare verre. Jeg fikk tunnelsyn og greide ikke røre meg uten å falle. Jeg ante ikke hvor gulv og vegger var!

Jeg ble helt hysterisk tilslutt. Det var som i en fæl film som aldri tok slutt. Jeg greide ikke tenke klart. Alt jeg ønsket var å få slutt på dette levende helvete.

Samboeren min ringte lege, legevakt, psykiater uten annet hell enn en psykiatertime to dager etter. Så langt kom jeg aldri. Fjerde dagen var jeg så nedfor og syk at jeg visste ikke bedre enn at jeg tyllet i meg alt som var av sovemedisiner i huset. Samboeren min fant meg og fikk tak i ambulanse. Rett inn på pumping og sykehus. Jeg sov i to dager, og ble satt på Seroxat igjen med en gang.

Lykkepillen som ble presentert meg som ufarlig viste seg å være livsfarlig for meg. Hadde de fortalt om bivirkningene hadde jeg nok satt inn et ekstra gir på å få kjøpt medisin.

Jeg bodde to måneder på psykiatrisk etter dette, og den dagen jeg skulle slutte med medisin igjen, skjedde det i kontrollerte former. Jeg tok mindre og mindre dose av tabletten. 3/4, 1/2, samt en halv av den igjen o.s.v. Jeg holdt på i nesten to måneder og var kaldsvett og kvalm hele tiden underveis. Fysj og fysj!

Denne opplevelsen ødela mye for meg i livet. Det tok lang tid å restituere seg. Skal du slutte med medisin må det skje ved kontrollert nedtrapping, og du må være klar over alle bieffektene det kan påføre kroppen din og psyken din!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112049-nedtrapping-seroxat/#findComment-667815
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...