Gå til innhold

NHD - Neurontin vanedannende?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har brukt Neurontin 400mg x 3-4 i ca 3 år pga kroniske nevrogene smerter. Har blitt fortalt av spesialisten i "smertemedisin" at bivirkningsprofilen er veldig "snill" på disse medikamentene - og at så vidt man har kjennskap til pr. dags dato er det rimelig å anta at jeg kan gå på disse resten av livet. Nå forteller plutselig almennlegen min at Neurontin antas å være vanedannende - og at man derfor bør bruke minst mulig dose. Har du noen oppfatning om dette? (Er det grunn til å tro at de er vanedannende - og bør man i såfall avstå fra å bruke dem?)

Jeg har svært god effekt av Neurontin - kan være i funksjon mange flere timer daglig...Bruker ingen andre medisiner - bortsett fra Napren i enkelte perioder.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11205-nhd-neurontin-vanedannende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har gjort et (betydelig) litteratursøk i dag, og så langt tyder alt på at du skal holde deg til opplysningene fra din smertebehandler. Jeg har ikke funnet noe som støtter allmennlegens uttalelse om avhengighet.

Jeg har sendt spørsmålet til produsenten, og vil komme tilbake med nytt svar dersom jeg finner opplysninger som taler i motsatt retning av dagens svar.

Jeg har gjort et (betydelig) litteratursøk i dag, og så langt tyder alt på at du skal holde deg til opplysningene fra din smertebehandler. Jeg har ikke funnet noe som støtter allmennlegens uttalelse om avhengighet.

Jeg har sendt spørsmålet til produsenten, og vil komme tilbake med nytt svar dersom jeg finner opplysninger som taler i motsatt retning av dagens svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...