Gå til innhold

"Han må ha lært det en plass..."


Gjest Cerea

Anbefalte innlegg

Gjest Cerea

Om jeg sier jeg synes synd på fyren som "forgrep" seg på meg.. Hvor patetisk høres jeg ut da?

"Han må jo ha lært det en plass..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jessica x

Tjaa....?

Er det ikke det....?

Litt kanskje...?

Han trenger absolutt ikke ha "lært det en plass". Du tenker på at han kan ha blitt utsatt for overgrep selv? DA er det isåfall synd på ham av den grunn, IKKE for hva han gjorde mot deg.

Ellers kan han jo ha "lært" gjennom filmer etc - men syns du det "unnskylder" ham? Er det lært på den måten, vitner det bare om en syk hjerne.

I det hele tatt vitner en overgripers hjerne om en syk hjerne, - for hadde de visst hvor mye skader de hadde påført oss, så hadde de kanskje aldri gjort det. But they don't care...

Ikke unnskydl ham. Det er lett å falle for den fristelsen å synes "synd på" overgriperen. Ikke gjør det, det er DEG det er synd på, som har opplevd det du har opplevd.

Vit bare at mannen som forgrep seg er syk. Svært syk. Holder ikke det?

Alt godt videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaa....?

Er det ikke det....?

Litt kanskje...?

nei, absolutt. det fins ingen unnskyldning for sånt.

det tror jeg du vet, langt innerst der inne.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han trenger absolutt ikke ha "lært det en plass". Du tenker på at han kan ha blitt utsatt for overgrep selv? DA er det isåfall synd på ham av den grunn, IKKE for hva han gjorde mot deg.

Ellers kan han jo ha "lært" gjennom filmer etc - men syns du det "unnskylder" ham? Er det lært på den måten, vitner det bare om en syk hjerne.

I det hele tatt vitner en overgripers hjerne om en syk hjerne, - for hadde de visst hvor mye skader de hadde påført oss, så hadde de kanskje aldri gjort det. But they don't care...

Ikke unnskydl ham. Det er lett å falle for den fristelsen å synes "synd på" overgriperen. Ikke gjør det, det er DEG det er synd på, som har opplevd det du har opplevd.

Vit bare at mannen som forgrep seg er syk. Svært syk. Holder ikke det?

Alt godt videre.

Godt skrevet, jessica!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cerea

Han trenger absolutt ikke ha "lært det en plass". Du tenker på at han kan ha blitt utsatt for overgrep selv? DA er det isåfall synd på ham av den grunn, IKKE for hva han gjorde mot deg.

Ellers kan han jo ha "lært" gjennom filmer etc - men syns du det "unnskylder" ham? Er det lært på den måten, vitner det bare om en syk hjerne.

I det hele tatt vitner en overgripers hjerne om en syk hjerne, - for hadde de visst hvor mye skader de hadde påført oss, så hadde de kanskje aldri gjort det. But they don't care...

Ikke unnskydl ham. Det er lett å falle for den fristelsen å synes "synd på" overgriperen. Ikke gjør det, det er DEG det er synd på, som har opplevd det du har opplevd.

Vit bare at mannen som forgrep seg er syk. Svært syk. Holder ikke det?

Alt godt videre.

Nei jeg vet ikke jeg...

Nå har det seg sånn at han er sånn omtrent en av de snilleste mannfolka jeg vet(og nei,jeg kjenner ikke bare en! :-) ). Practicly like a brother!

Da han var ca 15-17 da det skjedde kan æ ikke engentlig forstå at han skulle gjøre det av faenskap!

Jeg kan aldri livet huske å ha vært redd den fyren. Sånn bortsett fra akkrat under det "overgrepet/ene" da. Bare skeptisk til alle andre.

Når han nyter så stor tillit hos meg,er vel det strengt tatt fordi jeg vet jeg kan stole på han!??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cerea

nei, absolutt. det fins ingen unnskyldning for sånt.

det tror jeg du vet, langt innerst der inne.....

Men like fullt! Helt klinke normale mennesker,faktisk ungdommer,driver vel ikke bare å gjør noe sånn for å være jævli??!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men like fullt! Helt klinke normale mennesker,faktisk ungdommer,driver vel ikke bare å gjør noe sånn for å være jævli??!!!

"Helt klinke normale mennesker,faktisk ungdommer"......

klinke normale?? er ikke helt enig akkurat. man sliter virkelig om man kan gjøre sånt mot andre. det er det ingen tvil om.

ingen unnskyldning er god nok. ingenting. man gjør ikke sånt. det er ikke normalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men like fullt! Helt klinke normale mennesker,faktisk ungdommer,driver vel ikke bare å gjør noe sånn for å være jævli??!!!

Kjære deg Cerea,

Når du tenker på hva han har gjort, så bør du vel se at han ikke er "normal"?

"Normale mennesker" gjør ikke slikt. Ikke engang noe i nærheten.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cerea

Kjære deg Cerea,

Når du tenker på hva han har gjort, så bør du vel se at han ikke er "normal"?

"Normale mennesker" gjør ikke slikt. Ikke engang noe i nærheten.

*klem*

Det er nå jeg vil minne på en litt fordømmende holdning....! :)

Er gått tom for forsvarstaler nå,men fyren var veldig ung da og han har en rolig og dumsnill personlighet! Stoler fullt på han og kan aldri huske å vært redd med han sånn bortsett fra da!

Ble satt på tanken av en b.vernskurator da faktisk... Må si at jeg kanskje kan være enig da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cerea

"Helt klinke normale mennesker,faktisk ungdommer"......

klinke normale?? er ikke helt enig akkurat. man sliter virkelig om man kan gjøre sånt mot andre. det er det ingen tvil om.

ingen unnskyldning er god nok. ingenting. man gjør ikke sånt. det er ikke normalt!

Er ikke normal nei,men hva om man har fått "visket ut" grensene for hva som er normalt pga egne erfaringer på det området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke normal nei,men hva om man har fått "visket ut" grensene for hva som er normalt pga egne erfaringer på det området?

Hei igjen,

Det kan *forklare* det, men ikke *unnskylde* det.

Og det gjør ikke det han gjorde mot deg noe "mindre gale".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cerea

Hei igjen,

Det kan *forklare* det, men ikke *unnskylde* det.

Og det gjør ikke det han gjorde mot deg noe "mindre gale".

Med vennlig hilsen

"..............."

*hodet på skakke*

Er det bare -jeg- som har viska ut grenser og logikk??

Jeg synes jo selv dette høres så knakende logisk ut.....og jeg -er- virkelig glad i han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"..............."

*hodet på skakke*

Er det bare -jeg- som har viska ut grenser og logikk??

Jeg synes jo selv dette høres så knakende logisk ut.....og jeg -er- virkelig glad i han!

Hei,

Joda - en overgriper er jo ikke "slem mot alle hele tiden".

Over halvdelen av pedofile (for eksempel) er under 21 år selv. (Og ikke eldre menn med lange frakker.)

Forsøk å fokusere og tenke på deg selv. Hva er bra for deg? Hvordan kommer du videre?

Det er selvsagt klart at folk forandrer seg siden de var 15 år, og ingen har "rett" til å forlange hvordan du skal forholde deg til ham nå. Uansett hva du velger, husk at det han gjorde hadde han ingen rett til. Det er hans skam, og overhodet ikke din.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica x

Nei jeg vet ikke jeg...

Nå har det seg sånn at han er sånn omtrent en av de snilleste mannfolka jeg vet(og nei,jeg kjenner ikke bare en! :-) ). Practicly like a brother!

Da han var ca 15-17 da det skjedde kan æ ikke engentlig forstå at han skulle gjøre det av faenskap!

Jeg kan aldri livet huske å ha vært redd den fyren. Sånn bortsett fra akkrat under det "overgrepet/ene" da. Bare skeptisk til alle andre.

Når han nyter så stor tillit hos meg,er vel det strengt tatt fordi jeg vet jeg kan stole på han!??????

Du får meg til å synes synd på DEG. Og jeg undrer på hva i svarte granskauen det er du har opplevd som setter overgrepene i hermetegn ("overgrep") ??! DET reagerer jeg på. Jeg vet ikke hva du har gjennomgått, men siden du skriver i utgangspunktet om overgrep her på overgreps-forumet, så antar jeg du er offer for incest eller voldtekt evt annen form for vold. Og DET båger du å bagatellisere på den måten du gjør? Ikke bare provoserer du meg (som er voldtektsoffer) og antakelig flere med meg, men jeg begynner å lure på hva du har opplevd som kan klare å gjør nettopp det? Du unnskylder ham, og du har et lite problem der kjære deg. Vet du ikke at 90% av alle overgripere er en offeret kjente, kanskje en god venn, en kjæreste, en onkel, naboen etc etc... Det er sjelden det er en ukjent, men det hender selvsagt.

Du sier dette er en du kjenner, og han får din tillit fordi dette skjedde jo når han var mellom 15-17 år? Med andre ord så er det ikke noe som har bare skjedd en gang, er det det du sier?

Jeg blir provosert og oppriktig lei meg på dine vegne. Hva tror du at du signaliserer ved å bagatellisere det du har opplevd? At det er ok å forgripe seg? Jepp, velbekomme...og takk for støtten til oss andre.

Du lider av et såkallt avhengighets-kompleks. Offeret blir avhengig av overgriperen og tør ikke si ham i mot. Er du blitt hjernevaska av fyren?

Hva i svarte, og jeg ber deg svare på dette, er det som gjør at du unnskylder ham? Han er en venn? Ja!!! *applauderer* HVILKEN fantastisk venn!

Jeg håper du får hjelp for dine vrangforestillinger. beklager å si det så sterkt, men dette var i drøyeste laget.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jessica x

Godt skrevet, jessica!

Takk for det, huufsa! :-) Spørs om du syns innlegget jeg nettopp postet er like bra...Jeg er nokså krass der dessverre, men jenta provoserer meg - og jeg syns inderlig synd på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men like fullt! Helt klinke normale mennesker,faktisk ungdommer,driver vel ikke bare å gjør noe sånn for å være jævli??!!!

Ikke det? Neivel da har du kanskje ikke levd lenge nok til å erfare at det er nettopp det mange av dem gjør -men stort sett kan de "skylde på" en eller anen form for personlighetsforstyrrelse eller psykisk lidelse.

Slutt å unnskylde mannen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke normal nei,men hva om man har fått "visket ut" grensene for hva som er normalt pga egne erfaringer på det området?

Hva får DEG til å tro, sett utifra det du her sier (at han har egne erfaringer på området), -- at han ikke vil gjøre det igjen? Har han gått i terapi for det?

Uansett, jeg er for å tilgi. Men ikke for å være naiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cerea

Du får meg til å synes synd på DEG. Og jeg undrer på hva i svarte granskauen det er du har opplevd som setter overgrepene i hermetegn ("overgrep") ??! DET reagerer jeg på. Jeg vet ikke hva du har gjennomgått, men siden du skriver i utgangspunktet om overgrep her på overgreps-forumet, så antar jeg du er offer for incest eller voldtekt evt annen form for vold. Og DET båger du å bagatellisere på den måten du gjør? Ikke bare provoserer du meg (som er voldtektsoffer) og antakelig flere med meg, men jeg begynner å lure på hva du har opplevd som kan klare å gjør nettopp det? Du unnskylder ham, og du har et lite problem der kjære deg. Vet du ikke at 90% av alle overgripere er en offeret kjente, kanskje en god venn, en kjæreste, en onkel, naboen etc etc... Det er sjelden det er en ukjent, men det hender selvsagt.

Du sier dette er en du kjenner, og han får din tillit fordi dette skjedde jo når han var mellom 15-17 år? Med andre ord så er det ikke noe som har bare skjedd en gang, er det det du sier?

Jeg blir provosert og oppriktig lei meg på dine vegne. Hva tror du at du signaliserer ved å bagatellisere det du har opplevd? At det er ok å forgripe seg? Jepp, velbekomme...og takk for støtten til oss andre.

Du lider av et såkallt avhengighets-kompleks. Offeret blir avhengig av overgriperen og tør ikke si ham i mot. Er du blitt hjernevaska av fyren?

Hva i svarte, og jeg ber deg svare på dette, er det som gjør at du unnskylder ham? Han er en venn? Ja!!! *applauderer* HVILKEN fantastisk venn!

Jeg håper du får hjelp for dine vrangforestillinger. beklager å si det så sterkt, men dette var i drøyeste laget.

Lykke til.

Hva får deg til å tro at jeg bagatelliserer overgrep generelt? Og ettersom du poengterer at du ikke kjenner historien,hvordan kan du da vite om jeg "underdriver" eller "overdriver" eller ikke noe sånn i det hele tatt?

Kanskje jeg rett og slett er usikker på hvordan jeg skal klassifisere hele opplegget?

JA,jeg våger å "bagatellisere" MIN historie!

Neida,jeg har ikke blitt hjernevasket av fyren,som forøvrig er en veldig nær slekting. Det har seg bare slik at jeg er vokst opp sammen med han,og han har alltid stått meg nært,faktisk aller nærest omtrent!

Og synes du -jeg- er ille,da burde du virkelig spandere en tanke på de nesten ihjelslåtte konene rundt om i verden som er så glade i mennene sine at de holder ut sånn dritt! For som sagt -her- det hendt en gang i fortiden. Den gang -da-! Da jeg har en naiv(??) evne til å legge mange personlige feil i fortiden bak meg,og gi mennesker en ny sjanse,stoler jeg faktisk fullt og helt på ham. For han har -ikke- sviktet meg!

Hendelser derimot har jeg tyngre for å legge bak meg....!

Kanskje jeg har vrangforestillinger. Helt sikkert! Garantert! Men kan du med hånden på hjertet si at du har kunnskapen i denne saken til å kunne hevde det?

Kan det virkelig være meningen at jeg skal gå å gnage og surne i gammel dritt i fortiden som jeg da strengt tatt ikke kan gjøre -noen verdens ting- med? Og når fyren i tillegg fullt opp har gjort seg fortjent til tillitt??

Vet du han har en datter nå. 5 år. Og jeg har hatt nok sjanser til å fortelle hans datters mor om det her. Faktisk har hun spurt meg rett ut som det virkelig hendte. Vet du det kunne -ikke- falle meg inn å ødelegge livet hans med å fortelle det! Han har ødelagt det nok selv...

Jeg prøver ikke dvele ved personlige feil. Spesielle hendelser derimot sitter godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...