Gå til innhold

Adoptere alene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest også enslig

Det er mange enslige adoptanter i Norge, flere av oss er også her! Ikke alle velger å være med i EAF heller forresten.

De fleste enslige adopterer fra Kina, det er et veldig greit adopsjonsland, og der du kan få de minste barna (som enslig). Kina godtar ikke enslige søkere som er lesbiske/homofile, og er det eneste landet som krever at man undertegner en erklæring om dette.

Det er flere andre giverland som godtar enslige også, men en del av disse landene gir enslige kun litt eldre barn.

Som enslig adopsjonssøker må du ha et godt sosialt nettverk, og erfaring med barn.

I likhet med andre ado.søkere må du ha stabil økonomi, god helse osv. Se for øvrig www.adopsjon.com angående hva slags spørsmål sosialkontoret spør om!

Det skulle ikke utover det nevnte, by på spesielle problemer å bli godkjent som enslig adoptant.Ikke bry deg om det hvis du møter uvitende saksbehandlere i barnevernet, som mener noe annet. Du har rett til å bli vurdert på lik linje med par, og de aller fleste enslige søkere blir godkjent.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112083-adoptere-alene/#findComment-668224
Del på andre sider

Jeg er også enslig adoptant og vil bare ønske deg velkommen hit til DOL! Jeg ser at du allerede har fått svar på det meste av det du spurte om, så jeg ser ingen grunn til å utbrodere det noe mer.

Som "også enslig" sier må man ikke være medlem i EAF for å adoptere som enslig, men jeg vil så absolutt anbefale det. Det har i hvertfall gitt meg mye, både når det gjelder nyttig informasjon og ikke minst vennskap med andre EAF'ere!

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112083-adoptere-alene/#findComment-670416
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...