Gå til innhold

Friskere av å ha det travelt! Rart? NHD

Anbefalte innlegg

Gjest Little Madam

Jeg blir rett og slett friskere av å ha det travelt...!

Er det merkelig?

Før satt jeg vanvittig mye aleina, tenkte og grublet.. Og var svært deprimert og full av angst.. Ingen venner, ikke mye til liv.. Innleggelser og medisiner i fleng..

I dag har jeg to småbarn ( en av dem nyfødt :-) )

Jeg har ikke tid til å engste og gruble så mye!! Jeg MÅ leve og prøve å gjøre det aller beste av dagene for mine barn, meg og min mann!

Jeg må se folk i øynene, være sammen med andre mennesker.. Kaste meg uti ting..!

Ikke misforstå meg.., mener ikke at folk skal skaffe barn for å bli i bedre helse! Dette er bare noen personlige erfaringer fra _mitt_ liv..!

Jeg har ukentlig gått i behandling til psykiater over flere år.. Og gjør det fremdeles.

Men er selv noe forundre over hvor mye bedre jeg fungerer med en hektisk hverdag som gjør at jeg ikke har "tid til alle katastrofe tankene i hodet mitt..!"

Fortsetter under...

Gjest piriom

Syns ikke det er noe rart at det er sånn.

Jeg har syk mann og psyk datter, og begge gjør tilværelsen min dramatisk med jevne mellomrom!!!

Jeg har en krevende og interessant jobb, også, og den er blitt mitt "friminutt". På jobb glemmer jeg rett og slett både mann og datter. Jeg slapper av fra problemene hjemme, og får overskudd til å takle dem.

Uten jobben hadde jeg hatt tid til å gruble, spekulere og ta sorgene på forskudd. Nå tar jeg dem etter hvert som de dukker opp.

Så det å ha det travelt (positivt stress), og ikke ha "tid til å kjenne etter", kan utvilsomt være bra for psyken.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...