Gjest kluss... Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 For å gjøre en leng historie kort. Er 25 år,2 barn. Har alltid slitt med litt angst,og vært en veldig engstelig person egentlig.Etter at jeg fikk barn ble alt mye verre.Tok kontakt med fastlege,fikk kognitiv terapi hos en psykolog.Konklusjon:Generalisert angslidelse,samt tegn på sosial fobi visstnok.Psykologen gikk i permisjon,fikk ny,denne gikk også i permisjon(barn)i desember i fjord.Følte likevel ting gikk greit uten psyk. Juli ett år siden var sambo utro,gikk fra meg.Knakk sammen,fikk beroligene(første gang jeg har prøvd medisin).Sluttet selv på dem eeter 3 uker.Da kom sambo tilbake,tilga,prøvde på ny. De sistemånedene har ting blitt verre igjen,vet ikke hvorfor.Blir meget lett nervøs,meget urolig.En tur til byen på dagen med masse folk=at jeg løper på toalettet.Dårlig i magen,Svetter.Svimmel.Sover dårlig.Vrir meg i 1-3 timer.Redde jeg skal komme seint på jobb,redde jeg skal være trøtt,redd de bli sinte,osv,osv. For noen uker siden var jeg i byen igjen med de to barna mine.Bursdag på mcdonald.Går inn i senteret,blir svimmer,svetter,kraften i beina forsvinner,blir kjemperedd.Ringer sambo,han kommer til byen.Sitter å prater litt,det forsvinner ikke.Opp til legevakten.Konklusjon:lavt blodsukker(men han målte det ikke),samt en valium.Neste dag var alt bedre.Men så kom det igjen,men ikke så sterkt.Ble veldig svimmel(var ute blandt masse folk),ør i hodet,måtte komme meg vekk.Livredd jeg skulle falle.Hjertet banket fort,det kribler i fingrene,må på toalettet,stemmene rundt meg blir litt borte på en måte,litt forvrengt.Må bare vekk.Det samme kan skje hjemme,ute,med folk,uten folk.Men mest i situasjoner der jeg føler meg litt presset,utilpass,skal til ukjente plasser osv. Idag ble jeg hjemme,mens de andre gikk på stranden.Orket ikke tanken på at det plutselig"kom".Drar kun i små,nære butikker,avskyr byn på en lørdag,blir stresset av at folk besøker meg.Har avlyst sydenturen min. Jeg skal til legen i morgen.Vil be om medisin.Kan jeg det?Har ingen psykolog å forholde meg til.Ser ikke på ferien som et avbrekk,men som en belastning. Er dette panikk angst som har utviklet seg?Selvom det var generalisert angst de sa jeg hadde? Dette ble lengre enn jeg trodde.Men akk... Kan noen si hva dette er?Vær snill? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112642-panikkangstforvirret/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.