Gå til innhold

En siste ferie alene....

Anbefalte innlegg

Gjest Østvest

Skal reise på ferie i dag og dette blir siste ferien alene med mannen. En merkelig følelse!!

Har store problemer med å sovne på kvelden, tenker på den lille jenta (((c: som skal bli vår om ikke så altfor lenge....

Ønsker dere alle en riktig god sommer og håper at det blir mange tildelinger i den nærmeste tiden.

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112786-en-siste-ferie-alene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan love deg at ferie ikke kommer til å bli det samme for deg på mange, mange år. Så hvis dere klarer, er rådet fra en trebarnsmor å lese hauger av bøker, drikke mye vin, være oppe lenge og sove til langt på dag. Alt dette blir det litt mindre av når din lille kinajente kommer hjem.

Jeg glemmer aldri vår første ferie med barn. Optimistisk og nybakt mor som jeg var, pakket jeg massevis av bøker til ferieturen til Kreta. Tror knapt at jeg åpnet en eneste bok. Jenta vår våknet kl 05.30 hver dag, klar for bading og moro. Vi var alltid først på stranden, slo til og med solsengutleierene et par ganger. Vennene våre hadde fortalt om hvordan de bare la barna i vognen under kveldens resturantbesøk, men dette var nok ikke noe for vår aktive 2-åring. Hun ville være med på festlighetene, og enden på det hele var at vi knapt fikk spist en matbit og hun etterhvert ble skikkelig overtrøtt.

Med mine tre små kinajenter i hus har jeg nok lært litt fra denne første ferien. Vi har nok justret forventningene til feriene litt, og opplevde i år å få sove til kl 9.30 hver morgen. Og DET må jo i høyeste grad kunne kalles ferie.

Lykke til med ventetiden og hentereisen til Kina. Og til tross for det jeg har skrevet så er jeg ikke i tvil om at jeg tross alt foretrekker ferien (og livet) MED barn!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112786-en-siste-ferie-alene/#findComment-672208
Del på andre sider

Gjest Østvest

Jeg kan love deg at ferie ikke kommer til å bli det samme for deg på mange, mange år. Så hvis dere klarer, er rådet fra en trebarnsmor å lese hauger av bøker, drikke mye vin, være oppe lenge og sove til langt på dag. Alt dette blir det litt mindre av når din lille kinajente kommer hjem.

Jeg glemmer aldri vår første ferie med barn. Optimistisk og nybakt mor som jeg var, pakket jeg massevis av bøker til ferieturen til Kreta. Tror knapt at jeg åpnet en eneste bok. Jenta vår våknet kl 05.30 hver dag, klar for bading og moro. Vi var alltid først på stranden, slo til og med solsengutleierene et par ganger. Vennene våre hadde fortalt om hvordan de bare la barna i vognen under kveldens resturantbesøk, men dette var nok ikke noe for vår aktive 2-åring. Hun ville være med på festlighetene, og enden på det hele var at vi knapt fikk spist en matbit og hun etterhvert ble skikkelig overtrøtt.

Med mine tre små kinajenter i hus har jeg nok lært litt fra denne første ferien. Vi har nok justret forventningene til feriene litt, og opplevde i år å få sove til kl 9.30 hver morgen. Og DET må jo i høyeste grad kunne kalles ferie.

Lykke til med ventetiden og hentereisen til Kina. Og til tross for det jeg har skrevet så er jeg ikke i tvil om at jeg tross alt foretrekker ferien (og livet) MED barn!

Vi skal nyte den. Det ser ut til at det kan være strevsomt, men.... Uansett vi gleder oss.

Takk for påminnelsen!!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112786-en-siste-ferie-alene/#findComment-672230
Del på andre sider

Jeg må smile når jeg leser innlegget ditt. Ferie med og uten barn er uten tvil to forskjellige verdener! Godt at vi er slik laga at vi kan tilpasse oss forandringer. Nå etter fem år med barn har jeg i grunnen 'glemt' hvordan ferie var før. Bøker har jeg sluttet å ta med, men vin unner jeg meg fortsatt. Det eneste jeg har problemer med å tilpasse meg er sprellvåkne morgenfugler som gjerne våkner tidligere jo senere de legger seg. Det er hard kost for en mamma som er innbarket B-menneske. Men egentlig har jeg all grunn til å være superfornøyd nå, for de to unge håpefulle er blitt så store at de fint greier seg på egenhånd en stund om morgenen. Hvis jeg står opp 'for tidlig' får jeg faktisk beskjed om å gå og legge meg igjen!

God ferie!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112786-en-siste-ferie-alene/#findComment-672292
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...