Gå til innhold

bare to bæsjebleier om dagen


Gjest katharina

Anbefalte innlegg

Gjest katharina

Gutten min som er 7 uker hadde igår bare to bæsjebleier og idag har han bare hatt en. Samtidig som han gråter en del fordi han har vondt i magen (han sluttet å gråte med en gang han hadde bæsjet).

Ammingen går veldig greit og han legger fint på seg så det kan nok ikke være det.

Hva kan det være ?

Kan vi hjelpe han med noe ?Er det noe som jeg har spist ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sønnen min hadde avføring hver 5-7 dag i den alderen og det så jeg ikke på som et problem. Han hadde ingen tegn på maveknip eller forstoppelse. Da han begynte med grøt ble det hyppigere avføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fra hver gang du skifter bleie til en gang hver 10 dag er normal hyppighet av avføring for barn i den alderen.

*Ler* Les setningen din en gang til! ;o))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kengumamma

Som alle sier her inne, helt normalt med sjelden avføring. Men du nevner jo at han virker som han har vondt i magen. Det kan veldig gjerne komme av noe du spiser, jeg levde på en spartansk diett i begynnelsen. Særlig er kumelk ille for små mager. Prøv deg frem og finn ut hva han reagerer på (kål? løk? frukt? krydder?) Jeg levde på vann og brød med smør i 1 mnd. jeg, men så ble det plutselig bedre. Noen må holde ut helt til babyen er 3 mnd, men det er verd det så det ikke blir kolikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna-Pia Haggkvist, intensivsykepleier

Kjære Katharina,

Det er normalt at et barn på den alderen bærsjer flere ganger om dagen til 1 gang i uken. Det er ikke nødvendig å sette seg selv på diet fordi man ammer. Prøv deg frem og unngå å spise mye av mat som danner mye tarmgass. Kål, løk, epler, sterke krydder er vanlige. Kunstig søtningsstoff kan ogs gi uro/maveont hos babyen. Du kan lindre maveondt ved å massere maven til barnet og å bære barnet.

Det er ikke vanlig at barn reagerer av at mor drikker kumelk som er nevnt av en annen mor. Ca. 20% av barn som allerede har kolikk blir hjulpet hvis mor står på melkefridiett. Det er altså bare hvis barnet har kolikk man gir det rådet å prøve ca. 5 dager uten noen form for melkeprodukter for å se om det hjelper.

Lykke til!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...