Blacky1365380153 Skrevet 17. juli 2003 Skrevet 17. juli 2003 Jeg leter og leter hos leger etc, men kan ikke finne noe svar. Jeg var en sprek og aktiv jente som startet med antidepresiva i 1998 (husker dessverre ikke navnet) og etter kort tid startet jeg å få alvorlige muskelsmerter ved anstrengelse etc. Jeg var en type som helst gikk i skogen 2 ganger om dagen og elsket å være i bevegelse. Drev med klatring etc. Men dette måtte jeg bare kutte ut. Gikk ikke på tablettene lenge, men det virker som noe har skjedd i kroppen min. Senebetennelse, melkesyre, leddsmerter, hovenhet, etc. F.eks. bar 3 bæreposer noen meter, dagen etter hadde jeg skikkelig senebettenlse. Har att en haug av prøver. Har ikke leddgikt, atritt, artrose etc. Men jeg har en kropp som en 80 åring. Fikser ikke dette å ikke vite hva som et galt. KAN NOEN HJELPE? 0 Siter
Gjest Håpløst og vanskelig Skrevet 18. juli 2003 Skrevet 18. juli 2003 Jeg har gått på SSRI i to omganger. Noen år tilsammen. Har nå diagnosen fibromyalgi i tillegg til angst og depresjon. På sidene www.motkur.no leste jeg at noen kan utvikle fibromyalgi etter SSRI-bruk så det stemmer jo med meg iallefall. Jeg greier ikke bære ting i hendene mer, må ha det på ryggen. Mer en en lett bærepose i hver hånd sliter meg totalt ut. Forstemmende. Blir umulig å handle matvarer alene. Alle mine lette nevrotiske plager har blitt betydelig forverret etter at jeg gikk på SSRI. Har også fått noen nye. Føler meg ødelagt, men legen vil ikke høre på det øret. 0 Siter
zaxxon Skrevet 18. juli 2003 Skrevet 18. juli 2003 Jeg har gått på SSRI i to omganger. Noen år tilsammen. Har nå diagnosen fibromyalgi i tillegg til angst og depresjon. På sidene www.motkur.no leste jeg at noen kan utvikle fibromyalgi etter SSRI-bruk så det stemmer jo med meg iallefall. Jeg greier ikke bære ting i hendene mer, må ha det på ryggen. Mer en en lett bærepose i hver hånd sliter meg totalt ut. Forstemmende. Blir umulig å handle matvarer alene. Alle mine lette nevrotiske plager har blitt betydelig forverret etter at jeg gikk på SSRI. Har også fått noen nye. Føler meg ødelagt, men legen vil ikke høre på det øret. www.motkur.no er et websted for spekulasjon og frustrasjon satt i system. Styr langt unna! Beste hilsner 0 Siter
Gjest Håpløst og vanskelig Skrevet 18. juli 2003 Skrevet 18. juli 2003 www.motkur.no er et websted for spekulasjon og frustrasjon satt i system. Styr langt unna! Beste hilsner Ser ikke noen grunn til det ! Jeg er selv en av dem som mener jeg har fått plager av SSRI-bruk. Det er godt å høre at andre har identiske opplysninger slik at en ikke føler seg helt som en idiot, når helsepersonell bare blåser av alt en forteller. 0 Siter
zaxxon Skrevet 18. juli 2003 Skrevet 18. juli 2003 Ser ikke noen grunn til det ! Jeg er selv en av dem som mener jeg har fått plager av SSRI-bruk. Det er godt å høre at andre har identiske opplysninger slik at en ikke føler seg helt som en idiot, når helsepersonell bare blåser av alt en forteller. Er det objektivt korrket at helsepersonell "bare blåser" av alt du forteller? Hvis ja, bytt lege/behandlingsmiljø! Hvis nei, gi sammarbeidet om din helse en ny sjanse! Det dummeste er å akseptere en status quo over egen tilværelse og grave seg ned i skyttergraver. Beste hilsner 0 Siter
Gjest Håpløst og vanskelig Skrevet 18. juli 2003 Skrevet 18. juli 2003 Er det objektivt korrket at helsepersonell "bare blåser" av alt du forteller? Hvis ja, bytt lege/behandlingsmiljø! Hvis nei, gi sammarbeidet om din helse en ny sjanse! Det dummeste er å akseptere en status quo over egen tilværelse og grave seg ned i skyttergraver. Beste hilsner Jeg har byttet ut alle mine 'hjelpere' med nye, og det skulle jeg gjort mye før. Men jeg var så naiv at jeg trodde at jeg automatisk fikk den hjelpen jeg skulle, og at de var proffesjonelle alle sammen, og kunne leksa si. Haha. Jeg har lært meg til å sette grenser mot helsepersonell nå, men det er fortsatt en kamp og avveining hele tiden nå også, selv om de jeg har nå iallefall støtter meg så godt de kan. De TROR meg, og det er et stort framskritt mot den mistenkeliggjøringa jeg ble utsat for før. 0 Siter
zaxxon Skrevet 19. juli 2003 Skrevet 19. juli 2003 Jeg har byttet ut alle mine 'hjelpere' med nye, og det skulle jeg gjort mye før. Men jeg var så naiv at jeg trodde at jeg automatisk fikk den hjelpen jeg skulle, og at de var proffesjonelle alle sammen, og kunne leksa si. Haha. Jeg har lært meg til å sette grenser mot helsepersonell nå, men det er fortsatt en kamp og avveining hele tiden nå også, selv om de jeg har nå iallefall støtter meg så godt de kan. De TROR meg, og det er et stort framskritt mot den mistenkeliggjøringa jeg ble utsat for før. Kjempefint! Og ikke tro at du er "ødelagt" dette her klarer du og kroppen din. Du klarer å mønstre mer krefter og energi på vegne av deg selv en det du er klar over. Lykke til videre. Beste hilsner 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.