Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nå kommet inn på GK Allmenn/økonomisk/adm. Jeg har lenge tenkt på å gå et år her i norge, så ta det andre åaret i england for å så ta det siste året i norge igjen.

Har hørt om andre som har gjort dette, men hvordan går jeg frem??? Hva skal jeg kontakte for at dette er mulig???

Er det noen som har gjort dette før?? Hvor i så tlfelle bor man i løpet av dette året, bor man hos en vertsfamilie eller bor man på et studenthjem??

Håper på svar!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113459-skole%C3%A5r-i-england/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan f.eks. gå inn på: www.ef.com - det er en av flere organisasjoner som driver med ungdomsutveksling. Det er ikke så uvanlig å dra til England for å ta VK1 - flere og flere velger England istedet for USA. Reiser du med en slik organisasjon bor du hjemme hos en vertsfamilie. Det skal ikke være noe problem å få godkjent året som VK1.

Annonse

Gjest strandhai_85

Heisann!

Jeg kom hjem fra USA for noen uker siden, og kan med veldig god samvittighet anbefale ett år i utlandet! Det gjør noe med deg som man ikke kan beskrive, det må oppleves!

www.ef.com er det beste alternativet, syns jeg hvertfall! Jeg snakka med rådgiver på skolen, og fikk brosjyrer til alle utvekslingsorganisasjonene. Det burde du oxo gjøre, sånn at du og foreldra dine kan danne deres egen oppfatning om hvilken som er best!

Men England, da!?! Gå for USA du! Men hvis du trenger hjelp, eller har no spørsmål, så er det bare å sende en mail!: [email protected]

Skal du på skole i Drammen?

Lykke til, da!:)

• 3 uker senere...
sleepylady1365380562

Et godt valg det, utveksling er en positiv opplevelse som du vokser på, og erfaringsmessig er det topp...

Du sier at du ikke vet hvordan du skal gå frem. Vel, et par fakta:

-Du burde velge en organisasjon med godt omdømme, og med gode valg og muligheter. De to største utvekslingorganisasjonene i Norge er Y.F.U og A.F.S. Disse er begge non-profit, dvs at pengene du betaler går direkte til dine utgifter.

-Har du tenkt på stipend til oppholdet, eller skal du/dine foreldre finansiere det? Det finnes stipender å søke på, både lånekassen og andre offentlige..

Var et år i usa, jobber med rekruttering nå :) let me know hvis det er noe du lurer på, I'll be happy to help :)

[email protected]

Good luck!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...