Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer på om vi skal pusse opp flere rom her hjemme. Ikke de store prosjektene, men litt maling og utskifting av gardiner.

Vi har jo allerde laget album til barnet og sendt det av gårde. Så om vi pusser opp vil ikke bildene barnet har stemme med slik det ser ut her.

Er det dumt å gjøre dette nå da?

Tenkte at det kunne korte ventetiden og samtidig blir det vel ikke så mye tid til slikt når barnet endelig er her.

Har dere noen erfaringer eller gode råd?

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113558-pusse-opp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Hugmee!

God sommer til deg:o)

Jeg synes det virker som en super god ide' og pusse opp før barnet kommer.

Jeg har hørt at om man helst ikke skal male etter 3mnd. før barnet kommer, men vet ikke om det er sånn bare "hønemødre" sier.

Selv driver i alle fall BPS! og maler gangen i skrivende stund. Stue/kjøkken del, ble malt mandag og i går, så nå gjenstår bare vårt soverrom, kontoret og storekottet igjen (det som en eller annen gang skal bli barnerommet) *ler* For at ingen skal tro vi er i familie med tanten og onkelen til Harry Potter, som mener at barn godt kan bo i kott, må jeg tilføye at store kottet, egentlig er ett soverom *ler enda høyere*

Sett i gang og mal du Hugmee, jeg gjør i alle fall alt jeg kan for og korte ventetiden og som ekstra bonus, blir det veldig fint i tillegg.

Vi var og så på hus i dag, så om det skulle bli aktuelt, må nok vi pusse opp både rett før og etter barn også, om jeg ikke faller i gruppen som "hønemor" da;-)

Ha en fortsatt god sommer!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113558-pusse-opp/#findComment-677807
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Da vi sendte bilder til Lillebror hadde vi med bilder av det som var ment å være hans rom i starten. Nå har vi vært hjemme to uker, og Lillebror har ikke sett det rommet en gang, han ligger i vår seng. :-D

Vi har i mellomtiden pusset opp et stort rom ( egentlig to rom slått sammet til ett, nå husets største) til gutterom. Når Lillebror smått om senn "blir kastet ut av vår seng", så skal han ligge der sammen med Storebror. Der inne står Lillebrors seng og venter på ham, og hver dag når vi er der inne og leker sier jeg "dette er Xs seng" og Lillebror nikker ivrig. Men oppi vil han _ikke_. Enda.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113558-pusse-opp/#findComment-677823
Del på andre sider

Angela1365380318

Det er jo kjempegøyt å pusse opp. Dessuten så var det ikke de helt store forandringene som skal sje slik \jeg tolket det.

Nå vet jeg ikke hvor gammelt barnet er, men jeg tror de fleste små barn 2-3 ja kansje fire år også har vanskelig med å forestille seg selv selv på et helt nytt sted fordi om andre voksne forteller de mye om det.

Du har kansje sett små barn som gleder seg til 17.mai, ferie eller andre ting, de gler seg fordi de ser de voksne gjør det i samtaler med barnet, de klarer ikke helt å forestille seg seg selv i den situvasjonen det blir fortalt om.

Du kan jo ta nye bilder og ta med på turen for å vise ungen så har dere litt underhodning på flyet eller før senetid på hotellet.

Men ærlig talt så¨tror jeg ikke ungen klikker når han komer til sitt nye hjem og ser at sofaen er flyttet, veggene er malt grønne eller gardinene stydd opp, det er nok helt andre ting som fanger oppmerksomheten da;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113558-pusse-opp/#findComment-679239
Del på andre sider

Det er jo kjempegøyt å pusse opp. Dessuten så var det ikke de helt store forandringene som skal sje slik \jeg tolket det.

Nå vet jeg ikke hvor gammelt barnet er, men jeg tror de fleste små barn 2-3 ja kansje fire år også har vanskelig med å forestille seg selv selv på et helt nytt sted fordi om andre voksne forteller de mye om det.

Du har kansje sett små barn som gleder seg til 17.mai, ferie eller andre ting, de gler seg fordi de ser de voksne gjør det i samtaler med barnet, de klarer ikke helt å forestille seg seg selv i den situvasjonen det blir fortalt om.

Du kan jo ta nye bilder og ta med på turen for å vise ungen så har dere litt underhodning på flyet eller før senetid på hotellet.

Men ærlig talt så¨tror jeg ikke ungen klikker når han komer til sitt nye hjem og ser at sofaen er flyttet, veggene er malt grønne eller gardinene stydd opp, det er nok helt andre ting som fanger oppmerksomheten da;-)

Si ikke det Angela. Vår første hadde/har en meget utviklet observasjonsevne. Den karen hadde studert bildene nøye før han kom hjem ;-)

(han var to år)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113558-pusse-opp/#findComment-679263
Del på andre sider

Angela1365380318

Si ikke det Angela. Vår første hadde/har en meget utviklet observasjonsevne. Den karen hadde studert bildene nøye før han kom hjem ;-)

(han var to år)

Jo enkelte er helt utrolig oppservange, det skal du ha:-)

Men det er jo bare til å ta med nye oppdaterte bilder å vise, dessuten spiller det nok liten rolle for barnet, og det var små forandringer det var snakk om.

Jeg kan tenke meg at det blir veldig mye for en adobtivunge den første tiden. De har vært med foreldrene noen uker, og de er vel eneste trygghetsmonomentet, for plutselig er de i en helt ny kultur, nyt sovested, nye lyder, lukter (barn legger mye mer merke til slike "ubetydlige detaljer" en oss) så er det nye leker, mange nye slektininger og venner som kaster seg over barnet (fordi om de så godt det lar seg gjøre prøverå la være, men det er vanskelig med så herlige, helt nye familie medlemmer)

Så i det heletatt så blir det så mye nytt at en liten oppussing ikke kommer til å gjøre store forsjellen fra eller til:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113558-pusse-opp/#findComment-679282
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...