Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Poden har i de siste krevd mer pupp enn vanlig. Det virker som han ikke får nok. Før (for ca 2 uker siden) spiste han hver 4. time på dagen og han sov mellom 6 og 8 timer om natten. Nå vil han ha mat hver annen eller tredje time på dagen og han sover ikke mer enn 4 timer om gangen på natten. Jeg tror dette kommer av at jeg ikke har nok melk å gi han. Derfor har jeg prøvd å gi morsmelkerstatning. Men det er ville protester. Han skriker til han blir utslitt og sovner sulten om kvelden, våkner etter et par timer osv osv.

Poden er 3 mnd

Har noen noe erfaring eller råd å komme med til meg??

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113605-har-ikke-nok-melk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat samme erfaring som deg. Barnet mitt er 5 mnd, men jeg har opplevd akkurat det samme i 3-4 mnd alder. Hun spiste hver 4. time på dagtid og sov 6 timer om natten mellom ammingene. Plutselig fprlangte hun pupp hver 2. time hele døgnet. Dette pågikk i en periode som varte i 3 uker. Så la vi henne en kveld og plutselig var vi tilbake til det gamle mønsteret og sånn har det vært siden.

Jeg var bare tålmodig og slo meg til ro med at sånn er det bare for en periode. Jeg ga aldri tillegg. Kun morsmelk.

Kan ikke råde deg til annet enn å være tålmodig og amme så ofte barnet vil, så vil jeg tro at dette justerer seg over tid.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113605-har-ikke-nok-melk/#findComment-678298
Del på andre sider

Gjest hos oss

Jeg har hatt slike perioder med begge mine barn. Pluselig våkner de (oftere) om natten, og vil ha oftere mat om dagen, og virker ikke som om de blir mette. Med førstemann ammet jeg så ofte og mye som mulig, og etter en stund hadde melkeproduksjonen tatt seg opp og vi var tilbake i god gammel rytme igjen. Med andremann gjorde jeg det samme, men pumpet meg også litt i tillegg (når han sov noen timer i strekk sent på kvvelden / tidlig på natten). På denne måten økte prfoduksjonen litt fortere.

Ved å gi erstatning i økeperiodene kommer man inn i en "ond sirkel", fordi den eneste måten å øke produksjonen på er å amme / pumpe så mye som mulig.

Gå til helsestasjonen og vei barnet hvis du er i tvil om det legger nok på seg, hvis vektøkningen ikke er tilfredsstillende skal du selvsagt vurdere å gi erstatning i tillegg.

Økedagene er slitsomme, særlig nå i varmen hvor det ikke er like attraktivt å bare legge seg pal i sengen med babyen å amme ofte hele døgnet.. Men det er det som skal til..

Husk å drikke masse, og spise riktig og ofte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113605-har-ikke-nok-melk/#findComment-678325
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...