Gå til innhold

Skulder ut av ledd


Gjest Sean

Anbefalte innlegg

Mars '99 slo jeg skulderen ut av ledd.

Jeg kan enna ikke utfoere braa bevegelser, som f.eks. serve overhand, kaste en ball o.l uten at det gjoer vondt. Det gaar imedlertid helt fint aa trene vekter og belaste skulderen paa den maaten.

Spoersmaalet mitt er: Hva har hendt?, og,

hva kan jeg gjoere med det?

Takk sa mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

når en skulder går af led sker der en skade på ledkapslen.

nu til dags er moderne ortopædernes holdning at man skal operere tidligt.

Bliv undersøgt på et sted hvor din har mulighederne for en billeddiagnostiks afdeling der kan påvise om der er en læsion.

tal med ortopæden om operation.

mvh

jvbruun, ortopædkirurg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Sean.

Skulder ute av ledd, kan noen ganger kompliseres av benvevskade og kapselskade. Når du etter såpass lang tid har smerter kan mye tyde på at noe slikt har skjedd.

Undersøkelse hos en erfaren skulder-lege evt. supplert med MR-rtg. tror jeg er tingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...