Gå til innhold

Dette burde vært et samlende forum

Anbefalte innlegg

Gjest adhdvoksen

Hallo. Leser ofte innlegg her og får mange nyttige tips. Men det som etr trist er at det fort blir ekkelt å lese svar og innlegg. Dette burde vært et samlende forum der folk skjønner hverandre. Som det fremkommer nedenfor er det mange adhd foreldre som får slengt mye dritt i hverdangen om sine barn. mange her er i samme situasjon og vet hva dette innebærer og dette burde da virkelig være stedet for en felles forståelse av hva problemer knyttet til adhd er???? At man har ulik mening JA selsvagt er det lov men det er da lov og uttrykke seg på en ok måte også. Kanskje er det en form for utløp av frustrasjon og agressjon som gir seg til uttrykk her? At man har så mye inni seg at det er godt å å ut ting? Men vær nå såpass proffe aat man ikke angriper folk. At none alltid vil forsøke å lage ekkel stemning ja men ikke la dere provosere......

Har et spørsmål i tilegg. Er det none her som vet noe om adhd ungdomOg tidlig voksen? Er det gjort forskning på hvordan adhd ungdo og voksne klarer seg i jobbsituasjoner osv? Er interessert i tilbakemelding om dette.

Takker ellers for et ok forum men som sikkert kunne trnege litt mer liv.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113955-dette-burde-v%C3%A6rt-et-samlende-forum/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Adhd foreningen har endel soff om voksne og ungdom med diagnose og det er blitt gjort noen undersøkelser om dette for ikke lenge siden , Hvis du kontakter foreningen kan du få tak i mye matnyttig . www.mbd.no .

Likedan er det dratt i gang en gruppe med voksne adhdère som arbider mot denne grupperingen .De er forholdsvis nystartet som en utløper etter seminar for voksne med adhd , For ikke lenge siden snakket jeg med ei i denne gruppen , og det skal bli intressant hva de kommer med framover . De skal nok og fungere som en likemannsgruppe litt på siden av det likemannsarbeidet som er rettet mot oss foreldre med adhdbarn.

Gjest annen adhd-mamma

Jeg synes dette forumet er ganske greit, de som selv har adhd-barn vet hvor skoen trykker, og jeg synes vi er flinke til å støtte hverandre.

Nå er jo dette et åpent forum hvor også de som ikke har opplevd problemene på kroppen leser og gjerne kommer med sine ytringer (dog i liten grad synes jeg). At folk som ikke har opplevd ADHD i sin nære omkrets og vet hva det innebærer har liten forståelse for hva ADHD er, skjønner jeg egentlig godt. Det eneste de ser er noen viltre unger som til og med kan fremstå som ganske uspiselig innimellom. Og det er jo delte meninger om ADHD, fortsatt er det mange som mener at det er vi foreldre som er dårlige oppdragere. Det har jeg lært å leve med og ikke la meg såre av. Jeg forsøker på beste måte å spre informasjon om ADHD, noe mer kan man ikke gjøre. De fleste har stor forståelse, at andre ikke vil skjønne må vi bare lære oss å leve med. Det nytter i allefall ikke å hakke på hverandre, vi er alle ulik og har ulike forutsetninger.

Selv skriver jeg ikke om personlige ting her på et åpent forum, til det bruker jeg en lukket mailingliste hvor jeg føler meg litt tryggere. Pepper for sine meninger må man vel regne med å få uansett, det å ha ADHD-barn innebærer ikke at vi alle tenker likt. Det gjelder bare å være trygg på egne valg og egne meninger, og konstatere at ikke alle er like enig.

Gjest eventyr...

Hei.

Det er nok en del pepper i dette forumet som de andre forumene.

Jeg har en samboer som har AD/HD. Han ble utredet og fikk diagnosen i en alder av 26(nesten 27)Han har sliti veldig hele livet. Det er altfor lite informasjon om voksne og AD/HD! Mange voksne med diagnosen klarer seg så og si problemfritt i arbeidslivet, mens andre sliter og trenger hjelp!

Du finner informasjon på:

http://adhd-foreningen.no

Der er det masse linker til andre opplysende sider!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...