Gjest JayZod Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Jeg bare lurer på om du har hørt om begrepet «finansofobi». Leste en artikkel i Aftenposten for en tid tilbake, og ble slått over hvor mye dette stemte for min del. Jeg har en god utdannelse og en god jobb med brukbar lønn. Likevel vegrer jeg meg for å betale regninger. Det begynte for en tid tilbake da jeg som student ignorerte en regning. Og så ballet det på seg mer og mer. Så idag sitter jeg med tre-fire inkassokrav mot meg - pluss at jeg er blitt registrert som ikke kredittverdig. Jeg vet ikke hvorfor jeg forkaster regninger på den måten. Men hver gang det dumper et inkassokrav ned i postkassen, blir jeg direkte dårlig, og gjemmer unna brevet slik at min samboer ikke skal finne det (jeg har ikke fortalt henne den fulle sannheten om problemet). Så nå sitter jeg med skyhøye krav og har ikke muligheten til å ta opp lån på noen som helst måte. Dette tærer også på meg psykisk. Mange netter ligger jeg våken, mens tankene kverner rundt i hodet. Jeg er pinlig klar over situasjonen, men klarer ikke å gjøre noe med det. Og det går ut over humør og tiltakslysten. Føler meg av og til helt på bånn - selv om jeg prøver å gi uttrykk for noe annet utad. Men jeg er redd for at boblen snart skal sprekke, og jeg får en smell. Hva burde jeg gjøre? Oppsøke lege? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113998-nhdfinansofobi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cerruti 1881 Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Hei! Dette problemet forsvinner nok ikke av seg selv. Synes du skal ta kontakt med fastlegen din, så kan han evt. henvende deg videre. Du burde også ta kontakt med sosialkontoret og be om å få en økonomisk rådgivningssamtale. Kan jo være en ide å "tilstå" for samboeren din. Kanskje du går glipp av mye støtte og hjelp i fra henne. Ikke vent for lenge med å gripe tak i dette- det baller seg fort på. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/113998-nhdfinansofobi/#findComment-681320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.