Gå til innhold

Vet ikke hva jeg skal gjøre...

Anbefalte innlegg

Gjest forvirret_p

Akkurat nå er jeg på ferie... Greier nesten ikke å spise noe, har holdt på å besvime flere ganger. Lei av å gjemme maten som jeg ikke spiser, bruker ekle metoder...

Psykologen min er snart tilbake fra ferien sin, skal til han i midten/slutten av august. Men det er fortsatt en stund til.

Blir jo greit å komme tilbake, få snakka ut osv. Men... Jeg gruer meg fordi jeg er redd for at han ikke skal ta meg på alvor. Føler at jeg burde ha gått mer ned i vekt siden sist gang han så meg, hvis ikke, så har jeg liksom ikke en spiseforstyrrelse. Så jeg vet det kommer til å bli tøft fremover. Hvis jeg sulter meg og trener masse, kommer jeg til å bli enda mer utslitt. Men hvis jeg ikke gjør det, kommer jeg til å bli deprimert fordi jeg ikke har klart å gå ned ytterligere...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114072-vet-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du redd for psykologen skal avvise deg, at du ikke er syk nok hvis du ikke kan komme til ham med ett slags resultat av sykdomsbildet ditt.Tror det kan peke på ditt avhengighetsforhold som ofte oppstår mellom psykolog og pasient, det "båndet" du skaper deg til psykologen.

Er du ikke syk nok kan du jo bli avvist og overlatt til deg selv igjen og hele rammen rundt forholdet deres føles som en fare for det skal bryte ihop.

I psykologien er dette ett kjent begrep og går på overføringsbegrepet.Der du ønsker ro blir det skapt en spenning mellom deg selv,din angst og overføres til psykologen.Dette bør du ta opp med psykologen og tror ikke du vil bli avvist, men forstått selv om det er vanskelig å prate om.Det er "bare" en "ny"sirkel i det komplekse

system av din lidelse.

Stå på :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...