Mamta Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Vi drømmer om en uke ved Goa - kysten i fbm. hentereisen i vinter og ønsker tips om steder å dra til, bosted, reisemåter osv. Alt mottas med takk! Hilsener fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114192-noen-som-har-v%C3%A6rt-i-goa-india/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fru grønn Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Hei Mamta! Jeg har vært i Goa noen ganger, men for en evighet siden, så jeg husker ikke hva det het dit vi dro. Jeg har desverre ikke noe detaljert India-kart som kunne ha hjulpet meg med hukommelsen. Jeg reiste på billigste måte, fra Poona, med buss uten støtdempere, en dopause på tolv timer. Sånt er greit når man er ung, men ikke nå lenger! På den tiden reiste jeg meget uplanlagt, og bestillte ikke noe i forveien. Jeg hadde lite penger og holdt til i de områdene med nudister. Som sagt er det lenge siden, vet ikke om områdene er like frie nå. Men, uansett: Strendene i Goa er fantastiske, maten nydelig og ren (fisk og grønnsaker), mange portugisiske hus eventyrlige (fikk bo i et sånt en gang, 100 meter fra stranda, med egen kokk til fem, seks personer, kostet nesten ingenting.....) Til sammenligning var jeg i Puri på østkysten for noen år siden. Det er der rike indere fra Calcutta gjerne ferierer. Lokalbefolkningen brukte stranda som do, det var ikke så hyggelig. Goa vil alltid stå for meg som Paradis på jord, med plass for alle typer folk. Håper det er slik fremdeles. Jeg var der også om vinteren, da er det perfekt temperatur. På våren blir det forferdelig varmt. Lykke til med reiseplanene! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114192-noen-som-har-v%C3%A6rt-i-goa-india/#findComment-683055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamta Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Hei Mamta! Jeg har vært i Goa noen ganger, men for en evighet siden, så jeg husker ikke hva det het dit vi dro. Jeg har desverre ikke noe detaljert India-kart som kunne ha hjulpet meg med hukommelsen. Jeg reiste på billigste måte, fra Poona, med buss uten støtdempere, en dopause på tolv timer. Sånt er greit når man er ung, men ikke nå lenger! På den tiden reiste jeg meget uplanlagt, og bestillte ikke noe i forveien. Jeg hadde lite penger og holdt til i de områdene med nudister. Som sagt er det lenge siden, vet ikke om områdene er like frie nå. Men, uansett: Strendene i Goa er fantastiske, maten nydelig og ren (fisk og grønnsaker), mange portugisiske hus eventyrlige (fikk bo i et sånt en gang, 100 meter fra stranda, med egen kokk til fem, seks personer, kostet nesten ingenting.....) Til sammenligning var jeg i Puri på østkysten for noen år siden. Det er der rike indere fra Calcutta gjerne ferierer. Lokalbefolkningen brukte stranda som do, det var ikke så hyggelig. Goa vil alltid stå for meg som Paradis på jord, med plass for alle typer folk. Håper det er slik fremdeles. Jeg var der også om vinteren, da er det perfekt temperatur. På våren blir det forferdelig varmt. Lykke til med reiseplanene! Takk for svar, fru grønn! På dette området er du nå ihvertfall ikke "grønn", ser jeg;-) Vi kommer sannsynligvis til å reise vinterstid, så vi har klimaet på vår side. Det hadde vært veldig flott med noen stedsnavn, altså, hvis du kan lete i hukommelsen...? Ellers må vi nok satse på litt mer pålitelig og komfortabel transport enn slike busser (vet av erfaring hva du snakker om...), med tre små barn med på lasset. Og tilslutt: Ja, Goa står også for meg som Paradis på jord, uten å ha sett annet enn reiseguide - bilder/ film derfra. Så èn eller annen gang SKAL vi dit, det er helt sikkert. Hilsener fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114192-noen-som-har-v%C3%A6rt-i-goa-india/#findComment-687744 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.