Gå til innhold

Hva bør vi slette?


Gjest Moderator

Anbefalte innlegg

Det er forskjell på å si at: "Du er en rasist" og "Det du skrev oppfatter jeg som rasisme"

Eller?

Selvsagt er det forskjell på de to påstandene.

Men det betyr ikke at begge påstandene kan være korrekte.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 356
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    86

  • Ulv I Faarikaal

    74

  • Grip

    41

  • soleil

    29

Mest aktive i denne tråden

Nei... Om noen skriver "Jeg liker ikke pakkiser og synes de burde hute seg dit de kom fra", så sier ikke jeg "Det du sa nå hørtes litt rasistisk ut". Da kan man like godt si "Du er en rasist!". Må man virkelig legge ti fingre mellom hver gang man skal si noe her?

Du får spørre webmaster hva som tolereres - ikke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det smakte mer.

Skål.

Er det noe som heter ølboksfinger ? Smerter i ytterste leddet på høyre pekefinger.

Drikker smuglerøl. Disse trailersjåføra. Han jeg kjøper av har bygd hus av smuglerpenger. Øl, røyk og konjakk.

Ja, tror så gjerne han har bygget seg hus. Mye å tjene på slikt, særlig når en boks øl ikke koster mer en 3-4 kroner i Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SynesNåJeg

Du får spørre webmaster hva som tolereres - ikke meg.

Har sett mange direkte rasistiske bemerkninger her. DE får stå... Men å kalle noen rasist er altså ikke lov. Herrejemini...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det forskjell på de to påstandene.

Men det betyr ikke at begge påstandene kan være korrekte.

Med vennlig hilsen

Men det interessante er ikke om det er "sant" eller "korrekt", men om det går på person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SynesNåJeg

Men det interessante er ikke om det er "sant" eller "korrekt", men om det går på person.

Om det går på person? Hva så? Om en PERSON kommer med f.eks. rasistiske uttalelser, må man da kunne si til ham/henne at man synes h*n er rasistisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Men da er det innleggene med uverdig kritikk som burde slettes. Jeg har sett mye "god" kritikk (som absolutt har vært på sin plass) her som har blitt slettet etter en stund.

Personlig har jeg aldri registrert at noen av mine innlegg ble sletta, og gir blanke. Men jeg ser mange andre som blir skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det går på person? Hva så? Om en PERSON kommer med f.eks. rasistiske uttalelser, må man da kunne si til ham/henne at man synes h*n er rasistisk?

Hva syns du kan få stå og hva syns du bør slettes. Kom gjerne med en begrunnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ja, tror så gjerne han har bygget seg hus. Mye å tjene på slikt, særlig når en boks øl ikke koster mer en 3-4 kroner i Tyskland.

kr 5,50 for en halvliter i Tyskland , kr 8 i Danmark, 13 i Sverige og 26 i Norge.

Det er fint for meg å få den for kr 16. Men smuglern tjener kr 10 pr boks, eller kr 5000 pr tur. 10.000 i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Et eksempel på det som ble gjentatt flere ganger i tråden, var at Sør har jobbet som webmaster på doktoronline. Til tross for at vi avkreftet dette, ble påstanden gjentatt flere ganger.

Et slikt utsagn kan ikke både være sant og usant samtidig! Skal det allikevel få bli stående? Vi ønsker å slette slike innlegg dersom vi ser dem - men det er interessant å vite hva brukerne våre mener om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SynesNåJeg

Men det interessante er ikke om det er "sant" eller "korrekt", men om det går på person.

Jeg synes "det meste" bør få stå. Selvfølgelig ikke grove innlegg/uttalelser som ikke aksepteres noen plasser. Men om det står i en tråd "Jeg synes **** er passelig idiotisk ettersom h*n kom med den uttalelsen", så synes jeg absolutt det bør få stå. Dette fordi alle har rett til å si sin mening, inkludert de som kommer med saklig kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Har sett mange direkte rasistiske bemerkninger her. DE får stå... Men å kalle noen rasist er altså ikke lov. Herrejemini...!

Vi ønsker ikke innlegg av rasistisk karakter på doktoronline. Vi har dessverre ikke kapasitet til å lese gjennom alt som postes her - derfor er vi avhengig av at våre brukere tipser oss for at sletting skal skje der det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SynesNåJeg

Et eksempel på det som ble gjentatt flere ganger i tråden, var at Sør har jobbet som webmaster på doktoronline. Til tross for at vi avkreftet dette, ble påstanden gjentatt flere ganger.

Et slikt utsagn kan ikke både være sant og usant samtidig! Skal det allikevel få bli stående? Vi ønsker å slette slike innlegg dersom vi ser dem - men det er interessant å vite hva brukerne våre mener om dette.

Da har jeg misforstått. Det er selvsagt forskjell på kritikk og direkte løgn/oppdiktning/innbildning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hare1365380455

Et eksempel på det som ble gjentatt flere ganger i tråden, var at Sør har jobbet som webmaster på doktoronline. Til tross for at vi avkreftet dette, ble påstanden gjentatt flere ganger.

Et slikt utsagn kan ikke både være sant og usant samtidig! Skal det allikevel få bli stående? Vi ønsker å slette slike innlegg dersom vi ser dem - men det er interessant å vite hva brukerne våre mener om dette.

Slett det vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SynesNåJeg

Slett det vel.

"For et sjokk, en utlending siktet for drap! Kan ikke huske sist det skjedde......"

Dette ble postet for noen dager siden. Er ikke det en smule rasistisk og å skjære alle over en kam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"For et sjokk, en utlending siktet for drap! Kan ikke huske sist det skjedde......"

Dette ble postet for noen dager siden. Er ikke det en smule rasistisk og å skjære alle over en kam?

Det er ikke rasisme, men generalisering, mener jeg

Ser man ikke det hele tiden?

Hva når en psykisk ustabil person dreper noen? Blir ikke alle psykisk syke personer da satt i samme bås?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke dere bør slette en tråd med personangrep med mindre en av de som angriper i tråden, eventuelt den som angriper og angrer, mailer dere (eller skriver en melding) og ber om å få tråden slettet.

Vi er mange som slenger dritt her i ny og ne. Flere av oss ser du i tråden her nå. Jeg er helt sikkert en av dem, Ulv - mannen med Hitlerbart og armen konstant oppe i Sieg Heil i følge noen, Sør - dols og kanskje verdens største kverulant, Shandy, , Grip, Morsk osv, men vi forventer jo ikke noe annet.

Ingen av oss blir såret over shiten vi får. Vi ber jo om det alle sammen og tåler det også.

Hvorfor beskytte slike nick mot hverandre? Alle vi kjente nicka vet hva vi går til når vi kliner til med en krangel og er ute etter bråk, og da er det lite poeng i å beskytte noe noen av oss skriver.

Dersom derimot en eller annen blander seg inn og får så huden flerrer av, synes det går helt over styr og ikke vil ha tråden stående her, så slett det dersom personen ber om det.

Men å slette innlegg som de mer kjente kranglerne bedriver blir for dumt, og medfører bare alt for mye jobb for dere.

Nei, slett dersom personer ber om det, dersom man bryter med moralske regler i forhold nazisme, rasisme, reklame, salg av kropp og andre eiendeler, og om navn og nummer og den slags tull blir lagt ut her.

Men ikke slett en god krangel med mindre dere arbeider på provisjon. Noen ganger kan det tross alt se sånn ut :)

Altså bruk litt skjønn. Det har dere ikke vært flinke til i det siste, og som jeg så Zirine påpekte til dere på webbisforumet forleden så sletter dere ikke konsekvent. Ergo er det bedre å drite i slettinga i utgangspunktet med mindre noen ber om annet, eller som sagt uskrevne regler i forhold til hva som kan aksepteres og f.eks. kobler brukeres identitet til innleggene.

Og: Dol er faktisk et veldig seriøst forum med veldig kontrollerte krangler tross alt. Vil du se virkelige galninger så tar du deg en tur innom f.eks. midtøstenforumet på Aftenposten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SynesNåJeg

Det er ikke rasisme, men generalisering, mener jeg

Ser man ikke det hele tiden?

Hva når en psykisk ustabil person dreper noen? Blir ikke alle psykisk syke personer da satt i samme bås?

Ehhh... Nei! Utlendinger får mye oftere "gjennomgå" om noen har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et eksempel på det som ble gjentatt flere ganger i tråden, var at Sør har jobbet som webmaster på doktoronline. Til tross for at vi avkreftet dette, ble påstanden gjentatt flere ganger.

Et slikt utsagn kan ikke både være sant og usant samtidig! Skal det allikevel få bli stående? Vi ønsker å slette slike innlegg dersom vi ser dem - men det er interessant å vite hva brukerne våre mener om dette.

Slett det dersom Sør ber om det.

Drit i om det er sant eller usant.

For øvrig er det vel ikke mange som for ramme alvor tror at dere er så usedvanlig ustabile at dere ville latt Sør få muligheten til å gå amok med slettetasten. Det hadde jo for faen (sorry banninga) ikke blitt et eneste innlegg igjen her på dol :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...