Gå til innhold

Hva bør vi slette?


Gjest Moderator

Anbefalte innlegg

Jeg syns det må være lov å sette spørsmålstegn ved hvorfor det er mer kriminalitet og spesielt alvorlig kriminalitet i enkelte grupper.

Om gruppene består av barnevernsbarn, mennesker med psykiske lidelser, voldsofre, menn, flyktninger, innvandrere, pakistanere, fattige, rike .. osv er uten betydning.

Hvis man skal kunne bekjempe kriminalitet nytter det ikke å lukke øynene for at enkelte grupper er mer utsatt for å begå kriminelle handlinger.

Det forutsetter jo at man grupperer etter ÅRSAKER, og ikke etter tilfeldige korrelasjoner!

Med mindre du er en av de få som seriøst tror at kriminalitet avhenger av hudfarge/folkegruppe, så innser du at "innvandrer" er en korrelasjon, og ikke en årsak.

Årsaker er ting som "krigserfaring", "fattigdom", "PTSD", osv.

Men vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 356
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    86

  • Ulv I Faarikaal

    74

  • Grip

    41

  • soleil

    29

Mest aktive i denne tråden

Pappa Bjørn

Jeg synes ikke dere bør slette en tråd med personangrep med mindre en av de som angriper i tråden, eventuelt den som angriper og angrer, mailer dere (eller skriver en melding) og ber om å få tråden slettet.

Vi er mange som slenger dritt her i ny og ne. Flere av oss ser du i tråden her nå. Jeg er helt sikkert en av dem, Ulv - mannen med Hitlerbart og armen konstant oppe i Sieg Heil i følge noen, Sør - dols og kanskje verdens største kverulant, Shandy, , Grip, Morsk osv, men vi forventer jo ikke noe annet.

Ingen av oss blir såret over shiten vi får. Vi ber jo om det alle sammen og tåler det også.

Hvorfor beskytte slike nick mot hverandre? Alle vi kjente nicka vet hva vi går til når vi kliner til med en krangel og er ute etter bråk, og da er det lite poeng i å beskytte noe noen av oss skriver.

Dersom derimot en eller annen blander seg inn og får så huden flerrer av, synes det går helt over styr og ikke vil ha tråden stående her, så slett det dersom personen ber om det.

Men å slette innlegg som de mer kjente kranglerne bedriver blir for dumt, og medfører bare alt for mye jobb for dere.

Nei, slett dersom personer ber om det, dersom man bryter med moralske regler i forhold nazisme, rasisme, reklame, salg av kropp og andre eiendeler, og om navn og nummer og den slags tull blir lagt ut her.

Men ikke slett en god krangel med mindre dere arbeider på provisjon. Noen ganger kan det tross alt se sånn ut :)

Altså bruk litt skjønn. Det har dere ikke vært flinke til i det siste, og som jeg så Zirine påpekte til dere på webbisforumet forleden så sletter dere ikke konsekvent. Ergo er det bedre å drite i slettinga i utgangspunktet med mindre noen ber om annet, eller som sagt uskrevne regler i forhold til hva som kan aksepteres og f.eks. kobler brukeres identitet til innleggene.

Og: Dol er faktisk et veldig seriøst forum med veldig kontrollerte krangler tross alt. Vil du se virkelige galninger så tar du deg en tur innom f.eks. midtøstenforumet på Aftenposten! :)

Du er så klok du SDD!

Nå lurer jeg på om jeg skal kopiere innlegget ditt og undertegne eller om bare skal proklamere fullt bifall?

Det du sier er jo egentlig kardemommeloven, bare vi plusser på litt mere takhøyde fra oss gjengangerne her inne som kan havne i noen interresante debatter i blandt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke at noen religion skal ta over, men her i landet i dag, er det islam vi får føling med. Vi trenger ikke tenke på andre religioner her i landet i dag. Islam står for det styggeste og mest ondsinnete jeg har sett av religioner.

De få tusen aktive muslimene vi har i Norge "tar ikke over" noe som helst.

Det du bedriver er mobbing av individer, og overhodet ikke seriøs kritikk av noen religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

De få tusen aktive muslimene vi har i Norge "tar ikke over" noe som helst.

Det du bedriver er mobbing av individer, og overhodet ikke seriøs kritikk av noen religion.

Vi får se, men du lurer ikke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forutsetter jo at man grupperer etter ÅRSAKER, og ikke etter tilfeldige korrelasjoner!

Med mindre du er en av de få som seriøst tror at kriminalitet avhenger av hudfarge/folkegruppe, så innser du at "innvandrer" er en korrelasjon, og ikke en årsak.

Årsaker er ting som "krigserfaring", "fattigdom", "PTSD", osv.

Men vennlig hilsen

At du tror det er helt tilfeldig hvem som er kriminelle i dette landet sier vel litt...

Greit nok at alle skal behandles som individer og uskyldig til det motsatte er bevist..

Syns du ikke det er litt _rart_ at det er så mange kriminelle i Norge med utenlandsk bakgrunn?

Hva slags årsaker er det til denne kriminaliteten? Er det etniske nordmenns holdninger som støter ut innvandrerne til et liv i elendighet, fattigdom og kriminalitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke at du ikke bør få si det du mener. Men tenk litt på sammenhengen og hvem du sier det til. Par som har slitt i flere år med å få barn, trenger ikke å få høre at de er egoister.

Og det er heller ikke meningen å få dem til å føle seg dårlige. Jeg vil tross alt ikke være ond mot noen.

Husker ikke i hvilken sammeheng jeg skrev det jeg skrev og det er lenge siden, men jeg kan ha vært ute etter en krangel når jeg f.eks. trenger litt selskap på en lang vakt, og rett og slett har latt det gå ut over feil personer.

Eventuelt kan jeg ha skrevet innlegget i en passende diskusjon. Husker tross alt ikke.

Men jeg husker i hvert fall at ingen gadd å krangle med meg der inne, og etter det har jeg holdt meg unna det og andre forum hvor jeg har lite å bidra med i utgangspunktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det DIN oppgave å henge ut disse?

Jeg henger ikke ut noen. Jeg syns bare at det er interessant og et helt ok tema å diskutere.

De som syns det er rasisme å si at det er mye kriminalitet blant enkelte grupper av innvandrere vil tydeligvis skyfle problemet under teppet.

Er du av dem?

Og hva skulle det være godt for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste litt av sutrejentene på adoptivforumet, og jeg har ingen problemer med å påstå at disse er sutrete ut av en annen verden. Dere slettet omtrent det de ba om.

Greit, denne beriket eller hva han kalte seg (som jeg leste innlegg av på grunn av oppstyret) gikk langt over streken i ny og ne, men overhodet ikke lenger enn f.eks. Sør når han kaller Ulv en rasist.

Så lenge noen stilte spørsmål ved adoptivdamenes motiver for å adoptere så slettet dere vilt. Hva er poenget med det på et diskusjonsforum?

Etter hvert ble det så ille at dere slettet alt kvinnfolka der inne ba dere slette, bare på mistankte om at det var denne beriket skapningen som skrev innlegg. Rett og slett fordi dere trodde det var han.

Kanskje vet dere noe jeg ikke vet og kan sjekke hvilke PCer vi sitter ved, og isåfall avlsørte dere han og slettet korrekt, men dette har dere tidligere sagt at dere ikke kan sjekke.

Dere lot også Mislykket herje her i utrolig mange mnd, helt til han nærmest hadde ødelagt sexforumet uten å gjøre noe.

Jupp, dere tok til vett når det gjaldt han, men fyren har faktisk skrevet sinnssvake innlegg her nå i flere år uten at dere har gjort noe som helst, helt på linje med denne beriket.

Hei SDD,

Det er vel helt på sin plass å slette de åpenbart falske innleggene, med oppdiktede problemstillinger, og anklager til enkeltindivider at de adopterer for å ha sex med barnene...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så klok du SDD!

Nå lurer jeg på om jeg skal kopiere innlegget ditt og undertegne eller om bare skal proklamere fullt bifall?

Det du sier er jo egentlig kardemommeloven, bare vi plusser på litt mere takhøyde fra oss gjengangerne her inne som kan havne i noen interresante debatter i blandt.

*Utrolig klok når jeg er trøtt* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

At du tror det er helt tilfeldig hvem som er kriminelle i dette landet sier vel litt...

Greit nok at alle skal behandles som individer og uskyldig til det motsatte er bevist..

Syns du ikke det er litt _rart_ at det er så mange kriminelle i Norge med utenlandsk bakgrunn?

Hva slags årsaker er det til denne kriminaliteten? Er det etniske nordmenns holdninger som støter ut innvandrerne til et liv i elendighet, fattigdom og kriminalitet?

En påstand er at politiet er rasistisk og "bare" arresterer utlendinger.

En annen er fakta og sier at det sitter mange utlendinger på lange straffer på grunn av narkosmugling, altså tilreisende som aldri har bodd i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei SDD,

Det er vel helt på sin plass å slette de åpenbart falske innleggene, med oppdiktede problemstillinger, og anklager til enkeltindivider at de adopterer for å ha sex med barnene...

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke sett det innlegget med å ha sex med barnene, men den slags søppel faller selvsagt inn under det jeg skriver om totalt umoralske innlegg (selv om det i den situasjonen vel egentlig trengs sterkere ord enn "umoralsk").

Du derimot, du tåler at noen skriver at du har vært webbis og dr. Anker og Gud vet hva, så jeg ser ingen grunn til å slette den slags med mindre du ber om det.

Det å slette den slags faller tross alt bare tilbake på deg for dem som av en eller annen merkelig grunn tror at du er webbis her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du tror det er helt tilfeldig hvem som er kriminelle i dette landet sier vel litt...

Greit nok at alle skal behandles som individer og uskyldig til det motsatte er bevist..

Syns du ikke det er litt _rart_ at det er så mange kriminelle i Norge med utenlandsk bakgrunn?

Hva slags årsaker er det til denne kriminaliteten? Er det etniske nordmenns holdninger som støter ut innvandrerne til et liv i elendighet, fattigdom og kriminalitet?

Kanskje årsaken er at de blir hengt ut som kriminelle uansett hva f*en de gjør?

At uansett om de aldri får en parkeringsbot, så blir de aldri behandlet som "vanlige borgere"?

====

Og hva mener du vi skal "gjøre" med det? Sende alle med svart hudfarge i leire?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke sett det innlegget med å ha sex med barnene, men den slags søppel faller selvsagt inn under det jeg skriver om totalt umoralske innlegg (selv om det i den situasjonen vel egentlig trengs sterkere ord enn "umoralsk").

Du derimot, du tåler at noen skriver at du har vært webbis og dr. Anker og Gud vet hva, så jeg ser ingen grunn til å slette den slags med mindre du ber om det.

Det å slette den slags faller tross alt bare tilbake på deg for dem som av en eller annen merkelig grunn tror at du er webbis her.

Hei,

Jeg er selvsagt vikar for Jesus! :)

Jeg bryr meg lite om hva folk skriver om meg; dog var det neppe noe stort tap at tråden ble slettet!

Du skal forresten ha skryt for at du (stort sett!) holder deg på matten, og unngår personangrep!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje årsaken er at de blir hengt ut som kriminelle uansett hva f*en de gjør?

At uansett om de aldri får en parkeringsbot, så blir de aldri behandlet som "vanlige borgere"?

====

Og hva mener du vi skal "gjøre" med det? Sende alle med svart hudfarge i leire?

Med vennlig hilsen

Det er med andre ord enn selvoppfyllende profeti at det er så mye kriminalitet blant innvandrere og utlendinger i Norge?

Da må det være snakk om svake individer, gitt. Jeg har tro på at de er mer oppegående enn som så.

En må selvfølgelig ta tak i årsakene til kriminaliteten.

Mer konkret forskning for å få tak i hva som feiler i integreringen og mer tydelige og sunne rollemodeller fra innvandrermiljøene er noe jeg tenker er en start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger ikke ut noen. Jeg syns bare at det er interessant og et helt ok tema å diskutere.

De som syns det er rasisme å si at det er mye kriminalitet blant enkelte grupper av innvandrere vil tydeligvis skyfle problemet under teppet.

Er du av dem?

Og hva skulle det være godt for?

Du skriver: "De som syns det er rasisme å si at det er mye kriminalitet blant enkelte grupper av innvandrere vil tydeligvis skyfle problemet under teppet."

Så lenge grupperingen går på folkegruppe/hudfarge så har det åpenbart ikke noe med "kriminalitets-bekjempelse" å gjøre, men hetsing av individer.

Hvis du derimot ønsker å diskutere hvordan man bekjemper kriminalitet, så er det en helt annen diskusjon enn å henge ut uskyldige folk som kriminelle.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du kan ikke tolke det slik at innlegg som blir stående er godkjent av oss. Vi leser som sagt ikke alt som skrives her - og det at ting ikke slettes kan ikke tolkes som aksept av innholdet.

Hvis vi ser noe vi finner uakseptabelt, så sletter vi det. Likeledes dersom vi blir gjort oppmerksom på noe som, også etter vår vurdering, er uønsket.

Og du finner et slikt innlegg uakseptabelt ?

Det kan dokumenteres og det er mange som mener det samme. Det er en legal debatt og dreier seg om en destruktiv religion, ikke enkeltmennesker eller grupper. En muslim vil selvsagt ta det ille opp og personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er med andre ord enn selvoppfyllende profeti at det er så mye kriminalitet blant innvandrere og utlendinger i Norge?

Da må det være snakk om svake individer, gitt. Jeg har tro på at de er mer oppegående enn som så.

En må selvfølgelig ta tak i årsakene til kriminaliteten.

Mer konkret forskning for å få tak i hva som feiler i integreringen og mer tydelige og sunne rollemodeller fra innvandrermiljøene er noe jeg tenker er en start.

Hva med en ende på den evinnelige "oss" og "dem" tankegangen?

Hvorfor gruppere folk etter folkegruppe/hudfarge? Det er noe de bedrev i Sør Afrika før 1994!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SynesNåJeg

Jeg henger ikke ut noen. Jeg syns bare at det er interessant og et helt ok tema å diskutere.

De som syns det er rasisme å si at det er mye kriminalitet blant enkelte grupper av innvandrere vil tydeligvis skyfle problemet under teppet.

Er du av dem?

Og hva skulle det være godt for?

Jeg vil såvisst ikke skyfle noe under teppe. Jo, utlendinger står for store deler av kriminaliteten i Norge og 95% av grove voldshandlinger blir utført av menn. Men på samme tid er sikkert 95% av alle prostituerte kvinner. Gjør det deg og meg til horer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg er selvsagt vikar for Jesus! :)

Jeg bryr meg lite om hva folk skriver om meg; dog var det neppe noe stort tap at tråden ble slettet!

Du skal forresten ha skryt for at du (stort sett!) holder deg på matten, og unngår personangrep!

Med vennlig hilsen

Jeg har blitt bedre i det siste da jeg ser hvordan det går med personangrepstråder her. De dras ut i det uendelig med 99 % usakelig shit. Men folk som ikke tåler det angriper jeg aldri, noe jeg heller aldri har gjort, i hvert fall ikke bevisst (god har vel jeg også hatt en og annen dårlig dag hvor noen får svi uten at det har vært helt fortjent, men da prøver jeg i det minste å unnskylde meg litt i ettertid) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...