Gå til innhold

Hva bør vi slette?


Gjest Moderator

Anbefalte innlegg

Basert på den "fantastiske" idéen at man skal nekte folk opphold i Norge basert på hva *andre* individer har gjort?

Kanskje du også vil innføre en rettspraksis hvor vi straffer motorsyklister basert på hva andre motorsyklister har utført?

Årsaken til at visse innvandrergrupper er overrepresentert i krim.statistikk, er at vi tar inn for mange.

Dette medfører igjen at vi ikke kan gjennomføre god integrering, og konsekvensen av dette er igjen økt kriminalitet.

...

Løsningen er åpenbar; reduser innvandringen av grupper som trenger integreringsinnsats, og få situasjonen under kontroll.

Enkle årsakssammenhenger, sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 356
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    86

  • Ulv I Faarikaal

    74

  • Grip

    41

  • soleil

    29

Mest aktive i denne tråden

Jeg ser dette. Har også notert meg at SV og LO når skriker opp om at innvandringen fra nye EU-land må stanses, "av hensyn til øust-europeerne selv" (!!).

Poenget er selvsagt å beskytte overbetalte medlemmer av kommuneforbundet. Det kalles internasjonal solidaritet.

Man kan undre på hvorfor venstresiden er så opptatt av å importere sosialklienter, mens folk som kan arbeide er uønsket. De liker nok at folket klientifiseres i størst mulig grad, fordi dette gir muligheter til penger og makt gjennom kurativ virksomhet.

....

Men det var poenget her. Disse nye innvadrerne fra nye EU, hvilke rettigheter vil de få i Norge?

Ingen trygd vel, bortsett fra sosialtrygd? Ikke ledighetstrygd? De vil få helsetjenester ok, men er dette noe stort problem? Kan du noe om dette?

De vil få samme rettigheter som andre EU borgere i Norge, og samme rettigheter som du har i f. eks. Italia.

Levestandarden i de fleste av de nye landene er ikke så forskjellig fra hvordan den var i Portugal. Jeg har ikke oppdaget noen masse-innvandring av portugisere til Norge, enda de har rett til å bosette seg her.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ja, de er her, og de blir her fordi de er en del av det norske samfunnet.

Likevel fortsetter du med trakasseringen din.

Det er ikke trakassering å se på relitetene, delta i en legal debatt og vurdere en reell situasjon.

Slikt er helt vanlig i et demokratisk samfunn, og de som har andre meninger har også adgang til å uttale seg. Å kalle slikt for trakassering er forsøk på å kvele en legal debatt, demokrati uten debatt er som salt uten egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange portugisere ser du i Norge?

De kommer ikke hit medmindre det økonomisk fordelaktig.

Vi vil nok få en økning innenfor sesongarbeid, men det vil ikke gjøre stort annet enn å presse lønningene ned hos de norske arbeidstakergrupper som ikke har språket som konkurransefortrinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til at visse innvandrergrupper er overrepresentert i krim.statistikk, er at vi tar inn for mange.

Dette medfører igjen at vi ikke kan gjennomføre god integrering, og konsekvensen av dette er igjen økt kriminalitet.

...

Løsningen er åpenbar; reduser innvandringen av grupper som trenger integreringsinnsats, og få situasjonen under kontroll.

Enkle årsakssammenhenger, sør.

Ifølge den "logikken" burde det jo være nordmenn som var overrepresentert, etter som det er flest av oss.

Uansett, det er ikke noe problem å integrere folk hvis vi vil, og hvis vi slutter med "oss" og "dem" holdningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer ikke hit medmindre det økonomisk fordelaktig.

Vi vil nok få en økning innenfor sesongarbeid, men det vil ikke gjøre stort annet enn å presse lønningene ned hos de norske arbeidstakergrupper som ikke har språket som konkurransefortrinn.

Hva er hysteriet ditt for da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De vil få samme rettigheter som andre EU borgere i Norge, og samme rettigheter som du har i f. eks. Italia.

Levestandarden i de fleste av de nye landene er ikke så forskjellig fra hvordan den var i Portugal. Jeg har ikke oppdaget noen masse-innvandring av portugisere til Norge, enda de har rett til å bosette seg her.

Med vennlig hilsen

Nei, nettopp. Siden det ikke kastes noe særlig med penger etter dem, er det heller ingen grunn til å komme hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke trakassering å se på relitetene, delta i en legal debatt og vurdere en reell situasjon.

Slikt er helt vanlig i et demokratisk samfunn, og de som har andre meninger har også adgang til å uttale seg. Å kalle slikt for trakassering er forsøk på å kvele en legal debatt, demokrati uten debatt er som salt uten egg.

Ingen her har nektet deg å uttale deg.

Derimot påpekes det at din "debatt" ikke er debatt, men trakassering av uskyldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nettopp. Siden det ikke kastes noe særlig med penger etter dem, er det heller ingen grunn til å komme hit.

Ei heller for borgere fra de nye EU landene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei heller for borgere fra de nye EU landene.

Med vennlig hilsen

Nei, sannynligvis.

En annen sak, er hvorfor vi ikke snart kan se å bli fullverdige medlemmer i EU. Det blir bare mer og mer underlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se å ha framvist noe hysteri i saken?

Så da har du ikke noe imot at borgere fra de 10 nye EU landene kan bo i Norge?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen her har nektet deg å uttale deg.

Derimot påpekes det at din "debatt" ikke er debatt, men trakassering av uskyldige.

Det er ikke slik at ubehagelig statistikk nødvendigvis er trakassering.

Slike statistikker brukes ofte som bakgrunn for å sette inn målrettede tiltak.

.....

For øvrig er det et selvstendig poeng i å få ned tilstrømningen av muslimer hit til landet. Men det er en sak for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Jeg ser dette. Har også notert meg at SV og LO når skriker opp om at innvandringen fra nye EU-land må stanses, "av hensyn til øust-europeerne selv" (!!).

Poenget er selvsagt å beskytte overbetalte medlemmer av kommuneforbundet. Det kalles internasjonal solidaritet.

Man kan undre på hvorfor venstresiden er så opptatt av å importere sosialklienter, mens folk som kan arbeide er uønsket. De liker nok at folket klientifiseres i størst mulig grad, fordi dette gir muligheter til penger og makt gjennom kurativ virksomhet.

....

Men det var poenget her. Disse nye innvadrerne fra nye EU, hvilke rettigheter vil de få i Norge?

Ingen trygd vel, bortsett fra sosialtrygd? Ikke ledighetstrygd? De vil få helsetjenester ok, men er dette noe stort problem? Kan du noe om dette?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=69965

Rapporten er hemmeligstemplet, men det er vel et tidsspørsmål før jeg får tak i den eller den er i avisen. Stortinget er fullt av huller. I den står alle antatte konsekvenser og rettigheter de nye vil få.

Dette ligger an til katastrofe og det vet i hvert fall LO.

Krever vi ikke overgangsordninger, er vi ille ute. Det første vi merker er en strøm av arbeidstakere til jobber som ikke finnes, og nytt marked for arbeidgivere som vil ha billig arbeidskraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sannynligvis.

En annen sak, er hvorfor vi ikke snart kan se å bli fullverdige medlemmer i EU. Det blir bare mer og mer underlig.

Jeg vet ikke. Du får spørre CIH, som ser ut til å ha ombestemt seg...

Jeg vil tippe at det er ganske stor korrelasjon mellom "de som er mot innvandring" og "de som er mot EU medlemskap".

Jeg har alltid vært for EU-medlemskap.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da har du ikke noe imot at borgere fra de 10 nye EU landene kan bo i Norge?

Med vennlig hilsen

Nei, ikke ut fra det jeg ser i dag. Vi har jo hatt samme anledning for folk fra hele EU i lang tid, og det har gått greit.

Nå er selvsagt de nye medlemmer land med langt dårligere levestandard enn EU ellers, og det er vanskelig å forutsi hvordan dette vil virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ingen her har nektet deg å uttale deg.

Derimot påpekes det at din "debatt" ikke er debatt, men trakassering av uskyldige.

Du er i hvert fall VELDIG konsentrert om å trakassere meg. Er det ikke mulig for deg å diskutere sak? Er saken overhode ikke intressant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik at ubehagelig statistikk nødvendigvis er trakassering.

Slike statistikker brukes ofte som bakgrunn for å sette inn målrettede tiltak.

.....

For øvrig er det et selvstendig poeng i å få ned tilstrømningen av muslimer hit til landet. Men det er en sak for seg.

Statistikken er ikke trakassering, men statistikken er heller ikke relevant til emnet.

Derimot er det trakassering når negativ statistikk over noen individer brukes til å sverte *andre* individer enn dem som er med i statistikken.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i hvert fall VELDIG konsentrert om å trakassere meg. Er det ikke mulig for deg å diskutere sak? Er saken overhode ikke intressant?

Det du bedriver er ikke å "diskutere sak", men å forsøke å sverte muslimer/innvandrere osv - enten de er kriminelle eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert interessant, men en "pakistaner" som ikke bedriver slikt er åpenbart like uskyldig som andre som ikke bedriver slikt.

Du blir ikke skyldig fordi om *andre* med samme statsborgerskap begår kriminalitet.

Målrettede tiltak mot visse grupper borgere er da ikke noe nytt. Allerede i skolen går vi i gang med kampanjer mot røyk, alko og narko selv overfor folk som aldri kommer til å ta seg en dram, langt mindre ei bønne. Vi driver holdningsskapende arbeid mot unge sjåfører.

Så slike tiltak er ikke noe nytt, og ingen har vel reagert negativt på dem, slik du nå gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...