Gå til innhold

Hva bør vi slette?


Gjest Moderator

Anbefalte innlegg

Jeg har sett det med egne øyne, og fått det bekreftet gang på gang av flere at slik er det.

Når man bor i et lite område med ca 100 pakistanske jenter i alderen 12-20 år og ikke *en eneste* er å se ute om kvelden noen dag, da skjønner man at at noe er galt.

Og du tror at de ville vært mer ute alene hvis de bodde på landsbygden i Pakistan?

Den "oss og dem" holdningen du forfekter er nettopp det som forhindrer integrasjon, og sørger for at slikt fortsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 356
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    86

  • Ulv I Faarikaal

    74

  • Grip

    41

  • soleil

    29

Mest aktive i denne tråden

Du skriver: "Muslimsk kultur er og blir en skitten og ekkel affære."

Og kristen kultur er selvsagt identisk med nazisme, eller?

oioi, sør. Er det noe som har fellestrekk med nazisme, må det vel være islam. Maken til autoritær og undertrykkende kultur finnes jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimsk kultur er og blir en skitten og ekkel affære. Det får du aldri sør med på, anyway.

Trøsten får være at han snart er den enste som ikke har gjennomskuet fanskapen.

jaha, har en venninne som studerer religion og spesielt islam, så her er jeg helt uenig med deg, men det er fordi jeg har mer dyptgående kunnskaper om temaet såklart, i likhet med sør og andre... kunnskap gjør klok, og ofte leder dette til respekt og forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du tror at de ville vært mer ute alene hvis de bodde på landsbygden i Pakistan?

Den "oss og dem" holdningen du forfekter er nettopp det som forhindrer integrasjon, og sørger for at slikt fortsetter.

Overgrep i Pakistan forsvarer ikke overgrep i Norge.

Det er ufattelig at vi tillater systematiske overgrep mot generasjoner av unge jenter, bare fordi de har foreldre eller besteforeldre som er låst i svinsk islamisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanskelig dette. Det er jo på mange måter et forum hvor du stiller spørsmål på eget ansvar. Mange svarer jo bare etter magefølelsen, og det kan lett bli "gale" svar. Hva svarer man en person som ønsker å ta livet av seg, eller forteller at det føler seg så tykt at det vil slutte å spise. Her må man trå varsomt, samtidig som man føler et visst ansvar for å hjelpe dette mennesket ut av krisen. De fleste her er kanskje ikke utdannet innen helse og psykiatri, og kan dermed bare gi vennskaplige råd.

Hvilke av disse bør så slettes. Svar som "bare ta livet av deg du, det er ditt liv", eller "45 kilo? du kan slanke deg minst ti kilo til!" slettes de? Og hva med feilinformasjon om medisinbruk, feildiagnostisering og liknende... er vel umulig å sjekke slikt hele tiden, og ekspertene deres svarer vel bare om man betaler?

Det enkleste å slette er vel sånn sett bruk av veldig stygge skjellsord, og uttrykk som "du skulle vært skutt", "jeg vet hvor du bor, jeg kommer og tar deg når du minst aner det" (ikke at jeg har set noe slikt her altså)

ellers er det vanskelig, men når mange brukere ber om å få noe slettet så kan det jo være grunn for det. personer som har store problemer, som får gode råd, men stadig misforstår, synes jeg bør få bli, selv om dette er til frustrasjon for de som skriver innleggene.

"Hvilke av disse bør så slettes. Svar som "bare ta livet av deg du, det er ditt liv", eller "45 kilo? du kan slanke deg minst ti kilo til!" slettes de?"

Har du sett slike eksempler her inne? Det har ikke jeg. Og jeg nærmest bor her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oioi, sør. Er det noe som har fellestrekk med nazisme, må det vel være islam. Maken til autoritær og undertrykkende kultur finnes jo ikke.

Men nazismen er en kristen, ikke muslimsk, "oppfinnelse"...

Er alle kristne "rammet" av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaha, har en venninne som studerer religion og spesielt islam, så her er jeg helt uenig med deg, men det er fordi jeg har mer dyptgående kunnskaper om temaet såklart, i likhet med sør og andre... kunnskap gjør klok, og ofte leder dette til respekt og forståelse.

Alle land hvor islam dominerer er preget av fattigdom, nød, undertrykking, vold og terror.

Du må være ganske sprenglærd for å kunne lese deg bort fra dette faktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ingen bagatelliserer praksisen, men den har selvsagt intet med innvandrere generelt å gjøre - f. eks. en innvandrer fra Chile, Indonesia, Singapor.

Det har heller ikke noe mer "å gjøre" med en innvandrer fra Pakistan som ikke gjør slikt, enn det har å gjøre med deg eller meg.

====

Derimot vil slike handlinger fortsette så lenge "oss" og "dem" mentaliteten som forfektes ovenfor innvandrere får lov til å forhindre integrasjon.

Med vennlig hilsen

Når det gjeder pakistanske, tyrkiske og marokkanske jenter så blir ALLE behandlet ganske likt. Noen få unntak finnes, men de er *svært* få.

Pakistanske gutter hater å måtte gifte seg med ei jente fra landsbygda på samme måte som jenter. De sier seg i mellom at de skal få en "baby" hjemmefra. Dvs at ektefellen er så hjelpeløs at de må leies i hånda når de kommer hit. Vi behøver ikke ha stor fantasi for å forstå at dette lett blir mislykket når de er så ulike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere dokumentert at tvangsgifting av muslimske jenter, er regelen. Det finnes nesten ikke unntak.

Disse overgrepene kan ikke rettferdiggjøres av at det skjer andre overgrep.

Det er en skam, og det er også en skam at du bagatelliserer denne svinske praksisen.

tvangsekteskap er da ikke garantert et overgrep? mange kvinner ønsker selv å bli giftet bort. her er et godt navn, en fin familie, velstand og vennskap mellom familiene viktigere enn forelskelse. bare to mennesker blir kjent med hverandre og har respekt med hverandre, så har de i generasjoner opplevd at man kan bli glad i hverandre og få et godt familieliv.

dette er ofte snakk om kultur. våre normer og regler gjelder ikke automatisk over alt. noe som ikke ville fungert her, er ikke automatisk noe som ikke fungerer noe sted i verden. lykke er ikke universelt, og oppnås ikke ut ifra samme kriterier overalt i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nazismen er en kristen, ikke muslimsk, "oppfinnelse"...

Er alle kristne "rammet" av dette?

Nazisme er en parantes, og sammenhengen med kristendom er høyst tvilsom, til tross for Hitlers kristne symbolbruk.

Islam herjer jo med over 20% av verdens befolkning, og gjør massiv skade.

Det er maktpåliggende å hindre påvirkning av denne pesten i vårt egen land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvangsekteskap er da ikke garantert et overgrep? mange kvinner ønsker selv å bli giftet bort. her er et godt navn, en fin familie, velstand og vennskap mellom familiene viktigere enn forelskelse. bare to mennesker blir kjent med hverandre og har respekt med hverandre, så har de i generasjoner opplevd at man kan bli glad i hverandre og få et godt familieliv.

dette er ofte snakk om kultur. våre normer og regler gjelder ikke automatisk over alt. noe som ikke ville fungert her, er ikke automatisk noe som ikke fungerer noe sted i verden. lykke er ikke universelt, og oppnås ikke ut ifra samme kriterier overalt i verden.

Relativiserende og kunnskapsløst pisspreik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Og du tror at de ville vært mer ute alene hvis de bodde på landsbygden i Pakistan?

Den "oss og dem" holdningen du forfekter er nettopp det som forhindrer integrasjon, og sørger for at slikt fortsetter.

Det som forhindrer integrasjon er de selv i mye større grad. Jeg har fått se det med egne øyne, hørt dem selv fortelle, sett jenter gråte etter at de er blitt slått av en eldre bror eller far når de ikke ivaretar familiens ære. Jeg var ikke aktør i dette, bare observatør.

Jeg ser ingen grunn til at jeg ikke skal fortelle dette til noen gjør du? Hemmeligholde det av hensyn til hvem?

At koranen har en finger med i spillet er det heller ingen tvil om. Den refereres det til flittig av dem selv for å forsvare undetrykkingen og mishandlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tvangsekteskap er da ikke garantert et overgrep? mange kvinner ønsker selv å bli giftet bort. her er et godt navn, en fin familie, velstand og vennskap mellom familiene viktigere enn forelskelse. bare to mennesker blir kjent med hverandre og har respekt med hverandre, så har de i generasjoner opplevd at man kan bli glad i hverandre og få et godt familieliv.

dette er ofte snakk om kultur. våre normer og regler gjelder ikke automatisk over alt. noe som ikke ville fungert her, er ikke automatisk noe som ikke fungerer noe sted i verden. lykke er ikke universelt, og oppnås ikke ut ifra samme kriterier overalt i verden.

Hei Snilen,

Ikke bland samme arrangerte- ekteskap og tvang-sekteskap.

Tvangsekteskap er ulovlig, både ihht norsk lov, og ihht Menneskerettighetene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjeder pakistanske, tyrkiske og marokkanske jenter så blir ALLE behandlet ganske likt. Noen få unntak finnes, men de er *svært* få.

Pakistanske gutter hater å måtte gifte seg med ei jente fra landsbygda på samme måte som jenter. De sier seg i mellom at de skal få en "baby" hjemmefra. Dvs at ektefellen er så hjelpeløs at de må leies i hånda når de kommer hit. Vi behøver ikke ha stor fantasi for å forstå at dette lett blir mislykket når de er så ulike.

Igjen, hva har dette å gjøre med andre innvandrere?

Felles "skyld" fordi de har felles hudfarge?

Skylde på "muslimene" slik Hitler skyldte på "jødene"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvilke av disse bør så slettes. Svar som "bare ta livet av deg du, det er ditt liv", eller "45 kilo? du kan slanke deg minst ti kilo til!" slettes de?"

Har du sett slike eksempler her inne? Det har ikke jeg. Og jeg nærmest bor her. :)

neinei, jeg bare lurte på om det ble slettet, om noen skrev noe slikt liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle land hvor islam dominerer er preget av fattigdom, nød, undertrykking, vold og terror.

Du må være ganske sprenglærd for å kunne lese deg bort fra dette faktum.

men det er ikke bare religionen sin skyld, men kulturen, og religionen som blir misbrukt... så det er altså tolkningen av religionen og bruken av den som er feil. dermed kan du ikke si at alle muslimer er slik og slik. det er fundamentalismen som er skummel, men slik er det jo med fundamentalister i alle religioner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle land hvor islam dominerer er preget av fattigdom, nød, undertrykking, vold og terror.

Du må være ganske sprenglærd for å kunne lese deg bort fra dette faktum.

Ditto i de landene hvor/når kristendom dominerte.

Problemet er fundamentalistisk tolkning av religioner som kristendom og islam, og ikke spesifikt islam.

Ergo er det fundamantalistiske *tolkninger* du bør angripe, istedet for skivebom mot muslimer generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Igjen, hva har dette å gjøre med andre innvandrere?

Felles "skyld" fordi de har felles hudfarge?

Skylde på "muslimene" slik Hitler skyldte på "jødene"?

Jeg skriver alle pakistanere, tyrkere og marokkanere, ikke alle innvandrere. Dansker f eks er ikke slik tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nazisme er en parantes, og sammenhengen med kristendom er høyst tvilsom, til tross for Hitlers kristne symbolbruk.

Islam herjer jo med over 20% av verdens befolkning, og gjør massiv skade.

Det er maktpåliggende å hindre påvirkning av denne pesten i vårt egen land.

Neida - islam gjør ikke mer skade enn kristendommen gjorde da den var dominerende.

Ergo bommer du på målet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...