Gå til innhold

Hva bør vi slette?


Gjest Moderator

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Du er vel den på DOL som gir best alibi til fundamentalistene. Du er åpenbart på "deres side".

Jeg er på jentene og guttenes side, og hvorfor skulle jeg ikke det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 356
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    86

  • Ulv I Faarikaal

    74

  • Grip

    41

  • soleil

    29

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Du våser og lyver.

Du nevner alle "muslimer", selv om dette (som du nå innrømmer) var løgn.

Ikke alle muslimer selvsagt. Det var dette med selvfølgelighetene igjen, må jeg ramse opp alle ? Eller er jeg for dum til å vite om dem slik at du må fortelle meg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du snakker om en muslimsk gruppe i Norge. Med norges innvandringspolitikk har en hel haug innvandrere blitt plassert på Haugenstua eksempel. Det er klart de da har problemer med å integrere seg, og det er lett å holde seg til "sine egne" med mennesker som snakker samme språk og kommer fra samme kultur. Dermed er det lett å ikke få satt seg inn i norsk kultur og tradisjon, og stille seg uforstående til dette. Det er også lett at holdninger sprer seg innen dette miljøet som blir lukket, og tvangsekteskap kan bli sett på som normalt og akseptert.

Møter du en muslimsk familie på landet foreksempel, regner jeg med at disse har fått en bedre velkomst, blitt lettere integrert og fått større forståelse og respekt både for sine landsmenn og norsk kultur.

møtes man med rasistiske holdnigner og fordommer som de du har, er det også lettere å føye seg etter disse, du tror jo de er slik uansett, så da kan de likegodt være slik, de har ikke noe å bevise ovenfor deg...

små lukkede miljøer er aldri noe bra, det ser du både i kristne bygder, nazistmiljøet, blitz, motorsykkelmiljøer ogsåvidere...

Det er meget utbredt:

http://www.dagsavisen.no/kommentar/debatt/2002/02/634210.shtml

Et bevis på det ekle som foregår i vårt eget land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meget utbredt:

http://www.dagsavisen.no/kommentar/debatt/2002/02/634210.shtml

Et bevis på det ekle som foregår i vårt eget land.

mistet litt hva vi diskuterer her. at man burde straffe slikt, og jobbe for at det ikke forekommer? at vi nekter for at det forekommer? sier bare at man ikke kan generalisere selv om slikt skjer i enkelte miljøer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle muslimer selvsagt. Det var dette med selvfølgelighetene igjen, må jeg ramse opp alle ? Eller er jeg for dum til å vite om dem slik at du må fortelle meg ?

Du skriver om alle "muslimer", som om dette gjelder andre enn akkurat de individene som har gjort seg skyldige i slike handlinger.

Det er akkurat like idiotisk som å betegne alle norske menn som voldtektsforbrytere, og så korrigere "men jeg mente kun noen" når folk protesterer.

Idotisk vås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du svarte ikke på spørsmålet.

Skal motorsyklister utsettes for samme rettsløshet som du vil utsette innvandrere for?

Jeg ville kanskje ikke bruke samme virkemidler overfor folk med behov for integrering som motorsyklister.

Like fullt er jo forebyggende tiltak overfor motorsyklister en velkjent affære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver om alle "muslimer", som om dette gjelder andre enn akkurat de individene som har gjort seg skyldige i slike handlinger.

Det er akkurat like idiotisk som å betegne alle norske menn som voldtektsforbrytere, og så korrigere "men jeg mente kun noen" når folk protesterer.

Idotisk vås.

De aller fleste muslimer (som er i maktposisjon til det) har befatning med tvangsgifting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du skriver om alle "muslimer", som om dette gjelder andre enn akkurat de individene som har gjort seg skyldige i slike handlinger.

Det er akkurat like idiotisk som å betegne alle norske menn som voldtektsforbrytere, og så korrigere "men jeg mente kun noen" når folk protesterer.

Idotisk vås.

Pisspreik.

Koranen sier ingenting som å tillater tvangsgifting direkte. Koranen brukes bare for å foklare og dekke over den virkelige drivkraften : penger. Så det er disse folkas kultur som er problemet. Hensynsløs grådighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mistet litt hva vi diskuterer her. at man burde straffe slikt, og jobbe for at det ikke forekommer? at vi nekter for at det forekommer? sier bare at man ikke kan generalisere selv om slikt skjer i enkelte miljøer.

Poenget mitt er at dette er meget utbredt, se linken til avisartikkelen.

Forsøk på bagetellisering gjennom å si at det gjelder små, isolerte miljøer, blir helt feilaktig og tilslører et alvorlig samfunnsproblem. For noen er dette kanskje formålet, men for folk med velmenende hensikter er det grunn til å åpne øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

hvis du mener det finnes uskyldige muslimer, hva er det da vi diskuterer?

Vi diskuterer ikke muslimer, men en kultur med tvangsgifting og undertrykking. Årsakene er kulturen, grådighet og hensynsløs utnytting av mennesker. de som gjør dette må tas, de andre kan få være i fred selvsagt. Hvilke grunner de måtte finne på for å rettferdiggjøre er uinteresssant med mindre man kan få forståelse og få slutt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, du høres ut som min gamle farfar. Han mener også at alle homofile bør holde seg langt unna militæret, de har ikke noe der å gjøre, og er der bare for å ligge med guttene. Jenter derimot er helt greit.

du er rasist, og dermed også blind for vår innlegg, akkurat som de fundamentalistiske muslime er blinde for at deres syn og holdninger er gale...

Hehe..jeg ventet på det. "Du er rasist" :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

tvangsekteskap er da ikke garantert et overgrep? mange kvinner ønsker selv å bli giftet bort. her er et godt navn, en fin familie, velstand og vennskap mellom familiene viktigere enn forelskelse. bare to mennesker blir kjent med hverandre og har respekt med hverandre, så har de i generasjoner opplevd at man kan bli glad i hverandre og få et godt familieliv.

dette er ofte snakk om kultur. våre normer og regler gjelder ikke automatisk over alt. noe som ikke ville fungert her, er ikke automatisk noe som ikke fungerer noe sted i verden. lykke er ikke universelt, og oppnås ikke ut ifra samme kriterier overalt i verden.

Da er det jo frivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hei,

Nei, selvsagt ikke.

Problemet er reelt nok, og det blir gjort enda vanskeligere av diverse "idiot-innlegg" under her, av personer som forfekter "oss og dem" holdninger for å forhindre integrasjon.

Ved å forhindre integrasjon (og gi alibi til fundamentalistene) gjør de at små grupper blir isolert, og gjør det lettere for middelalder-holdninger å overleve.

Med vennlig hilsen

Hvis du vil se virkelige "oss og dem holdninger" kan jeg presentere deg for folk som har rendyrket dette fenomenet. F eks en mann fra Pakistan med hvit kalott på hodet, skjegg og dyster mine. Han bruker hver dag mye tid å holde sine landsmenn adskilt fra nordmenn (de vantro).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi diskuterer ikke muslimer, men en kultur med tvangsgifting og undertrykking. Årsakene er kulturen, grådighet og hensynsløs utnytting av mennesker. de som gjør dette må tas, de andre kan få være i fred selvsagt. Hvilke grunner de måtte finne på for å rettferdiggjøre er uinteresssant med mindre man kan få forståelse og få slutt på det.

er dette noe å diskutere da, her er jo alle enige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og de kristne i Norge stemte frem Bondevik, flott jobbet!

Det er en mindretallsregjering. Flesteparten ville ikke ha verken Bondevik eller KRF. Dette har de fiksa selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg tror du snakker om en muslimsk gruppe i Norge. Med norges innvandringspolitikk har en hel haug innvandrere blitt plassert på Haugenstua eksempel. Det er klart de da har problemer med å integrere seg, og det er lett å holde seg til "sine egne" med mennesker som snakker samme språk og kommer fra samme kultur. Dermed er det lett å ikke få satt seg inn i norsk kultur og tradisjon, og stille seg uforstående til dette. Det er også lett at holdninger sprer seg innen dette miljøet som blir lukket, og tvangsekteskap kan bli sett på som normalt og akseptert.

Møter du en muslimsk familie på landet foreksempel, regner jeg med at disse har fått en bedre velkomst, blitt lettere integrert og fått større forståelse og respekt både for sine landsmenn og norsk kultur.

møtes man med rasistiske holdnigner og fordommer som de du har, er det også lettere å føye seg etter disse, du tror jo de er slik uansett, så da kan de likegodt være slik, de har ikke noe å bevise ovenfor deg...

små lukkede miljøer er aldri noe bra, det ser du både i kristne bygder, nazistmiljøet, blitz, motorsykkelmiljøer ogsåvidere...

Du er inne på noe vesentlig.

Pakistaneren som gikk Birkebeinern er en slik som har fått norsk kultur og språk inn med morsmelka. Han var lenge og langt fra sine landsmenn. Han var den eneste pakistaneren det året dom gifta seg med en norsk, og søstra hans var den eneste pakistanske som gifta seg med en norsk mann.

Han sa selv han ble forskrekket og irritert over å oppdage at pakistanere generelt var så dårlig integrert og kunne så lite norsk. Han sa det skyldes dem selv, de vil ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

men det er ikke bare religionen sin skyld, men kulturen, og religionen som blir misbrukt... så det er altså tolkningen av religionen og bruken av den som er feil. dermed kan du ikke si at alle muslimer er slik og slik. det er fundamentalismen som er skummel, men slik er det jo med fundamentalister i alle religioner...

Hvis du tar koranen og leser, så er det ikke mange linjer før du finner noe stygt som ikke kan misforstås.

Om kvinner: koranen 4:3 og 4:38.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er inne på noe vesentlig.

Pakistaneren som gikk Birkebeinern er en slik som har fått norsk kultur og språk inn med morsmelka. Han var lenge og langt fra sine landsmenn. Han var den eneste pakistaneren det året dom gifta seg med en norsk, og søstra hans var den eneste pakistanske som gifta seg med en norsk mann.

Han sa selv han ble forskrekket og irritert over å oppdage at pakistanere generelt var så dårlig integrert og kunne så lite norsk. Han sa det skyldes dem selv, de vil ikke.

om jeg hadde måttet flykte til kina og havnet i en norsk landsby der, så spørs det hvor mye kinesisk jeg hadde giddet å lære også. jeg er jo født i norge og har snakket norsk i hele mitt liv... om det fantes norske butikker i nærheten, alle mine venner var norske, jeg gikk i en klasse på skolen der alle var norske... om kineserene i tillegg ikke hadde vært spesielt vennlige, om de hadde sett ned på meg som norsk, ikke gitt meg jobb når jeg søkte, ikke giddet prate med meg når jeg forsøkte meg på kinesisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...