Gå til innhold

Hva bør vi slette?


Gjest Moderator

Anbefalte innlegg

Hvis du tar koranen og leser, så er det ikke mange linjer før du finner noe stygt som ikke kan misforstås.

Om kvinner: koranen 4:3 og 4:38.

selv i norske folkeeventyr finner man jo slikt... hadde noen fått for seg at dette var en lovbok og klart å lage en tro utfra dette, så ville vi hatt det gående der også.

klarte du ikke få datteren min interessert i å gifte seg med deg??? kapp av ham ørene og sleng ham i ormegården...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 356
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    86

  • Ulv I Faarikaal

    74

  • Grip

    41

  • soleil

    29

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

er dette noe å diskutere da, her er jo alle enige?

Det sør syns er så trist er at vi ikke kan skille de kriminelle fra deres identitet og samhørighet, folkegruppe og religion. Vi skal liksom strippe dem ned til et menneske.

Også er han så redd for at uskyldige skal føle seg skyldige, og at jeg som er så dum ikke skal forstå at ikke alle mennsker er like, selv om de ser like ut, har samme religon og kommer fra samme land.

Det skal da fram at ikke alle pakistanske familier driver med tvangsgifte. Men selv sier pakistanerene at det gjør *alle*. Hva de da mener med alle vet jeg ikke, men da kan vi i hvertfall anta at det er ganske mange, og at pakistanere selv må ta et oppgjør med denne kulturen, rett og slett fordi det er ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om jeg hadde måttet flykte til kina og havnet i en norsk landsby der, så spørs det hvor mye kinesisk jeg hadde giddet å lære også. jeg er jo født i norge og har snakket norsk i hele mitt liv... om det fantes norske butikker i nærheten, alle mine venner var norske, jeg gikk i en klasse på skolen der alle var norske... om kineserene i tillegg ikke hadde vært spesielt vennlige, om de hadde sett ned på meg som norsk, ikke gitt meg jobb når jeg søkte, ikke giddet prate med meg når jeg forsøkte meg på kinesisk...

Hvordan skulle du kunne forsørge deg selv med en jobb i Kina hvis du ikke skulle lære deg kinesisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skulle du kunne forsørge deg selv med en jobb i Kina hvis du ikke skulle lære deg kinesisk?

ta en jobb hvor det ikke var så farlig hvordan jeg snakket, starte egen bedrift, liten kjøttkakebar kanskje, hvor det var sjarmerende med min norske gebrokkenhet, eller vaske litt, eller kjøre buss eller slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

om jeg hadde måttet flykte til kina og havnet i en norsk landsby der, så spørs det hvor mye kinesisk jeg hadde giddet å lære også. jeg er jo født i norge og har snakket norsk i hele mitt liv... om det fantes norske butikker i nærheten, alle mine venner var norske, jeg gikk i en klasse på skolen der alle var norske... om kineserene i tillegg ikke hadde vært spesielt vennlige, om de hadde sett ned på meg som norsk, ikke gitt meg jobb når jeg søkte, ikke giddet prate med meg når jeg forsøkte meg på kinesisk...

Det er slik det er. Men innflytteren selv må stå på for å bli akseptert, du kan ikke bebreide kinesere for at de ikke liker deg eller ikke gidder knote med det dårlige språket ditt. Du må selv sørge for å lære kinesisk først før de begynner å finne det behagelig å være med deg. Den lokale pizzagubben her er utlending og han sier det samme: "lær norsk din jævla utlending" skriker han til brødrene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er slik det er. Men innflytteren selv må stå på for å bli akseptert, du kan ikke bebreide kinesere for at de ikke liker deg eller ikke gidder knote med det dårlige språket ditt. Du må selv sørge for å lære kinesisk først før de begynner å finne det behagelig å være med deg. Den lokale pizzagubben her er utlending og han sier det samme: "lær norsk din jævla utlending" skriker han til brødrene sine.

mm, men jeg skjønner at det er lett å bli lat, når det går så greit uten å anstrenge seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Neida - islam gjør ikke mer skade enn kristendommen gjorde da den var dominerende.

Ergo bommer du på målet igjen.

Islamske rigsmenn har drept 6 mill mennesker de siste 30 åra.

Har kristne drept like mange i sammme periode?

De siste 30 år er så tidnært at vi kan forholde oss til det og kan dokumnetere at det er fakta.

Muslimske sjørøvere var de siste godt organiserte sjørøvere i verden, i Middelhavet til langt ut på 1800 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Vet ikke. Det kan ha sammenheng med at du og likesinnede ikke tar problemet alvorlig.

Jeg syns kvinnesakskvinnene burde vært mer på banen, jeg savner de harde 70-åra, da man kunne få seg en på trynet av slike. De skulle engasjere seg like mye i dette som de gjorde da. Men innvandrerkvinne er kanskje ikke norske mener de kanskje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

mm, men jeg skjønner at det er lett å bli lat, når det går så greit uten å anstrenge seg...

Interessant samtale med en filippinsk mann for en tid siden. Han snakket ¨dårlig norsk selv etter 20 år i Norge. Han mente det ikke var nødvendig å kunne norsk. Samtidig klaget han på at han ikke fikk jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest signert

DOL tåler ikke sannheten, det er flaut for dem.

Vet det. Men det kan jo snu seg, for som tidligere medarbeider på dol finnes det en mulighet for at jeg kanskje går til sak mot dem. Jeg venter bare på en uttalelse fra advokaten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det. Men det kan jo snu seg, for som tidligere medarbeider på dol finnes det en mulighet for at jeg kanskje går til sak mot dem. Jeg venter bare på en uttalelse fra advokaten min.

Hvis dette er fakta så skjønner jeg ikke at du skriver så mye her om det. Alt du sier kan bli brukt mot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest signert

Hvis dette er fakta så skjønner jeg ikke at du skriver så mye her om det. Alt du sier kan bli brukt mot deg.

Derfor sier jeg ikke så mye heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Islamske rigsmenn har drept 6 mill mennesker de siste 30 åra.

Har kristne drept like mange i sammme periode?

De siste 30 år er så tidnært at vi kan forholde oss til det og kan dokumnetere at det er fakta.

Muslimske sjørøvere var de siste godt organiserte sjørøvere i verden, i Middelhavet til langt ut på 1800 tallet.

I Rwanda drepte kristne 800 000 mennesker i løpet av -hvor lang tid var det? Ett år? Mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du tror det er helt tilfeldig hvem som er kriminelle i dette landet sier vel litt...

Greit nok at alle skal behandles som individer og uskyldig til det motsatte er bevist..

Syns du ikke det er litt _rart_ at det er så mange kriminelle i Norge med utenlandsk bakgrunn?

Hva slags årsaker er det til denne kriminaliteten? Er det etniske nordmenns holdninger som støter ut innvandrerne til et liv i elendighet, fattigdom og kriminalitet?

Det er ikke så rart at det er flest ivandrerundommer i kriminelle lgjenger -de har de samme leveforholdene som norske ungdommer som var i gjenger på 50-tallet.

Og som norsk innvandrerundomm i Chichago for 100 år siden.

Lavt utdannede, resurssvake foreldre, små lieiligheter, få eller ingen fritidsaktiviteter og foreldre som ikke har kontakter som gir jobbmuligheter er faktorer som slår ut. Det kan se ut som om det er en korelasjon mellom hvor mye rasisme en har blitt utsatt for, og om en havner i en gjeng også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så rart at det er flest ivandrerundommer i kriminelle lgjenger -de har de samme leveforholdene som norske ungdommer som var i gjenger på 50-tallet.

Og som norsk innvandrerundomm i Chichago for 100 år siden.

Lavt utdannede, resurssvake foreldre, små lieiligheter, få eller ingen fritidsaktiviteter og foreldre som ikke har kontakter som gir jobbmuligheter er faktorer som slår ut. Det kan se ut som om det er en korelasjon mellom hvor mye rasisme en har blitt utsatt for, og om en havner i en gjeng også.

Hvem er det som banker innvandrere? Svar: Stort sett andre innvandrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

I Rwanda drepte kristne 800 000 mennesker i løpet av -hvor lang tid var det? Ett år? Mindre?

Kristne, med bibelen i hånda ? Ledet av prester ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som banker innvandrere? Svar: Stort sett andre innvandrere.

Ja, selvfølgelig, det er stort sett invandrere i slike gjenger -i dag. Men det er ikke fordi de ikke er norske i x generasjoner bakover, men fordi nordmenn har bedre levestandard, og forholdene ligger bedre til rette for ikke å havne i gjenger. Når det gjelder norsk ungdom under like vilkår, så slår det likt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

>>Jeg har svært ved at forstå, at en høj ydelse skulle være en større tilskyndelse til at blive integreret og komme i arbejde end den danske starthjælp, men jeg vil ikke på forhånd afvise det

Det kan ikke jeg heller skjønne at mer penger skal få noen betydning.

De får mer enn norske mistepensjonister, et pensjonistektepar får 190.000 og et innvandrerektepar får 220.000 i året.

Kursoppleggene inneholder ingen tester man må bestå, så verdien er svært begrenset. Med tester ville det vært som en normal skole, og det burde være akseptabelt. Dessuten vil deltakerne ha noe å vise fram når de søker jobb f eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...