Gå til innhold

Hva bør vi slette?


Gjest Moderator

Anbefalte innlegg

Vi har i noen tilfeller litt større mulighet enn våre brukere til å vite om samme person står bak posting av innlegg , så det var ikke bare på ren mistanke innleggene ble slettet.

Måten vi har håndtert situasjonen på adopsjonsforumet på, er det tydeligvis uenighet om - men vi har fått svært mange positive tilbakemeldinger fra brukerne av nettopp dette forumet - og det tyder vel på at vi ikke har bommet helt. Adopsjonsforumet har et annet formål enn f.eks. åpent forum - det er ment å være til hjelp for de som adopterer barn eller vurderer dette, og vi finner det derfor rimelig å forsøke å beholde forumet slik at de påtenkte brukerne kan ha nytte av det.

Enig i at vi kunne ha stoppet mislykket noe før, men vi har i allefall brukt mye ressurser på å gjøre det nå i sommer.(Bedre sent enn aldri?)

Vi foretar løpende vurderinger av hvilke virkemidler som er mest hensiktsmessige mht å gjøre dol til et meningsfylt nettsted for mange - noen ganger knoter vi en del før vi finner løsninger - andre ganger går det bedre...

Ja, selvsagt enig i at adopsjonsforumet og den slags forum ikke bør forsøples med folk som bare sprer møkk. Men at ikke alle er like ukritiske til forhold vedrørende adopsjon som mange av brukerne der bør og må aksepteres.

Men hvis dere er sikre i deres sak vedrørende denne brukeren så er det selvsagt noe annet.

Og ja, det er bedre å stoppe folk som mislykket sent enn aldri, og jeg kritiserer ikke dol da alle kan gjøre feil, og dette stedet er som sagt langt mer kontrollert enn andre lignende forum der galskapen råder ut av en annen verden.

Det er som sagt bare å sjekke f.eks. Aftentenpostens forum vedrørende politikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 356
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    86

  • Ulv I Faarikaal

    74

  • Grip

    41

  • soleil

    29

Mest aktive i denne tråden

Det er selvfølgelig opp til dere, og hva dere vil med de forskjellige forumene.

Men jeg har aldri sett et forum bli ødelagt fordi dere har slettet for mye, i en periode hvor noen hodler på å ødelegge et forum så er det bra med mye sletting, det går sjelden over av seg selv, og mange "gode" brukere er blitt borte i mellomtiden.

Når det gjelder tråder som fokuserer på person så er det vel bare å slette dem, om der ehar tid, kapasitet, og er obs på tråden. Hva har slike tråder her å gjøre? Enten personen tar seg nær av det eller ikke så er det da bare uinteresant for et nettsted å ha slike tråder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de fleste prostituerte i Oslo er utlendinger? Nå får du gi deg....! Du kan da for fa*n meg ikke trekke utlendingene inn i alt det ulovlige som skjer!

Jeg tok feil. Flesteparten er ikke av utenlandsk opprinnelse. Det er 40%. Men det er da ganske mye.

"I 2002 møtte Pro Sentret 400 forskjellige utenlandske kvinner. Vi anslår at ca 40 % av kvinnene som selger seksuelle tjenester i Norge, er av utenlandsk opprinnelse."

http://www.prosenteret.no/framsett.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok feil. Flesteparten er ikke av utenlandsk opprinnelse. Det er 40%. Men det er da ganske mye.

"I 2002 møtte Pro Sentret 400 forskjellige utenlandske kvinner. Vi anslår at ca 40 % av kvinnene som selger seksuelle tjenester i Norge, er av utenlandsk opprinnelse."

http://www.prosenteret.no/framsett.html

"De fleste prostituerte på innendørsmarkedet er av utenlandsk opprinnelse".

40% er, uansett hvordan du vrir og vender på det, likevel ikke "de fleste".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De fleste prostituerte på innendørsmarkedet er av utenlandsk opprinnelse".

40% er, uansett hvordan du vrir og vender på det, likevel ikke "de fleste".

Jeg skrev jo at jeg tok feil. Må du ha det med teskje?

*rister oppgitt på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi bidrar litt hver, kan det bli gode resultater.

Jeg føler jeg gjør mitt bedre i RL enn på nett. Tror ikke jeg klarer oppdrive en slik entusiasme for å skrive innlegg opp og i mente på DOL. Å diskutere med kverulanter av en annen verden får være andres lodd i livet... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrev jo at jeg tok feil. Må du ha det med teskje?

*rister oppgitt på hodet*

Innrømmer du at du tok feil? Ikke verst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev jo at jeg tok feil. Må du ha det med teskje?

*rister oppgitt på hodet*

Det er en ærlig sak å ta feil.

Det er ikke noen "ærlig" sak å henge folk ut for kriminalitet begått av andre individer.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innrømmer du at du tok feil? Ikke verst...

Det var uansett ikke jeg som tok opp temaet med prostituerte.Og 40% er mye, med tanke på hvor få innvandrere det er i dette landet.

Hvis du er interessert i å lese om innvandrere og kriminalitet istedenfor å kverulere om uinteressante ting med meg kan du kikke her:

http://www.sos-rasisme.no/politikk/innkrim/eml.php

Og last ned denne rapporten fra SSB:

http://www.ssb.no/emner/03/05/rapp_200018/rapp_200018.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var uansett ikke jeg som tok opp temaet med prostituerte.Og 40% er mye, med tanke på hvor få innvandrere det er i dette landet.

Hvis du er interessert i å lese om innvandrere og kriminalitet istedenfor å kverulere om uinteressante ting med meg kan du kikke her:

http://www.sos-rasisme.no/politikk/innkrim/eml.php

Og last ned denne rapporten fra SSB:

http://www.ssb.no/emner/03/05/rapp_200018/rapp_200018.pdf

Jeg er ikke interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det var uansett ikke jeg som tok opp temaet med prostituerte.Og 40% er mye, med tanke på hvor få innvandrere det er i dette landet.

Hvis du er interessert i å lese om innvandrere og kriminalitet istedenfor å kverulere om uinteressante ting med meg kan du kikke her:

http://www.sos-rasisme.no/politikk/innkrim/eml.php

Og last ned denne rapporten fra SSB:

http://www.ssb.no/emner/03/05/rapp_200018/rapp_200018.pdf

Den siste linken viser meget stygge tall i våre nye landsmenns disfavør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den siste linken viser meget stygge tall i våre nye landsmenns disfavør.

Du skriver: "Den siste linken viser meget stygge tall i våre nye landsmenns disfavør."

Hva tror du dette er? En slags syk kamp mellom "oss" og "dem"?

Hva raker det de som ikke har gjort noe at noen ANDRE har gjort seg skyldig i kriminaliet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Den siste linken viser meget stygge tall i våre nye landsmenns disfavør."

Hva tror du dette er? En slags syk kamp mellom "oss" og "dem"?

Hva raker det de som ikke har gjort noe at noen ANDRE har gjort seg skyldig i kriminaliet?

Hva syns du dette handler om?

Syns du ikke at det er skremmende tall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de fleste prostituerte i Oslo er utlendinger? Nå får du gi deg....! Du kan da for fa*n meg ikke trekke utlendingene inn i alt det ulovlige som skjer!

PS. Prostitusjon er lovlig.

Det hadde du kanskje visst om du gadd å lese litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syns du dette handler om?

Syns du ikke at det er skremmende tall?

Kriminalitet er alltid skremmende. Jeg har nok hatt flere våpen siktet mot hodet mitt enn folk flest.

Poenget er at kriminalitet har intet å gjøre med andre enn de individene som begår den kriminelle handlingen. Vi fordømmer ikke folk fra Kristiansand fordi Baneheia-drapsmennene er født der.

Hvis du/UiF skal ha en seriøs diskusjon om kriminalitet, så er det fint. Men det som bedrives her er bare drittkasting mot "våre nye landsmenn", hvor alle gjøres ansvarlig for kriminalitet begått av en liten brøkdel av dem.

Like idiotisk som å påstå at du er ansvarlig for Baneheia-drapene, basert på at du er norsk statsborger.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kriminalitet er alltid skremmende. Jeg har nok hatt flere våpen siktet mot hodet mitt enn folk flest.

Poenget er at kriminalitet har intet å gjøre med andre enn de individene som begår den kriminelle handlingen. Vi fordømmer ikke folk fra Kristiansand fordi Baneheia-drapsmennene er født der.

Hvis du/UiF skal ha en seriøs diskusjon om kriminalitet, så er det fint. Men det som bedrives her er bare drittkasting mot "våre nye landsmenn", hvor alle gjøres ansvarlig for kriminalitet begått av en liten brøkdel av dem.

Like idiotisk som å påstå at du er ansvarlig for Baneheia-drapene, basert på at du er norsk statsborger.

Med vennlig hilsen

Jeg syns du tar litt lett på det og feier problemet under teppet. Virker nesten litt naivt, samtidig som du stadig forteller om hvor mye erfaring du har i ulike miljøer og verdensdeler.

Til og med organisasjoner mot rasisme erkjenner at det er et problem med kriminalitet i enkelte innvandrermiljøer.

Mitt poeng er ikke å sverte innvandrere, men jeg syns det er helt kurant å ta opp dette som et samfunnsproblem.

Det er ikke bare kritikk av ulike innvandrergrupper, men også av integreringen. Integreringen er det ikke bare innvandrerne selv som har ansvaret for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du tar litt lett på det og feier problemet under teppet. Virker nesten litt naivt, samtidig som du stadig forteller om hvor mye erfaring du har i ulike miljøer og verdensdeler.

Til og med organisasjoner mot rasisme erkjenner at det er et problem med kriminalitet i enkelte innvandrermiljøer.

Mitt poeng er ikke å sverte innvandrere, men jeg syns det er helt kurant å ta opp dette som et samfunnsproblem.

Det er ikke bare kritikk av ulike innvandrergrupper, men også av integreringen. Integreringen er det ikke bare innvandrerne selv som har ansvaret for.

Ta en kommentar som UiFs: "Den siste linken viser meget stygge tall i våre nye landsmenns disfavør."

Virker det som om det er integrasjonen som "plager" ham?

Du kan åpenbart ikke "integrere" mennesker hvis du insisterer på å henge dem ut, å særbehandle dem, eller å referere til "dem" som om de var forskjellige fra deg og meg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kriminalitet er alltid skremmende. Jeg har nok hatt flere våpen siktet mot hodet mitt enn folk flest.

Poenget er at kriminalitet har intet å gjøre med andre enn de individene som begår den kriminelle handlingen. Vi fordømmer ikke folk fra Kristiansand fordi Baneheia-drapsmennene er født der.

Hvis du/UiF skal ha en seriøs diskusjon om kriminalitet, så er det fint. Men det som bedrives her er bare drittkasting mot "våre nye landsmenn", hvor alle gjøres ansvarlig for kriminalitet begått av en liten brøkdel av dem.

Like idiotisk som å påstå at du er ansvarlig for Baneheia-drapene, basert på at du er norsk statsborger.

Med vennlig hilsen

Hva er det med deg og denne Baneheiasaken egentlig?

Dessuten ; tror du virkelig at all kriminalitet kun skyldes "individuelle" årsaker? Hva skal man da med kultur -og samfunnsstudier? Hva skal man med statestikk?

Er de høye kriminalitetsratene i Moskva og Rio bare en konsekvens av rekke individuelle tilfeldigheter? Kan pakistanske menns tilbøyeligheter til å vansire kvinner med syre for resten av livet bare forklares med individuelle mekanismer?

Hvorfor er det da ikke slik i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...