Gå til innhold

Hva bør vi slette?


Gjest Moderator

Anbefalte innlegg

Hva er det med deg og denne Baneheiasaken egentlig?

Dessuten ; tror du virkelig at all kriminalitet kun skyldes "individuelle" årsaker? Hva skal man da med kultur -og samfunnsstudier? Hva skal man med statestikk?

Er de høye kriminalitetsratene i Moskva og Rio bare en konsekvens av rekke individuelle tilfeldigheter? Kan pakistanske menns tilbøyeligheter til å vansire kvinner med syre for resten av livet bare forklares med individuelle mekanismer?

Hvorfor er det da ikke slik i Norge?

At andre moskovitter er kriminelle kan du ikke belaste ærlige moskovitter for.

Ahmed kan ikke hjelpe for at Ali er kriminell (og har heller intet ansvar for det), mer enn du er ansvarlig for "norske mord" du ikke personlig har begått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 356
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    86

  • Ulv I Faarikaal

    74

  • Grip

    41

  • soleil

    29

Mest aktive i denne tråden

At andre moskovitter er kriminelle kan du ikke belaste ærlige moskovitter for.

Ahmed kan ikke hjelpe for at Ali er kriminell (og har heller intet ansvar for det), mer enn du er ansvarlig for "norske mord" du ikke personlig har begått.

Mener du at det kun er de menn som har vansiret kvinner med syre som må bære det moralske anvaret for disse syndene? Hva da med de mennene som rent moralsk støtter opp om slike handlinger enten i kraft av stiltiende samtykke, i kraft sin religiøse overbevisning eller i kraft av sin offentlige likegyldighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "Den siste linken viser meget stygge tall i våre nye landsmenns disfavør."

Hva tror du dette er? En slags syk kamp mellom "oss" og "dem"?

Hva raker det de som ikke har gjort noe at noen ANDRE har gjort seg skyldig i kriminaliet?

Jeg har ikke beskyldt noen uskyldige. Men jeg mener tallene viser at våre nye landsmenn har et visst innslag av kriminelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at det kun er de menn som har vansiret kvinner med syre som må bære det moralske anvaret for disse syndene? Hva da med de mennene som rent moralsk støtter opp om slike handlinger enten i kraft av stiltiende samtykke, i kraft sin religiøse overbevisning eller i kraft av sin offentlige likegyldighet?

Da er de som individuelt støtter opp om slike barbariteter skyldige i "medvirkning", men det er ikke andre som ikke støtter opp. Akkurat som i kriminelle saker i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke beskyldt noen uskyldige. Men jeg mener tallene viser at våre nye landsmenn har et visst innslag av kriminelle.

Du skriver: "Men jeg mener tallene viser at våre nye landsmenn har et visst innslag av kriminelle."

Tallene viser også at "våre gamle landsmenn" også har et visst innslag av kriminelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de bør fjernes.

Selv om noen åpenbart prøvde å legge press på dere ved å påstå at en sletting ville være en bekreftelse fra dere om at påstandene var riktige.

Godt at dere ikke lot dere presse. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Til tross for at vi avkreftet dette, ble påstanden gjentatt flere ganger."

Ikke så rart det, når du bare sletter innlegg som faktisk forteller sannheten om dol.

DOL tåler ikke sannheten, det er flaut for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved siden av å støtte seg på regelverket bør sunt vett anvendes når det gjelder sletting. Jeg har ingenting å klage på eller kommentarer utover den praksis dere følger i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "Men jeg mener tallene viser at våre nye landsmenn har et visst innslag av kriminelle."

Tallene viser også at "våre gamle landsmenn" også har et visst innslag av kriminelle.

Konsekvensen av at den totale kriminaliteten går opp er at vi får et dårligere land å leve i, både vi gamle og de nye.

Mange snakker om en berikelse, men jeg har store problemer med å se hva denne berikelsen består av.

Hvis vi snakker om penger, så er 2 av 3 voksne blant våre nye fremdeles sosialklienter etter 2 år i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsekvensen av at den totale kriminaliteten går opp er at vi får et dårligere land å leve i, både vi gamle og de nye.

Mange snakker om en berikelse, men jeg har store problemer med å se hva denne berikelsen består av.

Hvis vi snakker om penger, så er 2 av 3 voksne blant våre nye fremdeles sosialklienter etter 2 år i landet.

Du skriver: "Konsekvensen av at den totale kriminaliteten går opp er at vi får et dårligere land å leve i, både vi gamle og de nye."

Det samme skjer hver gang en gutt fødes.

Med andre ord - din "argumentasjon" er absurd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "Konsekvensen av at den totale kriminaliteten går opp er at vi får et dårligere land å leve i, både vi gamle og de nye."

Det samme skjer hver gang en gutt fødes.

Med andre ord - din "argumentasjon" er absurd!

De som ser på tallene trekker sine egne slutninger uansett.

Men nå er de her, så når vi og våre politikere har bakt kaka, så får vi også spise den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Konsekvensen av at den totale kriminaliteten går opp er at vi får et dårligere land å leve i, både vi gamle og de nye."

Det samme skjer hver gang en gutt fødes.

Med andre ord - din "argumentasjon" er absurd!

Din argumentasjon holder ikke.

Innvandringen er noe vi kan og skal styre selv, både kvalitativt og kvantitativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er de som individuelt støtter opp om slike barbariteter skyldige i "medvirkning", men det er ikke andre som ikke støtter opp. Akkurat som i kriminelle saker i Norge.

Det som er litt spesielt med Norge Sør, er at det også blandt utlendinger regnes som en svært trygg nasjon å bo og leve i. I følge din måte å tenke må årsaken være at hvert enkelt individ ikke begår kirminelle handlinger. Dette er en form for deterministisk tankegang og du beviser igjen at det er vanskelig å kombinere realfilosofiske idealer med samfunnsspørmål.

Vi andre lurer imidlertid på hvorfor norske mennesker relativt sett har en tilbøyelighet til ikke å være kriminelle generelt og hvorfor pakistanske menn har en tilbøyelighet til å vansire kvinner med syre spesielt.

Jeg er klar over at dine individuelle forklaringsmodeller er komfortable, men de kan knapt sies å være spesielt troverdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Din argumentasjon holder ikke.

Innvandringen er noe vi kan og skal styre selv, både kvalitativt og kvantitativt.

Vi står foran innføring av fri arbeidinnvandring fra 10 nye EU/EØS land, 75 mill mennesker bl a fra østblokkland. De står klare til å utnytte all vår velferd. Våre politikere har vært svært seine med å kreve overgangsordninger, så det spørs hvordan dette går.

Det er blodig alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din argumentasjon holder ikke.

Innvandringen er noe vi kan og skal styre selv, både kvalitativt og kvantitativt.

Basert på den "fantastiske" idéen at man skal nekte folk opphold i Norge basert på hva *andre* individer har gjort?

Kanskje du også vil innføre en rettspraksis hvor vi straffer motorsyklister basert på hva andre motorsyklister har utført?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi står foran innføring av fri arbeidinnvandring fra 10 nye EU/EØS land, 75 mill mennesker bl a fra østblokkland. De står klare til å utnytte all vår velferd. Våre politikere har vært svært seine med å kreve overgangsordninger, så det spørs hvordan dette går.

Det er blodig alvor.

Hvor mange portugisere ser du i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ser på tallene trekker sine egne slutninger uansett.

Men nå er de her, så når vi og våre politikere har bakt kaka, så får vi også spise den.

Ja, de er her, og de blir her fordi de er en del av det norske samfunnet.

Likevel fortsetter du med trakasseringen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi står foran innføring av fri arbeidinnvandring fra 10 nye EU/EØS land, 75 mill mennesker bl a fra østblokkland. De står klare til å utnytte all vår velferd. Våre politikere har vært svært seine med å kreve overgangsordninger, så det spørs hvordan dette går.

Det er blodig alvor.

Jeg ser dette. Har også notert meg at SV og LO når skriker opp om at innvandringen fra nye EU-land må stanses, "av hensyn til øust-europeerne selv" (!!).

Poenget er selvsagt å beskytte overbetalte medlemmer av kommuneforbundet. Det kalles internasjonal solidaritet.

Man kan undre på hvorfor venstresiden er så opptatt av å importere sosialklienter, mens folk som kan arbeide er uønsket. De liker nok at folket klientifiseres i størst mulig grad, fordi dette gir muligheter til penger og makt gjennom kurativ virksomhet.

....

Men det var poenget her. Disse nye innvadrerne fra nye EU, hvilke rettigheter vil de få i Norge?

Ingen trygd vel, bortsett fra sosialtrygd? Ikke ledighetstrygd? De vil få helsetjenester ok, men er dette noe stort problem? Kan du noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt spesielt med Norge Sør, er at det også blandt utlendinger regnes som en svært trygg nasjon å bo og leve i. I følge din måte å tenke må årsaken være at hvert enkelt individ ikke begår kirminelle handlinger. Dette er en form for deterministisk tankegang og du beviser igjen at det er vanskelig å kombinere realfilosofiske idealer med samfunnsspørmål.

Vi andre lurer imidlertid på hvorfor norske mennesker relativt sett har en tilbøyelighet til ikke å være kriminelle generelt og hvorfor pakistanske menn har en tilbøyelighet til å vansire kvinner med syre spesielt.

Jeg er klar over at dine individuelle forklaringsmodeller er komfortable, men de kan knapt sies å være spesielt troverdige.

Sikkert interessant, men en "pakistaner" som ikke bedriver slikt er åpenbart like uskyldig som andre som ikke bedriver slikt.

Du blir ikke skyldig fordi om *andre* med samme statsborgerskap begår kriminalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...