Gå til innhold

Lykkelig mor har fått tildeling

Anbefalte innlegg

Følelsen kan rett og slett ikke beskrives. Men mange av dere kjenner den og til alle dere andre som venter på tildeling: gled dere. Og gled dere for hver ventedag også. Det var også intenst spennende. Jeg var på nett mange ganger daglig, for å sjekke mulig tildeling. Nå har det

oppstått enda en ny følelse som ikke kan beskrives: – hjertet har blitt litt forvokst og det har oppstått blokkering i halsen. Så har jeg overproduksjon av tårer – når jeg ser på min utrolig vakre datter. Jeg var en av ti familier som fikk tildeling 15. juli. Vi skal til Hunan for å hente våre prinsesser i midten av september. Og nå lurer jeg bare på hvor fort de ukene kan gå. Jeg trodde at jeg skulle få gjort så mye – men jeg går fortsatt rundt meg selv. Og ser på bilder – som er i hvert eneste rom. Bilder i plakatstørrelser også. Hun er så vakker. Og jeg er så heldig – som skal få være hennes mor. Min familie gleder seg også enormt. Ettersom jeg er eneforelder deltar kanskje familien enda mer i prosessen, enn hva andre opplever. Det er flott, men jeg har problem med å forklare viktigheten av at min datter ikke nødvendigvis skal bli veldig godt kjent med hele familien med en gang. Tar gjerne imot erfaringer rundt dette. Åååååhh, gled dere alle dere som venter. Dette er så flott.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114534-lykkelig-mor-har-f%C3%A5tt-tildeling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og gratulerer ;o)

Ang. det å bli kjent med familien.

Vi fikk også rådet til å vente med å gå på besøk og å få besøk i starten.

Jeg synes det er vanskelig å ta stilling til dette før du har møtt barnet. Er det engstelig eller avslappet til nye fjes.

Vi fikk besøk og gikk på besøk, men besøkene var korte og barnet "gikk ikke på rundgang", hun satt trykt på mitt fang og hadde det helt fint.

Vi hadde jo hatt mennesker rundt oss i 14 dager og det føltes helt unaturlig å mure seg inne "for å bli kjent" med hverandre.

Den iverige familien før vi dro ble den avventende familen etter at vi kom hjem.

Det er du som blir mammaen og du hvet best til slutt ;o)

Vi reiser ca. desember og henter vårt barn nr. 2. Denne gangen er jeg helt rolig og det er hærlig...

Lykke til videre ;o)

Gratulerer så mye! Godt å la seg smitte av så mye lykke som du stråler ut.

Og ja, vi gleder oss. Kjente det begynte å krible deilig etter vi ble godkjent. Akkurat som jeg har hørt det føles når man er gravid og kan endelig slappe av og slippe magen ut. Endelig kan jeg slippe gleden til.

Annonse

Gratla! Og lykke til med reisen, det er virkelig stort!

Når det gjelder det med familie og besøk etter hjemkomst fikk også vi rådet å ikke bevege oss så mye ute blant folk, ikke ha så mye besøk osv. Jeg var virkelig bekymret for dette, og så for meg fornærma familiemedlemmer (først og fremst mormor som var redd hun ikke skulle få se prinsessen første året ca...) osv.

Men det gikk helt fint. Vår lille jente har elsket besøk fra dag en. Og det vil ikke si at hun hopper i alles armer og ikke vet hvem foreldrene er. Hun bare liker "action". Som en annen her sa, vi hadde jo allerede hatt 2 uker i Kina med masse folk rundt oss, og så at det gikk fint. Selvsagt ble det mye roligere da vi kom hjem, og godt var det, men det var ikke nødvendig å verken nekte folk å komme på besøk, eller å mure oss inne. Det gjaldt for oss. Andre barn kan selvsagt være helt annerledes! :o)

Lykke til!

Annonse

Sitter naa paa en internetkafe i Colombia og blir saa glad over aa se tildelingsmeldinger... Du skriver saa rorende og jeg tror jeg vet hvordan du har det naa.. taarene sitter meget lost om dagen for deg tenker jeg!!! Skal du reise alene eller faar du reisefolge??

Gooooood tur!

hilsen en som teller ned til sentencia (den rettskraftige dommen i Colombia)

Gratulerer så mye med gulljenta! Ja, tildeling er den beste form for rus man kan ha, spør du meg. Synes du skal la hjertet ditt vokse seg så stort det bare vil, og at tårene skal få strømme fritt!

Angående familie: Vi møtte stor forståelse i forkant for at vi ville se an det med besøk. Det ble slik at nærmeste familie kom hjem til oss på korte besøk like etter hjemkomsten, og det fungerte kjempefint. Vi holdt oss mye hjemme i begynnelsen, og det tror jeg var bra for våre to. Vi ventet også lenge før vi prøvde barnevakt.

Ulike barn har ulike behov. Ingen vil komme til å kjenne barnet ditt bedre enn deg, og jeg tror helt sikkert at du vil føle på deg hva som er best å gjøre/ikke gjøre. Og det mener jeg andre skal respektere, enten det blir sånn eller slik. Vær vennlig og bestemt og hold på ditt, samtidig som du viser forståelse for at det kan være vanskelig å 'holde igjen' for nærmeste familie - hvis det skulle bli nødvendig i det hele tatt, da. Det går sikkert fint.

Gled deg til en fantastisk reise! Samle opp overskuddsenergi på forhånd hvis du kan. Det er ikke småtteri av energi som 'brennes' av når man både får barn og er på lang reise samtidig. Sterke saker!

Hilsen en som drømmer seg tilbake til to fantastiske og energikrevende kinaturer.

Sitter naa paa en internetkafe i Colombia og blir saa glad over aa se tildelingsmeldinger... Du skriver saa rorende og jeg tror jeg vet hvordan du har det naa.. taarene sitter meget lost om dagen for deg tenker jeg!!! Skal du reise alene eller faar du reisefolge??

Gooooood tur!

hilsen en som teller ned til sentencia (den rettskraftige dommen i Colombia)

Tusen takk, dere blir vel også rimelig påvirket av opplevelsene i Colombia tenker jeg! Gratulerer med den lille og velkommen hjem snart.

Nesten hele min familie meldte seg på hentereisen allerede i fjor. Men etter å ha snakket med VB kunne ikke jeg komme med så mange. Med meg reiser derfor min svigerinne og niese. Niesen er 17 år og går på medialinje, så hun er video og fotosjef og svigerinnen er bagasjebærer og melkeblandingsekspert. Jeg er da mor og hovedbærer – selvfølgelig!! Har nettopp sett en bæreanordning for barnet på internett. En som man bærer mer på hoften enn midt foran som babybjørn. Har noen erfaring med denne? Barnet vil veie ca. 8 kilo.

ÅÅ Gratulerer så mye ,det er kjempe spennende . Vi har også fått reise dato til mitten av september til samme sted gleder oss kjempe mye kan nesten ikke vente gratuler gratulerer

Tusen takk.

Jeg bruker VB - Vi skal kanskje reise i samme gruppe?

Hyggelig. Gleder meg. (eller .... jeg gleder meg aller mest til å komme hjem igjen - hører de fleste mener turen er slitsom)

Tar dere med vogn eller satser dere på å kjøpe en i Kina?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...