Gå til innhold

hjelp, hva kan jeg gjøre for vennen min?

Anbefalte innlegg

Har ei venninne som ble utskrevet for ikke så lenge siden. Hun sliter skikklig, og skrev at hun ville være her så mye lengre nå. Men at det ikke var noe jeg kunne gjøre og at jeg ikke måtte tenke på det.

Jeg er virklig bekymret, jeg må gjøre noe, men hva burde jeg gjøre? Hva er mest "rett" å gjøre i slike situasjoner?

Jeg vil ringe avdelingen og fortelle om min bekymring(tror ikke de er klar over hennes planer). Men jeg er jo redd for at hun skal finne ut at jeg "sladret". Etisk konflikt.

Jeg MÅ gjøre noe, hva?

Veldig redd for henne nå, og hun bor et stykke unna så jeg kan ikke prate med henne "face to face" heller.

Hjelp meg noen..

Ano

Fortsetter under...

Vet ikke om avdelingen gjør noe i slike tilfeller? Håper det!

Hvis ikke får du kontakte legevakt eller politiet.

Eller familie som kan ta vare på henne?

Så lenge hun har kontaktet deg og fortalt om sine planer så vil jeg tolke det som at hun innerst inne ønsker hjelp.

Hun kan ikke forvente at du sitter stille og ser på at hun tar livet sitt når hun forteller deg at hun har tenkt å gjøre det.

Håper det går bra.

Du er en god venn.

Takk for svar til dere, soleil og vingeskutt.

Ringer i morgen og forteller om min bekymring.

Hvis noen skulle lure så ringte jeg i formiddag(selv om jeg holdt på å ringe i natt), og de skal være diskre(så jeg slipper være den som sladret) og ta seg av det.

Lettet at jeg slipper sitte med ansvaret, men likvel bekymret, det vil jeg jo alltid være for henne.

Ano

Annonse

firebird1365380441

Hvis du er redd for at hun skal ta livet sitt så kontakt de du vet kan hjelpe henne.

Uansett!

Hun kan ikke bli sint på deg for det.

Kontakt avdelingen der hun bruker å være innlagt, eller ring til legesenteret der hun bor. Eventuelt kan du også kontakte politiet - de er faktisk ikke så verst når det kommer til den typen saker.

Jeg er ganske sikker på at hun ikke hadde fortalt om "planene" sine til deg, hvis hun ikke ville ha hjelp.

Du er ei flott venninne som bryr deg! Fortsett med det!

Håper virkelig det kommer til å ordne seg med både venninnen din og deg!!

Med vennlig Hilsen

Kontakt avdelingen der hun bruker å være innlagt, eller ring til legesenteret der hun bor. Eventuelt kan du også kontakte politiet - de er faktisk ikke så verst når det kommer til den typen saker.

Jeg er ganske sikker på at hun ikke hadde fortalt om "planene" sine til deg, hvis hun ikke ville ha hjelp.

Du er ei flott venninne som bryr deg! Fortsett med det!

Håper virkelig det kommer til å ordne seg med både venninnen din og deg!!

Med vennlig Hilsen

Takk skal du ha.

Jeg ringte avdelingen og de skal "ta seg av det".

Ano

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...