Gå til innhold

lurer...

Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Jeg lurer på en ting... For en stund tilbake leste jeg en bok... der stod ordet "bryster", og det på en måte "turned me on". Jeg vet ikke hvorfor. Jeg er jente selv, og lurte liksom på hva det betydde... Jeg forelsker meg i gutter, ønsker å gjøre "ting" me de. Er ikke lesbisk liksom. Men hvorfor skjedde det? Er det normalt? Unormalt..?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114563-lurer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trala, jeg får skrive litt om det generelt..;-)

Festlig nok kan det være visse avvik mellom hva folk 1) tenner på, 2) ønsker å tenne på og 3) burde gjøre. Spesielt i ungdomstiden.

La oss si at noen.. tja.. ser sin søster eller bror av motsatt kjønn naken. Eller hører foreldrene ha sex på naborommet. Da er det faktisk mulig å bli "seksuelt opphisset" av det. Selv om man ikke har lyst til å tenne på noe, eller ønsker eller burde gjøre noe med det, kan man tenne på noe fullt og helt.

Dette leder naturligvis til ganske store indre konflikter for personer i alle aldre. Det er jo "nytelsesfullt" å bli opphisset, men hva hvis man får opphisset nytelse av noe man samtidig syns er ekkelt og vil unngå?

La oss si at en ung og sart sjel surfer rundt på det store internett, og finner et bilde av.. tja.. en dame som bæsjer på en annen dame. Og tenner på det. Da får man hele settet med "jeg tenner på det - jeg vil ikke tenne på det - jeg nyter opphisselsen - jeg syns det er ekkelt" og så videre. Det skjer vel spesielt i puberteten og ungdomsåra.

Sånn rent personlig, hvis jeg for eksempel bevitnet en masse gutter som hadde sex med hverandre, så hadde jeg kanskje blitt "opphisset" på guttemåten. Likevel hadde jeg hverken deltatt eller ønsket å se på. Man føler vel ofte i sånne situasjoner to motstridende impulser - man både vil, for å tilfredsstille kjønnsdriften, og vil ikke, for å tilfredsstille følelsene. Konflikter mellom hva man tenner på og hva man føler er vel det sentrale her.

Det mest ekstreme eksempel i negativ retning er vel at kvinner (og forsåvidt sikkert også menn) kan bli fysisk opphisset om de blir voldtatt, på tross av den følelsesmessige smerten. Likevel betyr ikke det at de ønsker å være i situasjonen.

Men naturligvis, det har jo vært påstått at jenter generelt ganske ofte kan bli opphisset av andre jenter. Det er nok også positivt for mange. Du kan forsåvidt velge å "forfølge" dette hvis du har lyst, eller du kan droppe det. De fleste har vel hatt litt fantasier utenom det vanlige iblant, de fleste gjør ikke noe med det, og da forsvinner det etterhvert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114563-lurer/#findComment-687817
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...