shandy Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Frosken og andre har gitt henne greie svar. Du, derimot, behøver (som du selv sier) et ordentlig spark bak "for å kanskje skjønne hva" du driver med. Du må gjerne reise til et varmere sted/strøk, å bli der. Du har ikke unger, du har ikke peiling. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114636-hater-s%C3%B8nnen-min-pga-f%C3%B8dselen/page/3/#findComment-686646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Ja jeg er mor selv, og det er mitt valg. Ulva er etter min mening ikke egnet som mor etter det jeg leser av hennes innlegg. Hun må få hjelp, men etter det hun skrev vil hun jo ikke det heller? Dette er så hinsides sykt, at jeg har knapt sett maken. Hun ser det selv, men vil ikke gjøre noe med det. Hun later som om sønnen ikke merker, ikke blir berørt av hennes sykdom - men han gjør nok det. Det nytter ikke for henne å bare innse sin sykdom, hun må gjøre noe med det, og da mener jeg virkelig noe drastisk. Sønnen kommer til å hate henne, nærmest spytte på henne når han blir voksen, hvis hun ikke får bukt med dette. Sannheten er brutal, men personlig får jeg lyst til å ta tak i øret på Ulva og riste henne til fornuft. Har hun opplevd så mye vondt selv, vil hun vel ikke at sønnen skal få det enda verre. Hvor i all verden får du det fra at ulva ikke får/tar i mot hjelp??? Hun mottar i følge det hun selv har skrevet om her på forum meget intensiv behandling og har gjort det gjennom lengre tid. MEN hun har en alvorlig psykisk lidelse - uten av det på noen måte automatisk diskvalifiserer henne som mor. Hun har selv tidligere skrevet at hennes mann og øvrig familie støtter henne og tar ekstra ansvar i forhold til sønnen i de perioder hun sliter som mest. Og hun har fortalt at barnehagen vurderer sønnen hennes som velfungerende, sosial osv 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114636-hater-s%C3%B8nnen-min-pga-f%C3%B8dselen/page/3/#findComment-686666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Hei ulva:-) Jeg ble litt satt ut av å lese historien om fødselen og tiden etter - det gjorde et sterkt inntrykk. Du spør om det er noe du kan gjøre - og i tillegg til å snakke med psykiateren din kunne du kanskje fått hjelp av noen som jobber f.eks. med Marte Meo metoden (mener det er det den heter). I Oslo har NicWaal et tilbud til foreldre og små barn, som tar sikte på å styrke det positive i samspillet og gi foreldrene en mer positiv opplevelse av mestring i forhold til sine barn. Snakk med psykiateren om hva som evt. finnes der du bor. Ta vare på deg selv som best du kan, ulva! Marte Meo var et godt forslag! Barnevernspedagoger i barnevernet, helsesøstre og andre som jobber med barn kan ha denne kompetansen. Man fokuserer på det positive og filmer episoder med mor og barn for å se nærmere på samspillet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114636-hater-s%C3%B8nnen-min-pga-f%C3%B8dselen/page/3/#findComment-686670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernemor Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Jeg orker ikke å begynne helt forfra igjen hos en annen behandler. Dessuten er jeg så dårlig at jeg ikke får en annen behandler. Det er kun i samarbeid med andre institusjoner at jeg får gå hos ham jeg er hos nå. Og jeg er stort sett fornøyd. Dette var tidlig i forholdet vårt, og han kjente ikke så godt til forhistorien min. Men jeg mener likevel han kunne gjort mer for å hjelpe meg. Det har jeg også sagt til ham, men han unnskylder seg med det ene og det andre og forstår nok ikke at jeg følte meg sviktet. Det er dessverre svært få behandlere som takler å bli beksyldt (av pasienten) for å ikke ha vært 'flink' nok. De fleste vil gå i forsvar og forklare seg til sinfordel, noe som selvfølgelig vil trykke pasienten lengre ned i gjørma. De -virkelig- store innrømmer feil, og får et kjempefint utgangspunkt for samarbeid med pasienten videre og muligheten for tilfriskning er mye større. Det er dessverre så veldig få av behandlere som er store på den måten. De fleste er like små og menneskelige på innsiden som det vi pasienter er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114636-hater-s%C3%B8nnen-min-pga-f%C3%B8dselen/page/3/#findComment-686707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulva Skrevet 3. august 2003 Forfatter Del Skrevet 3. august 2003 Hei igjen ulva! Jeg synes du har fått endel uforstående og meningsløse tilbakemeldinger på ditt innlegg. Jeg tror også at du har rett i at enkelte ikke har innsett noe som helst mht hvor dyp din smerte og fortvilelse er. Jeg synes innlegget ditt var modig og innsiktsfullt - og jeg er sikker på at du kommer til å bruke denne innsikten til å bedre forholdet ditt til sønnen din i årene som kommer. Det er godt å høre deg fortelle om hvor bra det går med ham tross alt dere har slitt med. Jeg tar meg selvsagt nær av det - men ikke så mye som du kanskje frykter. Jeg vet nemlig at jeg er en god mor for sønnen min. Om jeg ikke har klart å være noens venn/venninne eller kjæreste, så er det en ting jeg har brukt alle krefter på: Å være en god nok mor for ham. Han vet at jeg elsker ham, og det er ingenting som tilsier at han har problemer foruten de som oppstår når jeg er borte fordi jeg er innlagt. Da reagerer han normalt og savner mammaen sin. Det er kanskje en del av problemet at jeg gir ham så mye - for jeg utsletter meg selv. Den uken jeg måtte passe ham alene var den eneste gangen han denne våren og sommeren har lagt seg hver kveld uten et kny. På en eller annen måte klarte jeg å gi ham noe som var godt for ham og dypt tilfredsstillende. Det er det godt for meg i ettertid å vite, selv om jeg slet veldig for å klare å få dagene til å gå. Jeg tror kanskje shandy reagerer på hvor ærlig jeg er, og at jeg bryter med et tabu: Å hate sitt eget barn er slettes ikke lov, å mislike å være mor ses på som sykelig. Og selvsagt er det galt. Men jeg elsker ham jo samtidig, og gir ham det han trenger, så noe fosterhjem blir det ikke. Legen som passet på meg sist jeg var innlagt, var egentlig barnepsykiater, og jeg burderer å få henne mer involvert igjen. Hun tilbød seg nemlig å hjelpe, og jobber egentlig på Nick Wold-senteret. Men problemet er egentlig ikke samspillet oss imellom. Vi kan ha det riktig fint. Problemet er at det utsletter meg som menneske å måtte gi så mye av meg selv. Problemet ligger hos meg, og ikke i samspillet. Hvordan JEG har det, og ikke han. Han er omgitt av mennesker som elsker ham og tar seg av ham. Helt siden han ble født, har han skint som en liten sol. Han smilte allerede en dag gammel... Jeg ble bare brått klar over at jeg forbinder ham med disse dårlige minnene, og at det forstyrrer forholdet vårt. Så det er minnene som må gjøres noe med, og ikke han. Han er en herlig, liten gutt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114636-hater-s%C3%B8nnen-min-pga-f%C3%B8dselen/page/3/#findComment-686719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulken-Bruce Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Ja jeg er mor selv, og det er mitt valg. Ulva er etter min mening ikke egnet som mor etter det jeg leser av hennes innlegg. Hun må få hjelp, men etter det hun skrev vil hun jo ikke det heller? Dette er så hinsides sykt, at jeg har knapt sett maken. Hun ser det selv, men vil ikke gjøre noe med det. Hun later som om sønnen ikke merker, ikke blir berørt av hennes sykdom - men han gjør nok det. Det nytter ikke for henne å bare innse sin sykdom, hun må gjøre noe med det, og da mener jeg virkelig noe drastisk. Sønnen kommer til å hate henne, nærmest spytte på henne når han blir voksen, hvis hun ikke får bukt med dette. Sannheten er brutal, men personlig får jeg lyst til å ta tak i øret på Ulva og riste henne til fornuft. Har hun opplevd så mye vondt selv, vil hun vel ikke at sønnen skal få det enda verre. Til shandy Jeg er sint, ja forbannet på deg shandy! Disse innleggene dine skulle aldri ha blitt skrevet. Jeg er også sint på dol som ikke har slettet dine innlegg. Ulva er en veldig god mor som er glad i ungen sin, det er nettopp derfor hun er fortvilet over de følelsene hun beskrev, hun vil jo ha hjelp fra andre her på dol, Du derimot shandy er sannsynligvis en dårlig mor, når du røper en slik mangel på empati og forståelse og kjærlighet for mennesker i en vanskelig livssituasjon. Jeg ble kvalm over å lese innleggene dine shandy, det var rett og slett motbydelig lesning. At du kan skrive så ufølsomt og hardt begriper jeg ikke. Du opptrer i det du skriver som en arrogant bedreviter. Mens du i virkeligheten røper en total mangel på forståelse og innsikt i det å ha psykiske problemer. Jeg ble utrolig provosert over det du skrev om at mennesker med psykiske problemer er de mest egoistiske menneskene. Det stemmer ikke i det hele tatt . Det er snarere tvert om i de fleste tilfellene. Mennesker med psykiske lidelser er ofte de beste, godeste og mest omtenksomme menneskene i dette samfunnet. Du shandy har ikke fnugg av peiling på hva du snakker om. Dessuten er det du som hadde trengt et realt spark bak. Det du shandy skriver i dine innlegg er det som er sykt. Og du ser det ikke selv. Du shandy trenger behandling så fort som mulig før din arroganse og mangel på empati går utover flere. Du shandy hadde trengt å bli ristet, og det kraftig, til en unnskyldning pep ut av deg. Jeg forlanger at du ber ulva om oppriktig unnskyldning for det du har skrevet. (Dette innlegget er til shandy) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114636-hater-s%C3%B8nnen-min-pga-f%C3%B8dselen/page/3/#findComment-686725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingeskutt Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Jeg tror enkelte trenger et spark bak, for å kanskje skjønne hva de driver med. Jeg forstår som sagt at dama har hatt det vondt, og trenger hjelp. Jeg forstår derimot ikke at hun bebreider sin sønn for sine lidelser. Hun bør begynne i riktig retning, med seg selv, og de som har gjort henne vondt. Ha en god dag du også. Hvis du EN Eneste dag fikk oppleve det helvete (unnskyld uttrykket) det er å ha alvorlig psykiske problemer, ville du aldri skrevet noe slikt. Forstår at du ikke har forutsetninger til å forstå, men noen ganger bør man holde kjeft når man ikke veit hva man prater om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114636-hater-s%C3%B8nnen-min-pga-f%C3%B8dselen/page/3/#findComment-686761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dukkelise Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Du må gjerne reise til et varmere sted/strøk, å bli der. Du har ikke unger, du har ikke peiling. ikke det att jeg tror jeg trenger beskytte sør på noen som helst måte,men den replikken der burde du ha spart deg...som så mye annet her i dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114636-hater-s%C3%B8nnen-min-pga-f%C3%B8dselen/page/3/#findComment-686784 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kie Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Jeg tror enkelte trenger et spark bak, for å kanskje skjønne hva de driver med. Jeg forstår som sagt at dama har hatt det vondt, og trenger hjelp. Jeg forstår derimot ikke at hun bebreider sin sønn for sine lidelser. Hun bør begynne i riktig retning, med seg selv, og de som har gjort henne vondt. Ha en god dag du også. "Jeg tror enkelte trenger et spark bak, for å kanskje skjønne hva de driver med." Det er ikke det du gjør i mine øyne. Du sparker noen som ligger nede. Og du sparker med din egen uvitenhet. Det er noe helt annet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114636-hater-s%C3%B8nnen-min-pga-f%C3%B8dselen/page/3/#findComment-686793 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Kjære søte ulva! Her sitter jeg og leser din historie og feller tårer. Det som skulle vært så vakkert er tatt fra deg. Hva kan man si? Ord er ikke nok. Jeg skjønner så godt din bitterhet. En annen ting er at ett nytt barn ikke nødvendigvis vil oppleves på samme måte. Kanskje du kan få føle den gode følelsen det er å få barn, å føde barn og lykken det er å die barnet. Jeg unner det av hele hjertet, jeg har opplevd det to ganger. Det at din sønn ikke fortjener en mor som deg vil jeg ikke høre. Kan skjønne han trenger deg, han er glad i deg og han vil ha deg i livet sitt uansett hvor syk du er. Så lenge han vet at det ikke er hans feil at du er syk så vil han ikke lide noen nød ved å ha deg som mor. Du som er så reflektert og så fullstendig klar over din sykdom. Full åpenhet når han er så stor at han kan forstå, er det som betyr mest. Jeg har full åpenhet, så langt ungene forstår det, med mine barn. Nei ulva, du er verd mye for din mann, din sønn og oss andre her inne på dol. Kjempeklem fra meg til deg, skulle ønske jeg hadde vært der for deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114636-hater-s%C3%B8nnen-min-pga-f%C3%B8dselen/page/3/#findComment-686805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
forbrenner Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Sterk lesning. Henger meg på all den støtten du har fått. Du er moren hans, uansett og han trenger deg. Tviler ikke på at du er ei kjempegod mor, selv med din alvorlige sykdom. Du virker å ha god selvinnsikt og etter det jeg har lest også mange gode ressurser. Du virker som et flott menneske. Det er så forferdlig trist at du skal ha det så vansklig som du har hatt det og fremdeles har. Ønsker dere alle tre kun det beste. Håper behandlingen vil hjelpe deg så du får det godt, det fortjener du. Stå på. Det er mange her inne som bryr seg om deg og dine. Klem fra Ano 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114636-hater-s%C3%B8nnen-min-pga-f%C3%B8dselen/page/3/#findComment-686821 Del på andre sider Flere delingsvalg…
E.T.3311 Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Til shandy Jeg er sint, ja forbannet på deg shandy! Disse innleggene dine skulle aldri ha blitt skrevet. Jeg er også sint på dol som ikke har slettet dine innlegg. Ulva er en veldig god mor som er glad i ungen sin, det er nettopp derfor hun er fortvilet over de følelsene hun beskrev, hun vil jo ha hjelp fra andre her på dol, Du derimot shandy er sannsynligvis en dårlig mor, når du røper en slik mangel på empati og forståelse og kjærlighet for mennesker i en vanskelig livssituasjon. Jeg ble kvalm over å lese innleggene dine shandy, det var rett og slett motbydelig lesning. At du kan skrive så ufølsomt og hardt begriper jeg ikke. Du opptrer i det du skriver som en arrogant bedreviter. Mens du i virkeligheten røper en total mangel på forståelse og innsikt i det å ha psykiske problemer. Jeg ble utrolig provosert over det du skrev om at mennesker med psykiske problemer er de mest egoistiske menneskene. Det stemmer ikke i det hele tatt . Det er snarere tvert om i de fleste tilfellene. Mennesker med psykiske lidelser er ofte de beste, godeste og mest omtenksomme menneskene i dette samfunnet. Du shandy har ikke fnugg av peiling på hva du snakker om. Dessuten er det du som hadde trengt et realt spark bak. Det du shandy skriver i dine innlegg er det som er sykt. Og du ser det ikke selv. Du shandy trenger behandling så fort som mulig før din arroganse og mangel på empati går utover flere. Du shandy hadde trengt å bli ristet, og det kraftig, til en unnskyldning pep ut av deg. Jeg forlanger at du ber ulva om oppriktig unnskyldning for det du har skrevet. (Dette innlegget er til shandy) Denne her var fin: "Mennesker med psykiske lidelser er ofte de beste, godeste og mest omtenksomme menneskene i dette samfunnet." Det der var vel en sannhet med modifikasjoner... Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114636-hater-s%C3%B8nnen-min-pga-f%C3%B8dselen/page/3/#findComment-686823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pip Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Jeg tror enkelte trenger et spark bak, for å kanskje skjønne hva de driver med. Jeg forstår som sagt at dama har hatt det vondt, og trenger hjelp. Jeg forstår derimot ikke at hun bebreider sin sønn for sine lidelser. Hun bør begynne i riktig retning, med seg selv, og de som har gjort henne vondt. Ha en god dag du også. Shandy, jeg tror du har lest det første innlegget dårlig: Ulva får hjelp, og hun søker hjelp, slik du etterlyser. Hun sier ikke at sønnen er skyld i det som har skjedd, men sønnen minner henne om det som har skjedd, det kan hverken hun eller han noe for, og det er ikke en følelse en kan kutte ut fordi en skjønner at den bærer galt avsted. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114636-hater-s%C3%B8nnen-min-pga-f%C3%B8dselen/page/3/#findComment-686830 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Du må gjerne reise til et varmere sted/strøk, å bli der. Du har ikke unger, du har ikke peiling. Og som andre har påpekt her, burde ikke du hatt unger! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114636-hater-s%C3%B8nnen-min-pga-f%C3%B8dselen/page/3/#findComment-686838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
E.T.3311 Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Og som andre har påpekt her, burde ikke du hatt unger! For en idiotisk ting å si, Sør. Nå er du faktisk akkurat like ille som den du kritiserer. Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114636-hater-s%C3%B8nnen-min-pga-f%C3%B8dselen/page/3/#findComment-686860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 For en idiotisk ting å si, Sør. Nå er du faktisk akkurat like ille som den du kritiserer. Mvh. Shandy kan da ikke klage over at hun får litt av sin egen medisin? Det er jo dette hun skriver til andre... Ulva har tydeligvis masse empati. Det er like tydelig at empati er noe som er totalt fraværende i innlegget til Shandy. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114636-hater-s%C3%B8nnen-min-pga-f%C3%B8dselen/page/3/#findComment-686865 Del på andre sider Flere delingsvalg…
E.T.3311 Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Shandy kan da ikke klage over at hun får litt av sin egen medisin? Det er jo dette hun skriver til andre... Ulva har tydeligvis masse empati. Det er like tydelig at empati er noe som er totalt fraværende i innlegget til Shandy. Med vennlig hilsen Å senke seg selv ned til samme nivå (eller enda lavere) som den man kritiserer bare for å gi igjen med samme mynt er sjelden noen god strategi. Det fører somregel til at man setter seg selv i et dårlig lys, og mister all troverdighet. Men for å ta det konkrete her - du er sikkert selv klar over at du overhodet ikke har noe grunnlag for å si at shandy er en dårlig mor, like lite som shandy har grunnlag for å si at ulva er det. Så hvorfor ikke droppe sånt pisspreik og heller prøve å være litt saklig? Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114636-hater-s%C3%B8nnen-min-pga-f%C3%B8dselen/page/3/#findComment-686880 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blésha Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Hei Jeg har ingen konkrete råd eller kloke ord, og kan ikke på langt nær forstå hva det er du og din familie går gjennom. Jeg vil bare si at jeg ønsker dere lykke til i kampen mot det vonde! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114636-hater-s%C3%B8nnen-min-pga-f%C3%B8dselen/page/3/#findComment-686890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Å senke seg selv ned til samme nivå (eller enda lavere) som den man kritiserer bare for å gi igjen med samme mynt er sjelden noen god strategi. Det fører somregel til at man setter seg selv i et dårlig lys, og mister all troverdighet. Men for å ta det konkrete her - du er sikkert selv klar over at du overhodet ikke har noe grunnlag for å si at shandy er en dårlig mor, like lite som shandy har grunnlag for å si at ulva er det. Så hvorfor ikke droppe sånt pisspreik og heller prøve å være litt saklig? Mvh. Jo, for i Shandys tilfelle så viser hun en slik fullstendig mangel på innsikt og sympati (i det hun skriver) at hun umulig kan være en egnet mor. Ellers er jeg enig med deg i at det er lite interessant å diskutere henne. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114636-hater-s%C3%B8nnen-min-pga-f%C3%B8dselen/page/3/#findComment-686914 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest footprints Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Jo, for i Shandys tilfelle så viser hun en slik fullstendig mangel på innsikt og sympati (i det hun skriver) at hun umulig kan være en egnet mor. Ellers er jeg enig med deg i at det er lite interessant å diskutere henne. Med vennlig hilsen Jeg synes at deres shitkasting frem og tilbake viser at dere begge i hvertfall er lite egnet til å diskutere på ett saklig nivå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114636-hater-s%C3%B8nnen-min-pga-f%C3%B8dselen/page/3/#findComment-686935 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.