Gjest Nei, dæven... så jeg det der? Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Jeg visste ikke helt hva slags forum dette skulle settes i... men jeg prøver her. Jeg har hatt irriterende drømmer, som har vart nå i et par år. innholdet i drømmene er en ting, men det som er verst er at dette skjer i "realtime" altså, at befinner meg akkurat der hvor jeg sovnet, men det skjer ting rundt meg som ikke ville skjedd... dette tar jeg som helt naturlig der og da, men når jeg våkner, og dette "forsvinner", tenker jeg over det, og får nesten ikke sove av engstelse over at dette skjer igjen. Hva er grunnen til at dette skjer, og er det noe måte å forebygge det på? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114640-merkelige-dr%C3%B8mmer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Sånn har jeg det også i ny og ne. Den verste av disse drømmene som ofte går igjen er at jeg drømmer at jeg ligger på senga hvor jeg la meg, og i drømmen drømer jeg at jeg sover og ikke klarer å våkne. Så i drømmen forsøker jeg febrilsk å komme ut av søvnen, noe som ikke er enkelt. Får en slags følelse av at jeg, dersom jeg ikke våkner opp, kommer til å dø. Til slutt våkner jeg alltid opp i drømmen, og da våkner jeg også i virkeligheten. En annen er den hvor jeg ligger i senga hvor ukjente krefter drar meg ut av senga og slenger meg gjerne rundt i rommet, mens jeg klamrer meg fast til noe. Dette er ofte en drøm som kommer mens jeg halvsover, altså før jeg har sovnet skikkelig. Det rareste er at jeg i drømmen vet at det er en drøm, eller i det minste mistenker jeg det, så jeg tenker klart. Etter denne drømmen har jeg ved et par anledninger faktisk våknet utenfor senga, noe som får meg til å lure på om disse ukjente kreftene som drar i meg kanskje ikke var en drøm likevel? Ja, og så er den den jævla drømmen hvor man drømmer at man ikke får sove. Når man våkner opp er man utrolig usikker på om man faktisk har sovet noe i det hele tatt. Ikke noe kult om man f.eks. skal tidlig på jobb og ikke aner om man har sovet noe som helst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114640-merkelige-dr%C3%B8mmer/#findComment-686317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
felle Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 mens vi snakker om drømmer, har du noen gang drømt at du holder noe i hånden og du bare "vet" at det er der (i mitt tilfelle ofte en skje) og så blir en ganske forbannet når en våkner og skjønner at det ikke er noe der, føler man seg ganske smart da ja! Eller den drømmen som jeg ofte har, at jeg ikke klarer å åpne øynene for jeg er så forferdelig trøtt..:-( kanskje jeg er i besøk hos noen viktige og så er det de dusteøynene som ikke vil opp, blir ganske sur da og. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114640-merkelige-dr%C3%B8mmer/#findComment-686319 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dæven, så jeg det der - Homenerd Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 mens vi snakker om drømmer, har du noen gang drømt at du holder noe i hånden og du bare "vet" at det er der (i mitt tilfelle ofte en skje) og så blir en ganske forbannet når en våkner og skjønner at det ikke er noe der, føler man seg ganske smart da ja! Eller den drømmen som jeg ofte har, at jeg ikke klarer å åpne øynene for jeg er så forferdelig trøtt..:-( kanskje jeg er i besøk hos noen viktige og så er det de dusteøynene som ikke vil opp, blir ganske sur da og. drømmer som det plager meg. her for en drøye to uker siden, drømte jeg at katten min (som lå ved beina mine) plutselig var oppe på pulten min og romsterte, jeg reiste meg opp, og sa "puuus, hva gjør du der" og skrudde på lyset... neimenn jøss... der er jo pusen ved beina mine jo. senere den natta drømte jeg at pus hadde veltet en fruktkurv i senga mi... kurven tok jeg som en selvfølge at var der, jeg ble irritert over at den hadde velta i min seng, skrudde på lyset... dæven, der ligger pus ved beina mine jo. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114640-merkelige-dr%C3%B8mmer/#findComment-686322 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sigfried Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Sånn har jeg det også i ny og ne. Den verste av disse drømmene som ofte går igjen er at jeg drømmer at jeg ligger på senga hvor jeg la meg, og i drømmen drømer jeg at jeg sover og ikke klarer å våkne. Så i drømmen forsøker jeg febrilsk å komme ut av søvnen, noe som ikke er enkelt. Får en slags følelse av at jeg, dersom jeg ikke våkner opp, kommer til å dø. Til slutt våkner jeg alltid opp i drømmen, og da våkner jeg også i virkeligheten. En annen er den hvor jeg ligger i senga hvor ukjente krefter drar meg ut av senga og slenger meg gjerne rundt i rommet, mens jeg klamrer meg fast til noe. Dette er ofte en drøm som kommer mens jeg halvsover, altså før jeg har sovnet skikkelig. Det rareste er at jeg i drømmen vet at det er en drøm, eller i det minste mistenker jeg det, så jeg tenker klart. Etter denne drømmen har jeg ved et par anledninger faktisk våknet utenfor senga, noe som får meg til å lure på om disse ukjente kreftene som drar i meg kanskje ikke var en drøm likevel? Ja, og så er den den jævla drømmen hvor man drømmer at man ikke får sove. Når man våkner opp er man utrolig usikker på om man faktisk har sovet noe i det hele tatt. Ikke noe kult om man f.eks. skal tidlig på jobb og ikke aner om man har sovet noe som helst. "En annen er den hvor jeg ligger i senga hvor ukjente krefter drar meg ut av senga og slenger meg gjerne rundt i rommet, mens jeg klamrer meg fast til noe. Dette er ofte en drøm som kommer mens jeg halvsover, altså før jeg har sovnet skikkelig. Det rareste er at jeg i drømmen vet at det er en drøm, eller i det minste mistenker jeg det, så jeg tenker klart" Nei du dæsken! Akkurat den samme drømmen har jeg også av og til! En gang hadde jeg klort istykker hodeputa fordi jeg ikke ville gi etter for de onde kreftene. Jeg blir alltid dratt oppover, opp mot taket, og jeg drømmer alltid at jeg ligger der jeg faktisk ligger. Uhyre skremmende drøm! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114640-merkelige-dr%C3%B8mmer/#findComment-686324 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 "En annen er den hvor jeg ligger i senga hvor ukjente krefter drar meg ut av senga og slenger meg gjerne rundt i rommet, mens jeg klamrer meg fast til noe. Dette er ofte en drøm som kommer mens jeg halvsover, altså før jeg har sovnet skikkelig. Det rareste er at jeg i drømmen vet at det er en drøm, eller i det minste mistenker jeg det, så jeg tenker klart" Nei du dæsken! Akkurat den samme drømmen har jeg også av og til! En gang hadde jeg klort istykker hodeputa fordi jeg ikke ville gi etter for de onde kreftene. Jeg blir alltid dratt oppover, opp mot taket, og jeg drømmer alltid at jeg ligger der jeg faktisk ligger. Uhyre skremmende drøm! Enig i at den drømmen er skremmende, spesielt fordi man tenker så jævlig klart i den, og selv om fornuften, selv i drømmen, forteller meg at jeg drømmer, så er jeg i tvil. Jeg våkner alltid med hjerteklapp og en ekstrem redsel etter denne drømmen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114640-merkelige-dr%C3%B8mmer/#findComment-686328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Homenerd Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 drømmer som det plager meg. her for en drøye to uker siden, drømte jeg at katten min (som lå ved beina mine) plutselig var oppe på pulten min og romsterte, jeg reiste meg opp, og sa "puuus, hva gjør du der" og skrudde på lyset... neimenn jøss... der er jo pusen ved beina mine jo. senere den natta drømte jeg at pus hadde veltet en fruktkurv i senga mi... kurven tok jeg som en selvfølge at var der, jeg ble irritert over at den hadde velta i min seng, skrudde på lyset... dæven, der ligger pus ved beina mine jo. det verste var en periode i fjor. da så jeg en del spooky ting. f.eks så jeg en skikkelse som var halveis inni bokhylla mi... senere så jeg hender som det så ut som prøvde å få tak i noe ut fra den samme bokhylla... men verken var liksom i våken tilstand, jeg drømte, men det siste gjorde meg skikkelig redd! sov inne hos mamma en uke... og da var jeg 14... scary osrælg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114640-merkelige-dr%C3%B8mmer/#findComment-686330 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aina E Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Enig i at den drømmen er skremmende, spesielt fordi man tenker så jævlig klart i den, og selv om fornuften, selv i drømmen, forteller meg at jeg drømmer, så er jeg i tvil. Jeg våkner alltid med hjerteklapp og en ekstrem redsel etter denne drømmen. Jeg er litt glad jeg ikke deler seng med noen av dere akkurat nå, gitt... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114640-merkelige-dr%C3%B8mmer/#findComment-686343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Homenerd Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Jeg er litt glad jeg ikke deler seng med noen av dere akkurat nå, gitt... nja, jeg har det vanligvis ikke når jeg sover på sammen rom med noen... merkelig nok. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114640-merkelige-dr%C3%B8mmer/#findComment-686348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Jeg er litt glad jeg ikke deler seng med noen av dere akkurat nå, gitt... Hehe, ja, det å dele seng med meg er nok ingen dans på roser 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114640-merkelige-dr%C3%B8mmer/#findComment-686350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArabianStar Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Drømmer ja, herregud... Jeg har veldig ofte mareritt, kan plukke ut 7 av 10 netter med fæle drømmer. De resterende 3 er sånne nydelige drømmer hvor jeg ikke vil våkne..... Men det jeg vil frem til, er hvor grusomt det er å være sanndrømt!!! Om det er tilfeldig eller ikke, vet jeg ikke.. I vinter drømte jeg at jeg kjørte utfor(faktisk med bilen jeg hadde da. Det var helt virkelig..). Og hva skjer, joda jeg havner i grøfta senere på kvelden og må trekkes opp med traktor. Neste gang drømte jeg at min venninne ble kjørt på av en buss(eller noe i den duren), og to dager senere kræsjer hun onkelens bil. Så drømte jeg at jeg var ute å kjørte med en kompis. Så mista han kontrollen over bilen, det var om vinteren. Husker ikke eksakt hvordan drømmen var, men en uke etter skjedde en dødsulykke i en bygd tre mil unna mitt hjemsted. Til slutt går man bare å konstentrerer seg om hva som kan skje når man drømmer sånne drømmer, og det er ikke NOE artig i det hele tatt!!! Drømte om en ambulanse for en uke siden, *grøss* Men over til saken da... Noe jeg også har opplevd flere ganger er at jeg drømmer ett eller annet om en krangel eller noe sånt, også sparker jeg til en eller annen. Og pang, der går ett eller annet ved siden av senga i gulvet (sendte en lampe i gulvet en gang). Og ekle drømmer er de hvor man skal feks slå til en person, og uansett hvor hardt man prøver klarer man ikke å slå hardt nok... Sukk.. Man kan fantasere godt i søvne ja... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114640-merkelige-dr%C3%B8mmer/#findComment-687031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snilen Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Drømmer ja, herregud... Jeg har veldig ofte mareritt, kan plukke ut 7 av 10 netter med fæle drømmer. De resterende 3 er sånne nydelige drømmer hvor jeg ikke vil våkne..... Men det jeg vil frem til, er hvor grusomt det er å være sanndrømt!!! Om det er tilfeldig eller ikke, vet jeg ikke.. I vinter drømte jeg at jeg kjørte utfor(faktisk med bilen jeg hadde da. Det var helt virkelig..). Og hva skjer, joda jeg havner i grøfta senere på kvelden og må trekkes opp med traktor. Neste gang drømte jeg at min venninne ble kjørt på av en buss(eller noe i den duren), og to dager senere kræsjer hun onkelens bil. Så drømte jeg at jeg var ute å kjørte med en kompis. Så mista han kontrollen over bilen, det var om vinteren. Husker ikke eksakt hvordan drømmen var, men en uke etter skjedde en dødsulykke i en bygd tre mil unna mitt hjemsted. Til slutt går man bare å konstentrerer seg om hva som kan skje når man drømmer sånne drømmer, og det er ikke NOE artig i det hele tatt!!! Drømte om en ambulanse for en uke siden, *grøss* Men over til saken da... Noe jeg også har opplevd flere ganger er at jeg drømmer ett eller annet om en krangel eller noe sånt, også sparker jeg til en eller annen. Og pang, der går ett eller annet ved siden av senga i gulvet (sendte en lampe i gulvet en gang). Og ekle drømmer er de hvor man skal feks slå til en person, og uansett hvor hardt man prøver klarer man ikke å slå hardt nok... Sukk.. Man kan fantasere godt i søvne ja... det her er jo ikke sanndrømming da, du innrømmer det jo selv, du drømmer en ting, og noe annet som skjer. er tolkningen din av drømmen bare... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114640-merkelige-dr%C3%B8mmer/#findComment-689344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArabianStar Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 det her er jo ikke sanndrømming da, du innrømmer det jo selv, du drømmer en ting, og noe annet som skjer. er tolkningen din av drømmen bare... Hva skal jeg kalle det da? En gammel dame jeg prata med for et år siden hadde noe av det samme. Hun kunne drømme en nydelig drøm om ett eller annet. Et par dager etter skjer det noe kjempefint. Ikke nødvendigvis det samme hun drømte, men noe bra... Du skjønner meg sikkert ikke, men jeg finner ikke noen bra måte å forklare det på.. Nei, vet ikke jeg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114640-merkelige-dr%C3%B8mmer/#findComment-690375 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snilen Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Hva skal jeg kalle det da? En gammel dame jeg prata med for et år siden hadde noe av det samme. Hun kunne drømme en nydelig drøm om ett eller annet. Et par dager etter skjer det noe kjempefint. Ikke nødvendigvis det samme hun drømte, men noe bra... Du skjønner meg sikkert ikke, men jeg finner ikke noen bra måte å forklare det på.. Nei, vet ikke jeg... underbevissthet... eller ønsketenkning... skjer jo ofte både en bra og en dårlig ting i livet ditt per uke, så det er ikke vanskelig å oppnå. derfor horoskoper alltid stemmer vet du. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114640-merkelige-dr%C3%B8mmer/#findComment-690669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArabianStar Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 underbevissthet... eller ønsketenkning... skjer jo ofte både en bra og en dårlig ting i livet ditt per uke, så det er ikke vanskelig å oppnå. derfor horoskoper alltid stemmer vet du. Mulig det, aner ikke. Men som jeg sa, sikkert bare tilfeldig, men det er HESLIG iallefall!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114640-merkelige-dr%C3%B8mmer/#findComment-691294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.